Inlägg från: Anonym (…) |Visa alla inlägg
  • Anonym (…)

Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?

Att ha barnen i sängen varje natt skulle vara jobbigt. Men nån natt ibland vad sjutton gör det? Även om de inte är jättesmå. Nu är mina stora men speciellt om deras pappa var bortrest passade de på att sova hos mig när de var mindre. Så mysigt ju.

Att barnen aldrig får sova hos er föräldrar tycker jag låter helt galet. Stackars barn! De behöver den tryggheten att veta att de får komma in. Att få höra att de aldrig FÅR sova där nångång öht låter snudd på barnmisshande i mina öron. Spot on ni som blir provocerade :)

• Anonym (…)
    Spucks skrev 2021-10-17 08:35:49 följande:

Du menar alltså barnen behöver tryggheten att veta att de får komma i föräldrarnas säng, annars är det barnmisshandel? Men samtidigt skriver du att du inte skulle vilja ha dina barn i din säng varje natt - och om de nu behöver det varje natt för deras trygghet, inte bara när pappan är bortrest och mamman känner sig ensam i sin säng?

Exakt! De ska veta att de är välkomna om de behöver närhet. Nån skrev att dens barn aldrig fått sova i sängen. Det låter hårt tycker jag.

Men ja hade något av mina barn vart så otryggt att de inte vågat sova själva hade jag såklart låtit de komma in sålänge det hade behövts. Relationen med mannen är viktig men barnens välmående är nr 1.
  • Anonym (…)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-17 22:39:44 följande:

Man kan få trygghet på en massa sätt utan att sova i samma säng. Mina barn har somnat snabbt i sin egen säng och varit helg trygga där. Varför skulle de behöva sova i en förälders säng? Det är väl mer otryggt att inte kunna sova ensam när man är hyfsat stor. Blir inte ett dugg provocerad :) Glad att ha trygga barn som alltid har sovit gott.

Absolut har du rätt i vad du säger. Det var mer riktat till om barnen helt förvägrats att komma in till sängen öht. Det är hårt tycker jag. Mina barn har också varit trygga men har tyckt om att komma in ibland och krypa ner och tanka närhet. Det måste barnen kunna få lov att göra menar jag :)
Svar på tråden Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?