Hjälper promenader ens? Gå ner i vikt
Motion gör inte ett skit för mig. Går ner typ 0,5 kg så jag gav upp. Måste vara att jag äter fel på nåt sätt.
Motion gör inte ett skit för mig. Går ner typ 0,5 kg så jag gav upp. Måste vara att jag äter fel på nåt sätt.
Hur pass bra koll har du på vad du stoppar i dig? Motion kan ge ökad aptit och göra att man spontant äter större portioner. Då går man +-0 vad gäller extrakilon, men man får ju ändå hälsofördelar jämfört med om man sitter still.
Du måste komma bort ifrån det omedelbara och mätbara.
Om du går från en tillvaro helt fri från allt vad motion heter, så kommer nått så enkelt som 1tim promenad i "pulshöjande tempo" varannan dag göra underverk.
Kanske inte mätbart på vågen varken första eller andra veckan...
Men det händer saker i kroppen, var så säker. Det händer även en hel del mentalt. Men det är inte möjligt att "mäta" denna utveckling.
Gör en så liten förändring i din vardag som att lägga in 1tim pulshöjjande promenad varannan dag, så lovar jag dig att du efter en tid börjar se en neråtgående trend på vågen... Det kommer inte gå fort, men det kommer sakta men säkert gå åt rätt håll.
Du kommer även må betydligt bättre mentalt.
Räkna dock med lite krämpor och skav mellan låren första tiden, detta får du helt enkelt axla som en karl o kämpa dig igenom.
Vi kan hörs sen om 6-9mån o se om jag hade fel?