• Anonym (kaffedraken 2)

    Kan Jordan Petersons råd föra mig närmare målet att hitta en flickvän?

    Kan den kände psykologen Jordan Petersons råd hjälpa mig att komma närmare målet att hitta en flickvän? Eller är det bara en massa tomt filosofiskt prat som inte leder någonvart?

  • Svar på tråden Kan Jordan Petersons råd föra mig närmare målet att hitta en flickvän?
  • Kexsmula

    Ja, det är jag helt övertygad om. Jag tror att du hade haft väldigt mycket nytta av hans råd. Se gärna alla youtubevidoes och föreläsningar med honom du kan hitta och köp någon av hans böcker (eller lyssna som ljudbok om det passar dig bättre).

  • Vandraren80

    Håller med, han är riktigt grym. Och sättet han förmedlar saker är verkligen något man kan ta till sig.

  • Anonym (Börja här)

    Börja med att titta på den här videon



  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken 2) skrev 2021-10-16 23:12:11 följande:

    Kan den kände psykologen Jordan Petersons råd hjälpa mig att komma närmare målet att hitta en flickvän? Eller är det bara en massa tomt filosofiskt prat som inte leder någonvart?


    Jag vet inte.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (kaffedraken 2) skrev 2021-10-16 23:12:11 följande:

    Kan den kände psykologen Jordan Petersons råd hjälpa mig att komma närmare målet att hitta en flickvän? Eller är det bara en massa tomt filosofiskt prat som inte leder någonvart?


    Oavsett vad, så ska man väl inte lyssna på den kvacksalvaren? Han är som gamla tiders kringresande som försökte sälja livselixir till ovetande bönder. 

    www.dagensarena.se/essa/jordan-peterson-sanningssagare-eller-falsk-profet/ 

    www.opulens.se/opinion/jordan-b-petersons-lurendrejeri-varre-an-fake-news/ 

    Ditt problem Kaffedraken, ligger bortom vad en person på youtube kan hjälpa dig med. Du borde träffa psykologer, borde gjort det för längesen. Jag skriver de inte för att vara elak, men det är sant. Ta hellre hjälp av riktiga människor som du faktiskt kan möta, ha samtal med IRL och få redskap den vägen. Dina inlägg visar en hel del om vad problemet kan vara, och det är sådant som psykologer kan utreda så att du åtminstone kan få lit mer svar på hur just du fungerar och varför. 
  • Anonym (kaffedraken 2)
    Anonym (ooo) skrev 2021-10-17 08:08:10 följande:

    Oavsett vad, så ska man väl inte lyssna på den kvacksalvaren? Han är som gamla tiders kringresande som försökte sälja livselixir till ovetande bönder. 

    www.dagensarena.se/essa/jordan-peterson-sanningssagare-eller-falsk-profet/ 

    www.opulens.se/opinion/jordan-b-petersons-lurendrejeri-varre-an-fake-news/ 

    Ditt problem Kaffedraken, ligger bortom vad en person på youtube kan hjälpa dig med. Du borde träffa psykologer, borde gjort det för längesen. Jag skriver de inte för att vara elak, men det är sant. Ta hellre hjälp av riktiga människor som du faktiskt kan möta, ha samtal med IRL och få redskap den vägen. Dina inlägg visar en hel del om vad problemet kan vara, och det är sådant som psykologer kan utreda så att du åtminstone kan få lit mer svar på hur just du fungerar och varför. 


    Men Jordan Peterson lägger stor vikt vid att ta personligt ansvar. Är det fel då?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken 2) skrev 2021-10-17 08:50:52 följande:
    Men Jordan Peterson lägger stor vikt vid att ta personligt ansvar. Är det fel då?
    Till viss del stämmer det nog. Män förväntas anstränga sig, slå knut på sig själv, utmana sig själv, och flytta till Stockholm.
  • AnnaSturesson
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-17 08:55:28 följande:
    Till viss del stämmer det nog. Män förväntas anstränga sig, slå knut på sig själv, utmana sig själv, och flytta till Stockholm.
    Flytta till Stockholm??? Resten av det du skriver stämmer. Man behöver anstränga sig och ta sig i kragen. Sen är Jordan väldigt religös och tar upp exempel från bibeln allt som oftast. Men lyssnar man på konceptet så är det nog väldigt vettigt.
  • Anonym (kaffedraken 2)
    AnnaSturesson skrev 2021-10-17 09:32:23 följande:

    Flytta till Stockholm??? Resten av det du skriver stämmer. Man behöver anstränga sig och ta sig i kragen. Sen är Jordan väldigt religös och tar upp exempel från bibeln allt som oftast. Men lyssnar man på konceptet så är det nog väldigt vettigt.


    Ja alltså våra lagar och så är ju fortfarande till viss del byggda på kristen moral och värderingar. Så Jordan Peterson tar upp fördelar med att följa dessa värderingar och psykologin bakom dem. Så man behöver nödvändigtvis inte vara religiös för att kunna hålla med om vissa saker som står i bibeln. Som att bry sig om de fattiga och älska sin nästa m.m. Sen behöver man inte hålla med om allt som står i Bibeln. Utan plocka ur russinen ur kakan.
  • Anonym (D)
    Anonym (kaffedraken 2) skrev 2021-10-17 08:50:52 följande:
    Men Jordan Peterson lägger stor vikt vid att ta personligt ansvar. Är det fel då?

    Det är svårt att ta personligt ansvar när man inte har tillräckligt stor förståelse för hur man själv och andra människor fungerar. Sånt kan man behöva hjälp med genom att prata med en kunnig person som ger en mer konkret vägledning. Det mest ansvarsfulla i din situation är att söka professionell hjälp.
Svar på tråden Kan Jordan Petersons råd föra mig närmare målet att hitta en flickvän?