Inlägg från: Anonym (ögonfröjd är guld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ögonfröjd är guld)

Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?

Anonym (l) skrev 2021-10-18 18:13:42 följande:

Det känns väldigt tomt och ytligt, som att man blir kär i en kändis på bild.

Fast en kändis på bild ser man ju varken, utstrålning eller kroppsspråk på vilket spelar in väldigt mycket i om man finner ett utseenden vackert. Enbart vackra drag behöver ju inte betyda att man blir kär. Det är helheten och även vilken kontakt man får med personen i ett senare skede.
    Ett vackert utseende är dock triggern och moroten som får mina sexhormoner och motivationen att rusa i höjden. Alltid varit så. Blir otroligt förälskad i vissa typer av utseenden.

Det är inte det minsta ytligt. Så funkar det mesta i naturen så och bland djuren. En yttre färgsprakande prakt drar kandidaterna till sig och ökar chanserna att få en avkomma och partner.
  • Anonym (ögonfröjd är guld)
    Törstiga tuppen skrev 2021-10-18 18:44:01 följande:

Att ni inte vet skillnaden på kär och attraherad.

Jo det gör vi nog för det ena leder oftast till det andra i min värld förutsatt att den personen blir kär i mig vill säga. Sen finns det klart undantag att man attraheras otroligt mycket av någons personlighet och kontakten som uppstår trots att personen inte är så snygg, men då då kan man trots kärleken sakna just den fysiska och utseendemässiga förälskelsen och efter några år brukar man känna av det och kanske söka en sådan kick. Tror det är lättare att vilja ha sex med andra då.
Svar på tråden Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?