• Anonym (Sarre pong)

    Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?

    När jag rannsakar mig själv så är det nästan bara utseendet jag går igång på när jag blir kär. Ögonen, ansiktet, håret, hudfärgen, näsan och allt det där, kroppen. 

    Är det vanligt att det är så att man bara går igång på personens utseende när man blir kär? Vad säger det om oss som mest blir kära i en persons utseende? 

    Jag vill poängtera att jag kan skilja på ordet attraktiv/snygg och att vara kär. Jag vet vad det innebär rent känslomässigt att vara kär. Det är bara det att utseendet nästan alltid är det som avgör allt.   

  • Svar på tråden Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?
  • mammabitch

    Att ni inte har vuxit ifrån tonårens idoldyrkan-fas?
    Att ni inte har så bra förutsättningar att få till ett lyckat och långvarigtförhållande.?

  • Anonym (Sarre pong)
    mammabitch skrev 2021-10-18 17:23:27 följande:

    Att ni inte har vuxit ifrån tonårens idoldyrkan-fas?
    Att ni inte har så bra förutsättningar att få till ett lyckat och långvarigtförhållande.?


    Vadå?

    Jag menar bara att det är utseendet hos en person som gör att jag blir kär. Eller inte bara såklart, men mestadels(95%)
  • Anonym (Yrs)

    Ja utseendet är det första jag ser och det som gör om jag blir attraherad eller inte och attraktionen gör sen att jag blir kär. Krävs dock en bra personlighet utöver detta såklart.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pelle)

    Ja, precis. Jag måste finna hennes kropp attraktiv och åtminstone lite söt i ansiktet.

  • Silverjenny

    Jag måste tycka att personen är fysiskt attraktiv, annars blir jag inte kär. Med det sagt så följer jag inte alltid normen efter vad jag finner attraktivt. Det behöver inte vara en bildskön person, snarare letar jag efter det unika, speciella. Jag kan bli oerhört intrigerad av utstrålningen, ett sätt att röra sig, blicken. Och blir man kär så blir den personen oerhört sexig och snygg i mina ögon. Men jag kan inte bli intresserad av någon som jag inte tycker har något som väcker mitt intresse, som jag tycker är snygg från början. Jag har aldrig blivit kär i någon jag tyckte var ful första gången jag såg honom. Däremot kan jag titta på många av mina ex och undra vad fan jag såg hos honom, när kärleken har dött ;) för någon fotomodell var han ju ärligt talat aldrig!

  • Anonym (l)

    Det känns väldigt tomt och ytligt, som att man blir kär i en kändis på bild.

  • Anonym (F)
    Anonym (Sarre pong) skrev 2021-10-18 17:25:59 följande:
    Vadå?

    Jag menar bara att det är utseendet hos en person som gör att jag blir kär. Eller inte bara såklart, men mestadels(95%)

    Fast det vet du ju inte, kan även vara annat tillsammans med utseendet som gör att du bli kär. Jag tror inte att man alltid vet varför man blir kär i någon.


     

  • Anonym (ögonfröjd är guld)
    Anonym (l) skrev 2021-10-18 18:13:42 följande:

    Det känns väldigt tomt och ytligt, som att man blir kär i en kändis på bild.


    Fast en kändis på bild ser man ju varken, utstrålning eller kroppsspråk på vilket spelar in väldigt mycket i om man finner ett utseenden vackert. Enbart vackra drag behöver ju inte betyda att man blir kär. Det är helheten och även vilken kontakt man får med personen i ett senare skede.
    Ett vackert utseende är dock triggern och moroten som får mina sexhormoner och motivationen att rusa i höjden. Alltid varit så. Blir otroligt förälskad i vissa typer av utseenden.

    Det är inte det minsta ytligt. Så funkar det mesta i naturen så och bland djuren. En yttre färgsprakande prakt drar kandidaterna till sig och ökar chanserna att få en avkomma och partner.
  • Anonym (ögonfröjd är guld)
    Törstiga tuppen skrev 2021-10-18 18:44:01 följande:

    Att ni inte vet skillnaden på kär och attraherad.


    Jo det gör vi nog för det ena leder oftast till det andra i min värld förutsatt att den personen blir kär i mig vill säga. Sen finns det klart undantag att man attraheras otroligt mycket av någons personlighet och kontakten som uppstår trots att personen inte är så snygg, men då då kan man trots kärleken sakna just den fysiska och utseendemässiga förälskelsen och efter några år brukar man känna av det och kanske söka en sådan kick. Tror det är lättare att vilja ha sex med andra då.
  • Anonym (l)
    Anonym (ögonfröjd är guld) skrev 2021-10-18 18:39:23 följande:
    Fast en kändis på bild ser man ju varken, utstrålning eller kroppsspråk på vilket spelar in väldigt mycket i om man finner ett utseenden vackert. Enbart vackra drag behöver ju inte betyda att man blir kär. Det är helheten och även vilken kontakt man får med personen i ett senare skede.
    Ett vackert utseende är dock triggern och moroten som får mina sexhormoner och motivationen att rusa i höjden. Alltid varit så. Blir otroligt förälskad i vissa typer av utseenden.

    Det är inte det minsta ytligt. Så funkar det mesta i naturen så och bland djuren. En yttre färgsprakande prakt drar kandidaterna till sig och ökar chanserna att få en avkomma och partner.

    Mer helhetsintrycket av kändisen. Numera finns det klipp, videor. Nu fick du med "kontakten" och då är det inte vad jag svarade på.


    TS ville ha åsikter och ja, jag tycker det är ytligt att bli kär i ett utseende vilket bör betyda att man inte riktigt känner personen för då är personligheten även involverad. Sen kan jag givetvis tänka WOW vilken snygg person men att bli kär i någon bara på grund av deras utseende är konstigt för mig.

  • mammabitch
    Anonym (ögonfröjd är guld) skrev 2021-10-18 18:39:23 följande:
     
    Det är inte det minsta ytligt. Så funkar det mesta i naturen så och bland djuren. En yttre färgsprakande prakt drar kandidaterna till sig och ökar chanserna att få en avkomma och partner.
    Hm i naturen ärr det väl mest brunstdoft som drar , i alla fall vad gäller hannarnas intresse.
Svar på tråden Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?