Inlägg från: Anonym (l) |Visa alla inlägg
  • Anonym (l)

Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?

Det känns väldigt tomt och ytligt, som att man blir kär i en kändis på bild.

• Anonym (l)
    Anonym (ögonfröjd är guld) skrev 2021-10-18 18:39:23 följande:
    Fast en kändis på bild ser man ju varken, utstrålning eller kroppsspråk på vilket spelar in väldigt mycket i om man finner ett utseenden vackert. Enbart vackra drag behöver ju inte betyda att man blir kär. Det är helheten och även vilken kontakt man får med personen i ett senare skede.
    Ett vackert utseende är dock triggern och moroten som får mina sexhormoner och motivationen att rusa i höjden. Alltid varit så. Blir otroligt förälskad i vissa typer av utseenden.

Det är inte det minsta ytligt. Så funkar det mesta i naturen så och bland djuren. En yttre färgsprakande prakt drar kandidaterna till sig och ökar chanserna att få en avkomma och partner.

Mer helhetsintrycket av kändisen. Numera finns det klipp, videor. Nu fick du med "kontakten" och då är det inte vad jag svarade på.

TS ville ha åsikter och ja, jag tycker det är ytligt att bli kär i ett utseende vilket bör betyda att man inte riktigt känner personen för då är personligheten även involverad. Sen kan jag givetvis tänka WOW vilken snygg person men att bli kär i någon bara på grund av deras utseende är konstigt för mig.

Svar på tråden Vi som blir kära i en person bara på grund av personens utseende - vad säger det om oss?