• Anonym (Anonym kvinna)

    Hade du dejtat mig?

    Hej, har en liten fundering som jag behöver få ur tankarna. Undrar om detta skulle vara/bli ett problem i framtida relationer. Dejtade en person en tag och han påpekade ofta att det var dåligt att jag inte hade mer sparat/tjänade bättre osv.

    Kvinna, 33 år gammal, har en fast kontorstjänst. Bor i hyresrätt. Ser bra ut, tränar på fritiden, träffar vänner och har en ganska trygg och stabil vardag.

    Nu till dilemmat, går hos en privatpsykolog och gjort i några år pga vart med om mycket trauman som ung, dit går mina pengar för jag känner att jag verkligen behöver detta. Så blir inte mycket på sparkontot tyvärr.

    Utåt sett hade nog inte många kunnat gissa detta då jag som person är glad, social och allmänt utåtriktad. Ser ut som en typisk må bra tjej, utseendemässigt. Men det känns som att det värderas att man ska bo snyggt och ha mycket sparat men det viktigaste för mig är att må bra. Hade det vart ett problem för er, hur min ekonomi och boendesituation ser ut?

  • Svar på tråden Hade du dejtat mig?
  • Anonym (Pelle)

    Hur vet du att du ser bra ut ?

    Så länge du kan sköta din ekonomi och inte har en massa onödiga skulder ser jag inget problem. Däremot blir man ju lite fundersam över att du lägger så mycket pengar på en psykolog och va du har för bekymmer.

  • Anonym (Anonym kvinna)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-18 17:11:15 följande:

    Hur vet du att du ser bra ut ?

    Så länge du kan sköta din ekonomi och inte har en massa onödiga skulder ser jag inget problem. Däremot blir man ju lite fundersam över att du lägger så mycket pengar på en psykolog och va du har för bekymmer.


    Ignorerar dina svar då jag läst vad du brukar svara människor och ser helst att du inte fortsätter skriva/svara här. Tack.
  • Anonym (20 år tillsammans)

    Nu råkar jag vara en lite äldre gift kvinna så nej.
    Men för en manlig vän mellan 30 och 40år skulle du vara en bra flickvän blivande sambo.
    Få ev de män jag känner bryr sig om ekonomi, värderingar, gemensamma intressen, framtidsplaner och att man klickar ör viktigare.

  • Anonym (Anonym kvinna)
    Anonym (20 år tillsammans) skrev 2021-10-18 17:15:49 följande:

    Nu råkar jag vara en lite äldre gift kvinna så nej.

    Men för en manlig vän mellan 30 och 40år skulle du vara en bra flickvän blivande sambo.

    Få ev de män jag känner bryr sig om ekonomi, värderingar, gemensamma intressen, framtidsplaner och att man klickar ör viktigare.


    Tack, vad glad jag blir av att höra detta.

    Har bara träffat män som bryr sig väldigt mycket ekonomin och det materiella.
  • Anonym (I)

    Så snabbt vissa dyker upp...


     


    Nej, det vore verkligen inga problem. Du shoppar inte upp pengarna eller spenderar de på något onödigt. Att ta hand om sin mentala hälsa är jättebra och något som många män skulle behöva istället för att t.ex hantera sina problem med att vara hatisk online.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Simma mera?)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2021-10-18 17:02:32 följande:

    Hej, har en liten fundering som jag behöver få ur tankarna. Undrar om detta skulle vara/bli ett problem i framtida relationer. Dejtade en person en tag och han påpekade ofta att det var dåligt att jag inte hade mer sparat/tjänade bättre osv.

    Kvinna, 33 år gammal, har en fast kontorstjänst. Bor i hyresrätt. Ser bra ut, tränar på fritiden, träffar vänner och har en ganska trygg och stabil vardag.

    Nu till dilemmat, går hos en privatpsykolog och gjort i några år pga vart med om mycket trauman som ung, dit går mina pengar för jag känner att jag verkligen behöver detta. Så blir inte mycket på sparkontot tyvärr.

    Utåt sett hade nog inte många kunnat gissa detta då jag som person är glad, social och allmänt utåtriktad. Ser ut som en typisk må bra tjej, utseendemässigt. Men det känns som att det värderas att man ska bo snyggt och ha mycket sparat men det viktigaste för mig är att må bra. Hade det vart ett problem för er, hur min ekonomi och boendesituation ser ut?


    Nej jag hade inte brytt mig så speciellt mycket faktiskt. 

    Bryr mig mer om dig som person. Hur du ser ut, vilken personlighet du har. 
  • Anonym (Anonym kvinna)
    Anonym (I) skrev 2021-10-18 17:17:59 följande:

    Så snabbt vissa dyker upp...

     

    Nej, det vore verkligen inga problem. Du shoppar inte upp pengarna eller spenderar de på något onödigt. Att ta hand om sin mentala hälsa är jättebra och något som många män skulle behöva istället för att t.ex hantera sina problem med att vara hatisk online.


    Tack för svar. Precis, det känner jag också.

    Vill kunna vara en bra förebild till mina framtida barn och för en framtida partner också och därför vill jag/behöver jag ta hand om min psykiska hälsa.
  • Anonym (Y)

    Ser bra ut enligt vem? Är det bara vad du själv tycker? Andra kanske inte tycker att du ser bra ut. Jag vet inte, jag spekulerar bara, för jag har svårt att tro att män tar avstånd på grund av att du inte har några sparpengar. Det är mestadels kvinnor som bryr sig om sådant när de ska dejta män.

    Annars tänker jag att det kanske är något i din personlighet.

    Har du inte råd att göra något? Har du mycket skulder? Om det mot förmodan beror på att du inte har så mycket sparpengar så tänker jag att dessa män som du har träffat kanske tycker om att resa ofta eller göra annat som kräver att man har ganska mycket pengar. Det är ju helt okej om de vill leva ett flott liv och bo fint. Det är inget fel med det, då är det bara så att du inte passar ihop med den typen av män. Alla vill inte bo i en hyresrätt och inte kunna göra något för att man inte har några pengar sparade.

    För mig hade det varit ett problem om min partner inte ha några sparpengar alls, då jag gillar att resa och fara iväg på olika saker som kräver pengar.

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2021-10-18 17:15:15 följande:

    Ignorerar dina svar då jag läst vad du brukar svara människor och ser helst att du inte fortsätter skriva/svara här. Tack.


    Vilken otrevlig attityd när man bemödar sig att svara...
  • Anonym (Frida)

    Självklart är det olika från person till person hur mycket man bryr sig om ekonomin, men det beror nog lite på _hur_ ont om pengar du har. 
    Om du inte kan bjuda på restaurang varannan gång, följa med på en liten resa, etc. så kanske fler ser det som ett problem, än om det bara är att du inte har en kontantinsats för ett nytt boende. Får du leva på nudlar halva månaden ser nog många det som ett problem, och så klart om du har lån. 

  • Anonym (Anonym 666)

    Jag skulle inte det, och det grundar jag 100 % på att du startade den här tråden. Jag söker en partner som är trygg i sig själv.

    Hur mycket du har sparat kvittar. Att se bra ut är så klart viktigt (vem vill ha en padda liksom). Bra om du har ett liv utanför relationen och jobbet. Frågan är vilka trauman du brottas med och hur det påverkar ett samliv, det vet jag ju inte då.

  • Anonym (Andreas)

    Jag skulle gissa att det du brottas med hos din psykolog är en del av svaret på att du träffar fel män vilket du uppenbarligen gjort med tanke på din tråd start.

    Den detaljen hade jag kanske funderat mer på innan jag tackat ja till en dejt.

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

    Jag skulle bli lite avvaktande, men det skulle absolut inte vara en "dealbreaker".

    Medelålders som inte har någon form av rejäl ekonomisk grund att stå på är för mig ett tecken på egenskaper jag finner oattraktiva hos en partner.
    Det handlar i grunden om bristande självkontroll och dålig självkänsla som personen försöker döva med att ständigt "unna sig" en massa onödigt skit.

    Det, eller någon form av psykisk ohälsa som gjort att de flytit runt i en tillvaro nånstans mellan arbetslöshet, sjukskrivningar och föräldraledighet i många många år....

    Livet är för kort helt enkelt för att dra på sig någon annans bekymmer.

  • Anonym (R)

    Hade lätt dejtat dig om vi klaffade personlighetsmässigt. En kvinna som tar hand om sitt inre liv är attraktivt. Jag upplever att många kvinnor undviker sina känslor och är så uppe i att vara en bra vän, syster, mamma, jobb, rent hus och diverse. En avskalad-nere på jorden tjej gillar jag!

  • Anonym (Slibovik)

    Jag är inne på lite samma som signaturen Andreas. Att det är matchningen som inte stämmer. Kanske söker du dig till män som uppskattar status, rikedom och ett yttre som säger att man har råd och kan ta för sig.

    Kanske stämmer ditt yttre inte med ditt inte?

    Ytliga människor är ändå inget att ha.

    Jag har aldrig haft stålar, men ändå välbetalt jobb. Visserligen äger jag min bostad och har tidigare haft en stor 3-miljoners villa. Men pengarna har ändå varit slut innan lönen kommer.

    Jag har aldrig begärt att någon annan (man) ska betala för mig. Jag har alltid varit självständig och har jg inte råd så får man planera bättre.

  • Anonym (Hepp)

    Beror ju på vad som avses med att inte ha "så mycket sparat".

    1. Klarar sin vardag och kan hantera en plötslig utgift, exempelvis ett tandläkarbesök eller en stenskottslagning utan att ta sms-lån. Sparar en mindre summa till pension och har en buffert.

    2. Lever på marginalen och klarar inte sina fasta utgifter om denne haft en sjukdag eller behövt gå till tandläkaren. Har konsumtionskrediter och maxade kreditkort men klarar hittills av att betala. Sparar 300 kr i fonder som måste säljas varje månad ändå.

    1 hade jag glatt dejtat 2 hade jag varit ytterst tveksam till.

  • exandthecity
    Om man hade släntrat ut från en bortamatch och märkt på hallgolvet att raggets brevvänner var Intrum och KFM då hade jag inte bett om en andra dejt.

    Du OK
Svar på tråden Hade du dejtat mig?