• Anonym (trött kille)

    Vill inte gå på fest

    Hej!

    Ursäkta för denna wall of text..

    Nu är det så att jag har blivit bjuden på en fest där sambons kompis ska fira sin 30 års dag med en jäkla fest tydligen.
    Jag vill inte gå på denna fest för jag har inte orken. Anledningen till att jag inte har orken är att jag lider av djup ångest och utmattning / stress. Varit så mycket på jobbet de 5 sista månaderna så har nästan bränt min hjärna.
    Jag behöver varenda minut att återhämta mig själv med antagligen ut och fiska eller vara med familj och vänner.
    Är i kontakt med psykolog och kommer nog bli en sjukskrivning på några månader.
    även fått köpa en bettskena för jag biter / gnisslar när jag sover. Detta är pga stressen..

    Vårat förhållande har gått i bristning nästan då jag inte har några känslor kvar för min sambo tyvärr. Mitt förra ex var otrogen mot mig om ni tror att jag skulle vara det i nuläget mot min nuvarande sambo så tror ni fel.
    Hon har kallat mig för otrogen två gånger men då blåste jag upp i ilska för det är något som jag aldrig skulle vara mot någon annan. Vet inte vad för skit hon har sagt till hennes kompisar vilket känns sisådär att åka iväg på denna fest, men den stora anledningen är att jag inte orkar. Vet att om jag skulle säga nej, att jag inte vill följa med på festen, så kommer det bli ett stort bråk.

    Skrev till hennes kompis att jag inte kommer att orka m.m och fick svar att det var lugnt. Sen att jag kan komma förbi om jag har lusten till att.

    Nu behöver jag era tips och råd.
    Vad ska jag göra?

     

  • Svar på tråden Vill inte gå på fest
  • Anonym (Nej är nej)

    Du ska självklart inte gå på festen. Allt sånt är frivilligt när man är vuxen. Går din sambo i taket får hon väl göra det då. Hur du ska göra med resten av livet får du ta en dag i taget och en sak i taget.

    Ta hand om dig! Du har bara detta liv.

  • Anonym (S)

    Stanna hemma! Du har redan meddelat att du inte kommer, stanna hemma och sätt hälsan först.

    Dessutom, om du inte har känslor för din sambo är det ju bara att ni måste gå isär, inte rättvist mot nån av er att fortsätta längre.

  • Anonym (Laura)

    Är väl bara att inte gå? Tycker inte att du måste motivera varför heller, varken till oss eller någon annan. Vill man inte gå på ett frivilligt event som en fest, slipper man. Det blir ju inte heller roligare för dom som är på festen att umgås med dig om du inte vill vara där. Så gör något annat istället bara. Blir din sambo sur över att du inte vill med är det hennes problem.

    Kanske att det inte är rätt tillfälle eller min plats, men det är kanske läge att utvärdera förhållandet om hon ställer till med stora bråk för en sån här skitsak.

  • Anonym (trött kille)
    Anonym (Nej är nej) skrev 2021-10-18 21:43:24 följande:

    Du ska självklart inte gå på festen. Allt sånt är frivilligt när man är vuxen. Går din sambo i taket får hon väl göra det då. Hur du ska göra med resten av livet får du ta en dag i taget och en sak i taget.

    Ta hand om dig! Du har bara detta liv.


    Tackar så mycket för dom fina orden!

    Det har du så rätt i. Får nog köra den taktiken att ignorera henne om hon blåser upp.
    Jag tar en dag i taget och kör KBT övningar som psykologen har sagt till mig att göra.
  • Anonym (trött kille)
    Anonym (Laura) skrev 2021-10-18 21:53:27 följande:

    Är väl bara att inte gå? Tycker inte att du måste motivera varför heller, varken till oss eller någon annan. Vill man inte gå på ett frivilligt event som en fest, slipper man. Det blir ju inte heller roligare för dom som är på festen att umgås med dig om du inte vill vara där. Så gör något annat istället bara. Blir din sambo sur över att du inte vill med är det hennes problem.

    Kanske att det inte är rätt tillfälle eller min plats, men det är kanske läge att utvärdera förhållandet om hon ställer till med stora bråk för en sån här skitsak.


    Jag skiter i att gå på festen. Tycker själv att jag måste ta hand om min hälsa och mitt mående. One step at a time som de brukar säga.

    Jo men det håller jag med dig om. Jag har trott att jag skulle lösa detta men jag nu insett att detta tar en längre tid att " läka " dessa sår.
    Det har varit på " tapeten" tidigare att hon vill hitta en annan lägenhet men hon har velat mycket. Hon säger att hon känner sig singel i detta förhållande.
Svar på tråden Vill inte gå på fest