• Anonym (L)

Killar! Varför gör ni såhär?

Sist ni sågs fick du en puss och en kram. Att du upplever att han backade lite kan bero på att han tänker på det du har sagt, att du vill att ni ska ta det lite lugnt. Är det inte bra att han backar lite och tänker på det du har sagt? Han har ju varit lite mer på innan, verkar det som.

Du har ju varit tydlig med att du vill ta det lugnt och inte stressa fram något och när han då väljer att lyssna på det du har sagt (och därmed backar) så blir du fundersam/osäker och tar illa vid dig? Det var väl detta du ville? Det är väl bara bra att han lyssnar på dig istället för att fortsätta vara för på?

Han backade väl inte direkt efter sexet? Ni hade sex på den fjärde dejten och det är väl efter den sjunde dejten du har märkt att han har backat.

• Anonym (L)
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2021-10-19 09:20:32 följande:

Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 

Fast han backade väl inte efter de hade haft sex? De hade sex på fjärden dejten och han backade nu, efter den sjunde dejten. Jag tror att han backade på grund av att han lyssnar på det ts har sagt, att de ska ta det lugnt. Han känner väl av ts och märker att det råder en obalans när han är mer på.

Sedan måste ju båda två vara tydliga med vad man vill. Om ts inte bara vill ha sex så måste hon ju vara tydlig med det. Ts har ju bara sagt att hon får se hur framtiden blir.
  • Anonym (L)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:38:57 följande:

Ja alltså man blir förvirrad. Det spelar typ ingen roll hur man är för killarna kommer alltid med undanflykter.

Tex varför ville han att vi skulle äta middag tillsammans med barnen (innan vi gjort något fysiskt) men säger sen att han inte vill stressa in i något? Efter vi haft sex.

Jag tycker inte det är för tidigt att ha sex på fjärde dejten. Jag tänker om man väntar för länge så tappar ju killen intresset pg a det? Sexar man för tidigt då tappar killen intresset pg a det. Är det bara jakten som är rolig?

Om jag träffar någon jag klickar med och tycker om skiter jag i när och hur vi har sex eller inte. Varför inte bara ha kul och njuta längs vägen?

Kan tillägga att det alltid är han som hör av sig först. Jag har skrivit till honom två gånger innan han hunnit kontakta mig. Så att jag är för på skulle jag inte säga att jag är.

Nog förstår jag att känslor kan ändras under tiden man träffas men jag är less på att man ska spela ett spel för att kunna träffa någon. Jag är för gammal för sånt. Sen behöver man inte sätta en etikett på en relation så snabbt. Jag dejtar gärna länge innan man blir ihop men är ju skönt att veta vart man har varann.

Du har varit tydlig med att du vill ta det lugnt och inte stressa fram något och sedan blir du osäker och tar illa vid dig när han lyssnar på dig och backar? Det verkar vara du som gillar att bli jagad och uppvaktad, utan att ge mycket tillbaka. Du hör sällan av dig först och du säger att ni får se hur framtiden blir men du verkar ändå vilja att han ska fortsätta tråna efter dig och vara på.

Han är väl less på att han är den som hör av sig först hela tiden. Han kanske upplever att det råder en obalans mellan er, att du verkar mindre intresserad än vad han är. Nu är det din tur att visa att du vill ha honom, om du vill ha honom. Man kan inte bara få allt serverat på ett silverfat.
  • Anonym (L)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:34:27 följande:

Förhoppningsvis?

Ytterligare en som biter sig fast i 1800-tals moralismen...

Den bistra sanningen ÄR att de flesta män är riktigt, riktigt usla i sängen. De har bara ett enda intresse när det kommer till sex - sig själva.

Ta till dig av det så kanske även du kan bli bättre i sängen och kan släppa din fossilerade sexualmoralism som du prackar på kvinnor.

Bonustips: var inte så desperat efter Kvinnan i dina texter. Män är inte speciellt omtänksamma generellt sett, inte när det kommer till sex. Där är det snarare narcissism som gäller.

Vad baserar du det på, att de flesta män är värdelösa i sängen? Dina och dina kompisars erfarenheter? Sorry men det är inte representativt för hela gruppen män. Då kan jag ju lika gärna gå och fråga runt bland män hur många som anser att kvinnor är bra i sängen. Tror att många män anser att många kvinnor inte tar för sig och bara ligger där som en död fisk. Nu är jag kvinna själv men jag tvivlar på att vi kvinnor är så mycket bättre i sängen. Det är ju olika. Att de flesta män är värdelösa i sängen köper jag inte. Antingen är det du som har alldeles för höga krav eller så har du haft otur och träffat män som är dåliga i sängen, alternativt så är du själv inte särskilt bra i sängen.
  • Anonym (L)
    Anonym (H) skrev 2021-10-19 10:40:45 följande:

Intressant hur alla kvinnor alltid framhärdar att alla kvinnor är olika medan man samtidigt vägrar inse att samma sak gäller män. Det är helt omöjligt att ens gissa vad som ligger bakom att ts dejts intresse svalnat. Knappast var det för att de legat för han fortsatte ju träffa henne igen efteråt. Däremot verkar ts gjort sitt bästa för att inte vara för på (snarare tvärtom) vilket mannen mycket väl kan tolka som bristande intresse från hennes sida.

Exakt.
  • Anonym (L)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 13:11:50 följande:

Det finns mycket skrivet om det. Att du inte har läst det, hört talas om eller intresserat dig för orgasmglappet bevisar inte att det är så, bara att du är en av alla dessa egocentriska män som behandlar kvinnor bara är levande sexleksaker för män.

Var finns det mycket skrivet om det? På familjeliv? Familjeliv är inte representativt för hela gruppen män. Kan du inte ge en tillförlitlig, konkret källa så är inte ditt påstående värt något. Hörsägen och vad du har läst och hört räknas inte. Jag har också hört att många kvinnor är dåliga i sängen och ligger där som döda fiskar. Då antar jag att vi kan utgå ifrån att de flesta kvinnor är helt värdelösa i sängen. Så blir det ju, enligt ditt resonemang eller funkar det bara om det är män? ;)

Att det är vanligare att män får orgasm under samlag än att kvinnor får det måste inte betyda att män är värdelösa i sängen. Det är du som drar den slutsatsen, utan att tänka på andra faktorer och förklaringar.

Ditt manshat som du bär inom dig är inte hälsosamt. Att spy galla över alla män är inte lösningen. Att du inte ens klarar av att läsa det jag har skrivit förvånar mig inte, för om du hade gjort det så hade du läst att jag är en kvinna.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?