• Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • EpicF
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:05:42 följande:

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

Om han backar efter att ni har haft sex så är det förmodligen för att han fick det han ville, nämligen sex.
  • Anonym (Mannen_i_stan)
    EpicF skrev 2021-10-19 09:09:54 följande:
    Om han backar efter att ni har haft sex så är det förmodligen för att han fick det han ville, nämligen sex.
    Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 
  • Anonym (L)

Sist ni sågs fick du en puss och en kram. Att du upplever att han backade lite kan bero på att han tänker på det du har sagt, att du vill att ni ska ta det lite lugnt. Är det inte bra att han backar lite och tänker på det du har sagt? Han har ju varit lite mer på innan, verkar det som.

Du har ju varit tydlig med att du vill ta det lugnt och inte stressa fram något och när han då väljer att lyssna på det du har sagt (och därmed backar) så blir du fundersam/osäker och tar illa vid dig? Det var väl detta du ville? Det är väl bara bra att han lyssnar på dig istället för att fortsätta vara för på?

Han backade väl inte direkt efter sexet? Ni hade sex på den fjärde dejten och det är väl efter den sjunde dejten du har märkt att han har backat.

• Anonym

Skilda pappor vill snabbt skaffa en ny för att ha marktjänst när hans barn bor hos honom.
    Kanske trodde att du var lika desperat för att du är ensamstående
    När du ville avvakta med att introducera barnen så insåg han att du var självständig och tänkte på din dotter i första hand. Då fick han kalla fötter

• Anonym (L)
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2021-10-19 09:20:32 följande:

Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 

Fast han backade väl inte efter de hade haft sex? De hade sex på fjärden dejten och han backade nu, efter den sjunde dejten. Jag tror att han backade på grund av att han lyssnar på det ts har sagt, att de ska ta det lugnt. Han känner väl av ts och märker att det råder en obalans när han är mer på.

Sedan måste ju båda två vara tydliga med vad man vill. Om ts inte bara vill ha sex så måste hon ju vara tydlig med det. Ts har ju bara sagt att hon får se hur framtiden blir.
  • Anonym (Tvivlar)

Ok, så när ni vill knulla ska vi säga nej? Hur många dater då?

Vad ska vi tänka om killar som vill knulla på första daten? Är det samma där, att de släpper till för varje tjej och är lite för "lätta på foten"?
  • EpicF

Det behöver dock inte alltid vara så men det är vanligt. Jag hade sex på första dejten med min sambo och vi har fortfarande tillsammans och har barn.
  • Um Hamza

Jag tycker alla män gör så här, barn eller inte barn, sex eller inte sex. Dyker rakt in i en fantasi det inte finns täckning för, och sen när verkligheten kommer som ett slag i huvudet skäms dom för att dom sagt för mycket och tar tillbaka allt. I stället för att saker får växa fram. Träffat många killar som blivit kära i kärleken med mig, sen står jag där bakom det rosa bubblet och försöker hänga med i svängarna. Dom har väl inte samma förmåga som kvinnor att varken prata om eller hantera sina känslor. Jobbigas för dom själva säkert, men ganska drygt för omgivningen också.

• Anonym (Tvivlar)
    EpicF skrev 2021-10-19 09:29:50 följande:

Det behöver dock inte alltid vara så men det är vanligt. Jag hade sex på första dejten med min sambo och vi har fortfarande tillsammans och har barn.

Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?
  • Anonym (Tess)

Ja alltså man blir förvirrad. Det spelar typ ingen roll hur man är för killarna kommer alltid med undanflykter.

Tex varför ville han att vi skulle äta middag tillsammans med barnen (innan vi gjort något fysiskt) men säger sen att han inte vill stressa in i något? Efter vi haft sex.

Jag tycker inte det är för tidigt att ha sex på fjärde dejten. Jag tänker om man väntar för länge så tappar ju killen intresset pg a det? Sexar man för tidigt då tappar killen intresset pg a det. Är det bara jakten som är rolig?

Om jag träffar någon jag klickar med och tycker om skiter jag i när och hur vi har sex eller inte. Varför inte bara ha kul och njuta längs vägen?

Kan tillägga att det alltid är han som hör av sig först. Jag har skrivit till honom två gånger innan han hunnit kontakta mig. Så att jag är för på skulle jag inte säga att jag är.

Nog förstår jag att känslor kan ändras under tiden man träffas men jag är less på att man ska spela ett spel för att kunna träffa någon. Jag är för gammal för sånt. Sen behöver man inte sätta en etikett på en relation så snabbt. Jag dejtar gärna länge innan man blir ihop men är ju skönt att veta vart man har varann.

Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?