Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Killar! Varför gör ni såhär?

Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2021-10-19 09:20:32 följande:
    Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 
    1800-talet ringde och Mannen_i_stan svarade...

Det är länge sedan jag läste så mycket fossilerad moralism i ett och samma inlägg.
    Kom igen, vi lever på 2000-talet, inte 1800.

• Anonym (X)
    Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:16:17 följande:
    Lyssna nog nu, jag kommer bara säga detta en gång;

Ni tjejer som säger er ha "träffat så många killar/män och legat med dem - alla är likadana."

1) troligen/förhoppningsvis har ni inte legat riktigt med så många som det känns.
    2) de killar/män ni träffat är inte representativa för män generellt.

Kanske är det så att de män som ni (alla) dejtar, ligger med och som sen ghostar eller försvinner på annat sätt är representativa för singelmän/killar som inte riktigt är redo att binda sig.

De män som är seriösa, som söker och dejtar seriöst, är omtänksamma och månar om kvinnan och en långsiktig relation - de är inte på marknaden i särskilt hög utsträckning, de är i fina, trygga relationer. När de blir lediga (det händer) kommer de inte vara lediga särskilt länge.

Så mitt tips är att ni justerar/förfinar er bild av hur "män" är.
    Funderar på var ni söker/hittar era killar/dejter och hur?
    Hitta ett sätt att skilja normalt seriösa, omtänksamma och öppna män från män/killar med "issues", som har svårt att binda sig och fungera i seriösa relationer.
    Det är olika nämligen - ALLA män är inte på ett visst sätt.
    Om du tror det kommer du aldrig att hitta rätt man. Leta efter guldkornen.

Hur det ska gå till är dock en svårare fråga, där har jag inga färdiga lösningar.
    Förhoppningsvis?
    Ytterligare en som biter sig fast i 1800-tals moralismen...

Den bistra sanningen ÄR att de flesta män är riktigt, riktigt usla i sängen. De har bara ett enda intresse när det kommer till sex - sig själva.

Ta till dig av det så kanske även du kan bli bättre i sängen och kan släppa din fossilerade sexualmoralism som du prackar på kvinnor.

Bonustips: var inte så desperat efter Kvinnan i dina texter. Män är inte speciellt omtänksamma generellt sett, inte när det kommer till sex. Där är det snarare narcissism som gäller.
  • Anonym (X)
    Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:41:18 följande:

Är du på riktigt? Så spännande du reagerar.

Var i mitt inlägg finns det någon moralism?
    Var finns den "sexualmoralism" du tar upp?

Vilket inlägg är det du svarar på?
    Jag utgår ifrån att du svarar på något annat eller kanske är i fel tråd?

du talar om "mina texter". Vilka texter menar du?
    Jag har gjort ett inlägg och svarat i all välmening.

Läs ditt eget inlägg och reflektera.
    Läs svaret du fick och reflektera.

Så hittar du svaren.
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2021-10-19 10:40:45 följande:
    Intressant hur alla kvinnor alltid framhärdar att alla kvinnor är olika medan man samtidigt vägrar inse att samma sak gäller män. Det är helt omöjligt att ens gissa vad som ligger bakom att ts dejts intresse svalnat. Knappast var det för att de legat för han fortsatte ju träffa henne igen efteråt. Däremot verkar ts gjort sitt bästa för att inte vara för på (snarare tvärtom) vilket mannen mycket väl kan tolka som bristande intresse från hennes sida.
    Exakt så.
    Och alltid kommer incels in i trådarna och moraliserar över hur lättfotade kvinnor är...
  • Anonym (X)
    Anonym (L) skrev 2021-10-19 11:46:45 följande:
    Vad baserar du det på, att de flesta män är värdelösa i sängen? Dina och dina kompisars erfarenheter? Sorry men det är inte representativt för hela gruppen män. Då kan jag ju lika gärna gå och fråga runt bland män hur många som anser att kvinnor är bra i sängen. Tror att många män anser att många kvinnor inte tar för sig och bara ligger där som en död fisk. Nu är jag kvinna själv men jag tvivlar på att vi kvinnor är så mycket bättre i sängen. Det är ju olika. Att de flesta män är värdelösa i sängen köper jag inte. Antingen är det du som har alldeles för höga krav eller så har du haft otur och träffat män som är dåliga i sängen, alternativt så är du själv inte särskilt bra i sängen.
    Det finns mycket skrivet om det. Att du inte har läst det, hört talas om eller intresserat dig för orgasmglappet bevisar inte att det är så, bara att du är en av alla dessa egocentriska män som behandlar kvinnor bara är levande sexleksaker för män.

• Anonym (X)
    Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:58:06 följande:
    fint. men jag har inte tid att försöka avkoda svepande onyanserade påståenden som saknar grund.

Anklagar du någon för något så ligger bevisbördan på dig.
    Gör det ordentligt eller låt bli, det är ditt val.

Du har fel tills du har bevisat ditt påstående med någon slags substans.
    Jag misstänker att du inte kommer lyckas.

Reflektera gärna över detta.
    Du kan inte reflektera menar du?
    För det är vad det handlar om. Men visst om du måste avkoda dina egna tankar så har du problem, stora problem.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?