Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:16:17 följande:
Lyssna nog nu, jag kommer bara säga detta en gång;
Ni tjejer som säger er ha "träffat så många killar/män och legat med dem - alla är likadana."
1) troligen/förhoppningsvis har ni inte legat riktigt med så många som det känns.
2) de killar/män ni träffat är inte representativa för män generellt.
Kanske är det så att de män som ni (alla) dejtar, ligger med och som sen ghostar eller försvinner på annat sätt är representativa för singelmän/killar som inte riktigt är redo att binda sig.
De män som är seriösa, som söker och dejtar seriöst, är omtänksamma och månar om kvinnan och en långsiktig relation - de är inte på marknaden i särskilt hög utsträckning, de är i fina, trygga relationer. När de blir lediga (det händer) kommer de inte vara lediga särskilt länge.
Så mitt tips är att ni justerar/förfinar er bild av hur "män" är.
Funderar på var ni söker/hittar era killar/dejter och hur?
Hitta ett sätt att skilja normalt seriösa, omtänksamma och öppna män från män/killar med "issues", som har svårt att binda sig och fungera i seriösa relationer.
Det är olika nämligen - ALLA män är inte på ett visst sätt.
Om du tror det kommer du aldrig att hitta rätt man. Leta efter guldkornen.
Hur det ska gå till är dock en svårare fråga, där har jag inga färdiga lösningar.
Förhoppningsvis?
Ytterligare en som biter sig fast i 1800-tals moralismen...
Den bistra sanningen ÄR att de flesta män är riktigt, riktigt usla i sängen. De har bara ett enda intresse när det kommer till sex - sig själva.
Ta till dig av det så kanske även du kan bli bättre i sängen och kan släppa din fossilerade sexualmoralism som du prackar på kvinnor.
Bonustips: var inte så desperat efter Kvinnan i dina texter. Män är inte speciellt omtänksamma generellt sett, inte när det kommer till sex. Där är det snarare narcissism som gäller.