Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • Anonym (Tess)

Ja alltså man blir förvirrad. Det spelar typ ingen roll hur man är för killarna kommer alltid med undanflykter.

Tex varför ville han att vi skulle äta middag tillsammans med barnen (innan vi gjort något fysiskt) men säger sen att han inte vill stressa in i något? Efter vi haft sex.

Jag tycker inte det är för tidigt att ha sex på fjärde dejten. Jag tänker om man väntar för länge så tappar ju killen intresset pg a det? Sexar man för tidigt då tappar killen intresset pg a det. Är det bara jakten som är rolig?

Om jag träffar någon jag klickar med och tycker om skiter jag i när och hur vi har sex eller inte. Varför inte bara ha kul och njuta längs vägen?

Kan tillägga att det alltid är han som hör av sig först. Jag har skrivit till honom två gånger innan han hunnit kontakta mig. Så att jag är för på skulle jag inte säga att jag är.

Nog förstår jag att känslor kan ändras under tiden man träffas men jag är less på att man ska spela ett spel för att kunna träffa någon. Jag är för gammal för sånt. Sen behöver man inte sätta en etikett på en relation så snabbt. Jag dejtar gärna länge innan man blir ihop men är ju skönt att veta vart man har varann.

• Anonym (Tess)
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:32:23 följande:

Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?

Var det inte slampigt av mannen att knulla på första dejten?
  • Anonym (Tess)

Tack för svar. Jag kanske överreagerar också. Jag är en riktig känslomänniska. Men när jag dejtar och gillar en person så lägger jag all min energi till den personen.

Mannen jag dejtar nu skulle jag säga är fantastisk. Vi har samma åsikter och värderingar och har haft djupa samtal och skrattar mycket. Han är gosig och första sexet var riktigt bra. Han tänkte inte bara på sig själv utan vi hade ett bra samspel och det blev två omgångar.

Men det som förundrar mig är hur vanligt det är att killar börjar prata om framtiden så snabbt. Sen bara pang bom så vill dom inte stressa in i något eller ha ett förhållande. Har hänt tidigare.

Jag känner ganska direkt om det är en person jag vill lägga min energi på eller inte. I detta fallet kände jag efter första dejten att det var någon jag ville träffa mer. Ibland känner man avsmak direkt och ibland känner man avsmak efter man haft sex. Händer inte bara män utan har hänt mig också. Tex låg jag med en kille på första dejten som gillade strypsex och visste inget annat sex, så då backade jag direkt.

Men ja, att prata framtid för att sen bara backa det fattar jag inte. Varför kör man inte på långsamt för att se hur det utvecklas? Eller är det så att man kanske vill så gärna träffa någon att man blir kär i själva kärleken och inte personen? Sen lär man känna personen och inser att, fan, denne vill jag inte ha!

• Anonym (Tess)

Vi sågs idag och åt middag tillsammans och jag berättade hur jag upplevde situationen. Han vill fortsätta ses och som några sa, han backade för att han upplevde att det bara var han som tog initiativet. Ja ni ser.. skönt iaf att reda ut det. Får ta och börja hör av mig mer till honom.

• Anonym (Tess)
    Anonym (Ij) skrev 2021-10-19 21:29:21 följande:

Jag förstår honom. Jag backar också när kvinnor är initiativlösa. Jag tolkar det som ointresse och då tappar jag själv intresset. Märkligt att kvinnor så ofta tolkar det fel. Är så trött på alla dessa trådar där kvinnor tror att män tröttnar pga av att kvinnor visar intresse när det faktiskt är tvärtom. Myten om att män tycker om att jaga är så starkt inrotad hos kvinnor av någon anledning. Är det önsketänkande eller varifrån kommer denna jävla föreställning?

Ja alltså jag har ju inte hunnit kontakta honom utan han har alltid hunnit först. Tex skriver han innan jag vaknat på morgonen.

Av erfarenhet så har jag märkt att dom flesta män gillar jakten och när dom fått det dom vill ha så slutar dom höra av sig.

Samma om jag varit på krogen tex. Hittar nåt jag vill ha, släpar med han hem och sen är jag nöjd.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Ij) skrev 2021-10-22 08:55:31 följande:

Då är det väl logiskt att han backar lite så att du får chans att visa honom att intresset är ömsesidigt ifall det är det.

Med tanke på att du drog helt fel slutsats i det här fallet är det väl inte otänkbart att du gjort samma feltänk med killar tidigare?

Enligt min erfarenhet är de flesta kvinnor dåliga och på att ta initiativ, ge komplimanger, visa intresse, uppvakta etc.

Att de "ger" sex är inte tillräckligt i längden eftersom det är de enda de erbjuder. Därför tröttnar jag. Inte för att jag "fått" sex, utan därför att det är det enda jag får fast jag vill ha mycket mer.

Tack för svar! Jag har nu hunnit skriva först till honom flertalet gånger och jobbar på att ge honom komplimanger. Tiden får utvisa vad det blir.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?