• Anonym (Ij)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag har aldrig någonsin dumpat en tjej för att hon tar för mycket initiativ, går för fort fram eller för att jag "fått" sex av henne. Bara tvärtom. Jag är fullständigt ointresserad av att jaga. Jag hatar det. När jag dumpar en tjej är det nästan alltid för att jag tycker hon är oengagerad, velig, initiativlös, tafatt eller verkar vara ointresserad av mig.

• Anonym (Ij)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 19:00:19 följande:

Vi sågs idag och åt middag tillsammans och jag berättade hur jag upplevde situationen. Han vill fortsätta ses och som några sa, han backade för att han upplevde att det bara var han som tog initiativet. Ja ni ser.. skönt iaf att reda ut det. Får ta och börja hör av mig mer till honom.

Jag förstår honom. Jag backar också när kvinnor är initiativlösa. Jag tolkar det som ointresse och då tappar jag själv intresset. Märkligt att kvinnor så ofta tolkar det fel. Är så trött på alla dessa trådar där kvinnor tror att män tröttnar pga av att kvinnor visar intresse när det faktiskt är tvärtom. Myten om att män tycker om att jaga är så starkt inrotad hos kvinnor av någon anledning. Är det önsketänkande eller varifrån kommer denna jävla föreställning?
  • Anonym (Ij)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 22:43:51 följande:

Ja alltså jag har ju inte hunnit kontakta honom utan han har alltid hunnit först. Tex skriver han innan jag vaknat på morgonen.

Av erfarenhet så har jag märkt att dom flesta män gillar jakten och när dom fått det dom vill ha så slutar dom höra av sig.

Samma om jag varit på krogen tex. Hittar nåt jag vill ha, släpar med han hem och sen är jag nöjd.

Då är det väl logiskt att han backar lite så att du får chans att visa honom att intresset är ömsesidigt ifall det är det.

Med tanke på att du drog helt fel slutsats i det här fallet är det väl inte otänkbart att du gjort samma feltänk med killar tidigare?

Enligt min erfarenhet är de flesta kvinnor dåliga och på att ta initiativ, ge komplimanger, visa intresse, uppvakta etc.

Att de "ger" sex är inte tillräckligt i längden eftersom det är de enda de erbjuder. Därför tröttnar jag. Inte för att jag "fått" sex, utan därför att det är det enda jag får fast jag vill ha mycket mer.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?