Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Skilda sovrum

Jag tycker det är upp till paret att välja. Jag förstår att det ger kan ge bättre nattsömn om parten stör (sparkas i sömnen, snarkar eller snor ens täcke).

Däremot är jag uppväxt med föräldrar som smusslade med att de hade delat sovrum. Mamma låtsades gå och lägga sig i deras gemensamma sovrum men gick sedan ut och la sig i gästrummet varje natt. Det är för mig underligt.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-10-19 17:05:23 följande:

Det där är ju precis som jag gör. Jag är lättstörd och har svårt att sova bredvid min partner, men jag vill ändå ha en stunds närhet på kvällen.

Jag vet såklart inte vad din mammas anledning var. Men att någon byter sovplats en gång under natten behöver inte nödvändigtvis innebära att skilsmässan är nära.

Min man snor gärna mitt täcke och kudde i sömnen? Vi delar sovrum men ett eget hade kanske inte varit så dumt. ;)

Min mammas motiv var (tror jag) att hålla uppe en fin fasad mot övriga familj. De lever ihop än men äktenskapet har inte varit bra på iallafall 35 år. De sover fortfarande i olika sängar.
Svar på tråden Skilda sovrum