• skaviblifyra

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Mickan91

    Vet knappt om jag vågar hoppa in här. Jag blev oplanerat gravid nyligen? Helt panikslagen då det inte alls var vad jag väntade mig. Har haft naturalcycles sen i somras för att jag och min sambo gemensamt tyckte jag kunde sluta och testa något hormonfritt pga mitt ?underbara? humör :)

    Allt gick som det skulle den månaden och tempen gick ner lite dagen innan beräknad mens. Vaknade den natten och hade brutalt ont i ryggen. Även haft tryck över bröstet i säkert 2 veckor utan att vara stressad. Av ren instinkt och efter lite googlande så körde jag hem på lunchen och tog ett grav test. Fick två tydliga streck direkt. Panik. Körde och köpte ett digitalt och det visade 2-3v?

    Vi har pratat fram och tillbaka om detta nu i 2 veckor. Min sambo är inte redo, mentalt. Jag har aldrig riktigt tyckt om andras barn eller ens varit en ?barn-person?. Bokade tid för kuratorsamtal och abort. Men jag har aldrig haft så fel om mig själv. Jag vill inte detta, min magkänsla säger att jag ska behålla. Skall dit på undersökning imorgon och har redan mer panik än över det positiva gravtestet. Bryter ihop varannan dag. Vi har en stabil relation sen 10 år, bor redan bra för barn och har bra jobb, bra ekonomi, vet att vi vill ha barn om 1-2 år. Jag vill inte tvinga honom in i något för tidigt men tyvärr känns det som att det blir det enda alternativet.

    Förlåt för ett extremt långt inlägg. Är iallafall i vecka 7 enligt den här märkliga uträkningen. Och söker man i på olika sidor så säger det att jag blir beräknad till den 2:e juli.

  • malva90
    skaviblifyra skrev 2021-11-09 12:26:40 följande:

    jag blöder rejält så hoppar ur. lycka till ni andra!


    Vad sorgligt, beklagar! 
  • AllieP
    Mickan91 skrev 2021-11-09 17:22:03 följande:

    Vet knappt om jag vågar hoppa in här. Jag blev oplanerat gravid nyligen? Helt panikslagen då det inte alls var vad jag väntade mig. Har haft naturalcycles sen i somras för att jag och min sambo gemensamt tyckte jag kunde sluta och testa något hormonfritt pga mitt ?underbara? humör :)

    Allt gick som det skulle den månaden och tempen gick ner lite dagen innan beräknad mens. Vaknade den natten och hade brutalt ont i ryggen. Även haft tryck över bröstet i säkert 2 veckor utan att vara stressad. Av ren instinkt och efter lite googlande så körde jag hem på lunchen och tog ett grav test. Fick två tydliga streck direkt. Panik. Körde och köpte ett digitalt och det visade 2-3v?

    Vi har pratat fram och tillbaka om detta nu i 2 veckor. Min sambo är inte redo, mentalt. Jag har aldrig riktigt tyckt om andras barn eller ens varit en ?barn-person?. Bokade tid för kuratorsamtal och abort. Men jag har aldrig haft så fel om mig själv. Jag vill inte detta, min magkänsla säger att jag ska behålla. Skall dit på undersökning imorgon och har redan mer panik än över det positiva gravtestet. Bryter ihop varannan dag. Vi har en stabil relation sen 10 år, bor redan bra för barn och har bra jobb, bra ekonomi, vet att vi vill ha barn om 1-2 år. Jag vill inte tvinga honom in i något för tidigt men tyvärr känns det som att det blir det enda alternativet.

    Förlåt för ett extremt långt inlägg. Är iallafall i vecka 7 enligt den här märkliga uträkningen. Och söker man i på olika sidor så säger det att jag blir beräknad till den 2:e juli.


    Oj jag förstår att du tycker det är jobbigt. Vet inte om det finns några rätta svar i detta annat än några råd. Dels så tror jag att det alltid är bra att gå på magkänslan. Sen ska ni också tänka på att detta är en chock för er båda och detta är ett val som gör att livet inte blir detsamma, dock behöver det ju inte bli till det sämre bara för att det blir nytt och annorlunda. Tänker att nu när du är i v.7 så kanske du kan avvakta lite? Och låta landa lite i beslutet innan ni bestämmer er för abort eller inte. Beslutet behövs ju faktiskt inte tas nu direkt även om jag förstår att det kommer bli svårare med ett abort beslut ju längre tid det tar. Skickar tusen styrke kramar till dig. <3. 


    Jag vill också tillägga att jag och min man har varit tillsammans i 12 år, jag är mitt uppe i min läkarutbildning och har alltid tänkt att jag ska bli klar först. Hus sen och barn sist, dock så har jag med tiden insett att det verkligen inte finns en "rätt" tid för barn. Däremot så kanske det finns sämre tider, men som du beskrev så verkar ni ju både ha relation, hem och arbete. 

  • malva90
    Mickan91 skrev 2021-11-09 17:22:03 följande:

    Vet knappt om jag vågar hoppa in här. Jag blev oplanerat gravid nyligen? Helt panikslagen då det inte alls var vad jag väntade mig. Har haft naturalcycles sen i somras för att jag och min sambo gemensamt tyckte jag kunde sluta och testa något hormonfritt pga mitt ?underbara? humör :)

    Allt gick som det skulle den månaden och tempen gick ner lite dagen innan beräknad mens. Vaknade den natten och hade brutalt ont i ryggen. Även haft tryck över bröstet i säkert 2 veckor utan att vara stressad. Av ren instinkt och efter lite googlande så körde jag hem på lunchen och tog ett grav test. Fick två tydliga streck direkt. Panik. Körde och köpte ett digitalt och det visade 2-3v?

    Vi har pratat fram och tillbaka om detta nu i 2 veckor. Min sambo är inte redo, mentalt. Jag har aldrig riktigt tyckt om andras barn eller ens varit en ?barn-person?. Bokade tid för kuratorsamtal och abort. Men jag har aldrig haft så fel om mig själv. Jag vill inte detta, min magkänsla säger att jag ska behålla. Skall dit på undersökning imorgon och har redan mer panik än över det positiva gravtestet. Bryter ihop varannan dag. Vi har en stabil relation sen 10 år, bor redan bra för barn och har bra jobb, bra ekonomi, vet att vi vill ha barn om 1-2 år. Jag vill inte tvinga honom in i något för tidigt men tyvärr känns det som att det blir det enda alternativet.

    Förlåt för ett extremt långt inlägg. Är iallafall i vecka 7 enligt den här märkliga uträkningen. Och söker man i på olika sidor så säger det att jag blir beräknad till den 2:e juli.


    Grattis!! (Tänker jag är i sin ordning att säga även om det verkar vara en del blandade känslor hos dig.) Förstår det som att du tänker behålla.

    Det kanske kan vara bra att ta med dig sambon till kuratorssamtalet om du fortfarande planerar att gå dit? Blir ju naturligtvis en chock för honom också om ni inte planerade en graviditet och kan vara skönt för honom att prata av sig, kanske han annars kan boka en egen tid hos en kurator?

    Och jag tänker spontant att många nog inte känner sig helt redo mentalt för omställningen det innebär att skaffa barn men att det mesta löser sig efterhand. Det gör det säkert för er också! :)
  • FruA88

    Hej allihopa!

    Hänger gärna på här.

    Plussade i fredags med vad som i så fall blir vårt 3:e barn. Efter 2 täta missfall i Juni (v.9) och i Augusti (v.6) så håller vi tummarna att den här lilla vill stanna därinne. Beräknad BF 16/7. Lägger in mig i listan :)

    4/7 skaviblifyra, 39 år, tredje barnet

    4/7 Anonymous39, 39 år, tredje barnet

    5/7 Lind94, 28 år, andra barnet

    5/7 dujagochbebisen, 28 år, första barnet

    5/7 malva90, 31 år, första barnet

    6/7 lovve123, 28 år, första barnet

    7/7 sandrisens, 24 år, första barnet

    7/7 Spjutbräken, 30 år, första barnet

    8/7 närsomhelstnu, 34 år, fjärde barnet

    11/7 Zasooo89, 32 år, fjärde barnet

    12/7 Ewcia 34 år tredje barnet

    15/7) lillis_85, 36 år, femte barnet

    14/7 Ssndris 32 år, fjärde barnet

    16/7 FruA88, 33 år, tredje barnet

    19/7 Alliep 27 år, första barnet

  • Lillis85
    Anonymous39 skrev 2021-11-08 19:33:13 följande:

    Kommer alla hänga i fb-gruppen nu bara eller finns det någon som precis som jag inte har fb som tänker bara vara här på fl? :)


    Jag är kvar här tillsv. Med
  • Emma1b

    Lägger in mig också. Hur hittar man Facebook gruppen?

    1/7 Emma1b , 40 år, tredje barnet

    4/7 skaviblifyra, 39 år, tredje barnet

    4/7 Anonymous39, 39 år, tredje barnet

    5/7 Lind94, 28 år, andra barnet

    5/7 dujagochbebisen, 28 år, första barnet

    5/7 malva90, 31 år, första barnet

    6/7 lovve123, 28 år, första barnet

    7/7 sandrisens, 24 år, första barnet

    7/7 Spjutbräken, 30 år, första barnet

    8/7 närsomhelstnu, 34 år, fjärde barnet

    11/7 Zasooo89, 32 år, fjärde barnet

    12/7 Ewcia 34 år tredje barnet

    15/7) lillis_85, 36 år, femte barnet

    14/7 Ssndris 32 år, fjärde barnet

    16/7 FruA88, 33 år, tredje barnet

    19/7 Alliep 27 år, första barnet[/quote]

  • Sötpöl

    ANGÅENDE FACEBOOK GRUPP!

    Ser att det är många som frågar angående grupp men inte får något svar. Så nu har jag skapat en BF Juli grupp på Facebook. Den ska vara synlig så att man kan hitta den, men den är privat så man inte ska kunna se vilka som är medlemmar osv.

    Den heter BF Juli 2022.

    Bifogar bild på omslagsbilden så ni vet att ni hittar rätt :)

  • Saima17
    Sötpöl skrev 2021-11-10 08:37:12 följande:

    ANGÅENDE FACEBOOK GRUPP!

    Ser att det är många som frågar angående grupp men inte får något svar. Så nu har jag skapat en BF Juli grupp på Facebook. Den ska vara synlig så att man kan hitta den, men den är privat så man inte ska kunna se vilka som är medlemmar osv.

    Den heter BF Juli 2022.

    Bifogar bild på omslagsbilden så ni vet att ni hittar rätt :)

    //


    Sökte men hittade den inte :/ hitta en med en annan bild dock..
Svar på tråden BF juli 2022