• Hyllemor

Konstig lukt i näsan - bihåleinflammation eller hjärntumör eller vad fan är det frågan om?!

En släkting till mig fick en rejäl inflammation runt eller i en visdomstand som inte hade velat komma upp helt och hållet. Hon hade inte alls ont, men upplevde också en konstig doft som hon klagade på under en tid. (Jag minns inte hur länge hon klagade på det, men det var under minst en månads tid.) Efter det svullnade kinden upp och det var först då hon förstod att hon skulle till tandläkaren.

Kanske kan det vara någonting sådant?

Om du har bihåleinflammation, så borde du ha något mer symptom, tycker jag, men det kanske är olika?

• Hyllemor
    Upptaget skrev 2021-10-21 23:19:06 följande:

Har också det i perioder. I ena näsborren. Nästan som en infekterad lukt eller hur man ska beskriva det. Är dock nässprays beroende och har massa konstiga saker som händer i näsan då och då. Hehe.

Har du möjligtvis använt nässpray? Det kan ju irritera slemhinnan.

Just precis! Man kan bli beroende av nässpray - om du har överkonsumerat det när du var förkyld, så kan det kanske vara boven i dramat? Vid överkonsumtion av nässpray reagerar vissa genom att få näsblod, andra att de börjar snarka. Slemhinnan kan bli helt förändrad.
Svar på tråden Konstig lukt i näsan - bihåleinflammation eller hjärntumör eller vad fan är det frågan om?!