• Upptaget

Konstig lukt i näsan - bihåleinflammation eller hjärntumör eller vad fan är det frågan om?!

Har också det i perioder. I ena näsborren. Nästan som en infekterad lukt eller hur man ska beskriva det. Är dock nässprays beroende och har massa konstiga saker som händer i näsan då och då. Hehe.

Har du möjligtvis använt nässpray? Det kan ju irritera slemhinnan.

• Upptaget
    Hyllemor skrev 2021-10-22 00:18:15 följande:

Just precis! Man kan bli beroende av nässpray - om du har överkonsumerat det när du var förkyld, så kan det kanske vara boven i dramat? Vid överkonsumtion av nässpray reagerar vissa genom att få näsblod, andra att de börjar snarka. Slemhinnan kan bli helt förändrad.

Det kan ställa till med en massa dessa nässprayer. Har själv tagit dagligen i 22 år. Som du skrev, började med förkylning sen försvann aldrig min nästäppa för jag blev beroende av sprayen. Har testat allt under årens gång. Men inget har hjälpt. Även 2 st ingrepp.
    Hyllemor skrev 2021-10-22 00:18:15 följande:

Just precis! Man kan bli beroende av nässpray - om du har överkonsumerat det när du var förkyld, så kan det kanske vara boven i dramat? Vid överkonsumtion av nässpray reagerar vissa genom att få näsblod, andra att de börjar snarka. Slemhinnan kan bli helt förändrad.

Det kan ställa till med en massa dessa nässprayer. Har själv tagit dagligen i 22 år. Som du skrev, började med förkylning sen försvann aldrig min nästäppa för jag blev beroende av sprayen. Har testat allt under årens gång. Men inget har hjälpt. Inkl 2 st ingrepp.
Svar på tråden Konstig lukt i näsan - bihåleinflammation eller hjärntumör eller vad fan är det frågan om?!