• Anonym (TS)

    Ytterligare en skjuten tonåring

    Jaha, ytterligare en ihjälskjuten tonåring.. är detta chicago, kabul, någon håla i mogadishu.. nix, sverige
    Sverige har aldrig varit tryggare. Det säger politikerna.
    Lätt att säga när det är invandrarungdommar som skjuts, ute i getton som samma politiker bygger på med fler och fler människor utan kunskap om rätt och fel. Nu är det en vit kille som blivit avrättad..

  • Svar på tråden Ytterligare en skjuten tonåring
  • wyhib

    Jag skulle villja bry mig, men ärligt jag orkar inte. 
    Politikerna skyller på flket och folket på politikerna.
    Fuck it, utvisa hela jävla familjen de här ungarna tillhör. Du tjaffsar med någons morsa, staten tjaffsar med din. föräldrar som inte kan uppfostra sina barn åker ut. Rimligt?

  • Anonym (qwerty)

    Jag tror vi alla nu är rätt medvetna om att de enda som anser att sverige ärr ett tryggt land är politikerna med huvudet uppe i röven som inte hör skotten knalla.

    Det är tragiskt det som hänt, känner sorg med hans familj.. men fan vi har ju röstat fram detta. Detta är det sverige "vi" vill ha.

  • Anonym (Jaha)

    Ville du diskutera nåt eller bara påminna oss om tragiken? Lite trevligare kan man ha på en fredag.

  • Pope Joan II
    Anonym (TS) skrev 2021-10-22 14:27:22 följande:

    Jaha, ytterligare en ihjälskjuten tonåring.. är detta chicago, kabul, någon håla i mogadishu.. nix, sverige
    Sverige har aldrig varit tryggare. Det säger politikerna.
    Lätt att säga när det är invandrarungdommar som skjuts, ute i getton som samma politiker bygger på med fler och fler människor utan kunskap om rätt och fel. Nu är det en vit kille som blivit avrättad..


    Just den här ungdomen har ju levt ett kriminellt liv själv. Det är alltid förenat med risker att göra det. 
  • Anonym (öknönouv)

    Det är fruktansvärt  det som  hänt, inte tu tal om den saken och jag kan inte föreställa mig hur hans familj har det just nu! Jag beklagar deras förlust oerhört mycket. 


    Hans uppträdande borde inte ha varit  ett skäl att döda honom, men i dagens läge är det tyvärr så. 


    Många har irriterat sig på att han har låtsats och velat framstå som en gangster med tuff uppväxt, han hånar i en sångtext en persons bror som blivit mördad. 


    Han skulle  dessutom, om jag inte missminner mig, ha vittnat i en rättegång nästa vecka. 


    Han rörde sig i kriminella kretsar istället för att bara ägna sig åt musiken. Men som sagt, han borde inte ha blivit avrättad för det.

  • Ginsinggeng

    Ägnar sig gm åt musik så har hen ju redan säkrat nästa p3 guld 

  • Anonym (Jaha)

    Ja vad ska man säga. Blandar man sig in i den kriminella världen så får man stå för riskerna också. Tragiskt att en ung människa förlorar sitt liv förstås men inte helt oväntat.

  • Anonym (Ert)
    wyhib skrev 2021-10-22 14:35:58 följande:

    Jag skulle villja bry mig, men ärligt jag orkar inte. 

    Politikerna skyller på flket och folket på politikerna.

    Fuck it, utvisa hela jävla familjen de här ungarna tillhör. Du tjaffsar med någons morsa, staten tjaffsar med din. föräldrar som inte kan uppfostra sina barn åker ut. Rimligt?


    Hur utvisar man någon som är född i Sverige?

    Och vilka länder ska sluta avtal med som tar emot kriminella andra och tredje generationens svenska medborgare?
  • Anonym (qwerty)
    Pope Joan II skrev 2021-10-22 15:48:58 följande:
    Just den här ungdomen har ju levt ett kriminellt liv själv. Det är alltid förenat med risker att göra det. 
    Så det är skäl till att avrätta honom utanför huset? Ska minnas det när jag tar en snattare på hemköp nästa gång, bara att skjuta direkt.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (qwerty) skrev 2021-10-22 18:47:15 följande:
    Så det är skäl till att avrätta honom utanför huset? Ska minnas det när jag tar en snattare på hemköp nästa gång, bara att skjuta direkt.
    Snacka om att överdriva nåt otroligt. Om man umgås med kriminella och rör sig i de kretsarna får man räkna med att saker kan hända. Sedan spelar det väl ingen roll var han blev skjuten. Hade inte varit nån skillnad om han gått runt hörnet eller varit ett kvarter bort.
Svar på tråden Ytterligare en skjuten tonåring