• hmmm

    Ni som har flickor se hit! / söker Tips för att bli gravid med flicka

    Har efter 5 barn nu 2 flickor och 3 pojkar!

    Hade så gärna fått en till flicka nu efter 3 pojkar på raken ??

    Tyvärr vet jag inte hur vi hade sex när första

    Flickan blev till då jag ej har kvar anteckningar, var inte mkt

    Sex iaf...

    När andra flickan blev blev till hade vi mkt sex

    Från cd 11-17 varje dag hade äl cd 16

    Med pojkarna såg det ungefär samma ut!

    Sex dagligen från cd 11- cd 17 med äl runt cd 14-16

    Så undrar jag ni som blivit gravid

    Med flickor

    Hade ni sex bara 1 gång cykeln ni blev gravid? Isf hur långt innan positivt ältest om ni tog det?

    Hade ni sex flera dagar innan ägglossning / positivt ältest? Isf hur många dagar ( vilka cykel dagar)?

    Hur långt innan positivt ältest slutade ni ha sex?

    Läst på om shettles metod som verkar på senare år blivit ifrågasatt och bevisad ej effektiv!

    Även läst på om babydust method där man ska ha sex 1 gång på hela cykeln!! Och då 2-5 dagar innan äl!

    Vet att innan pojkarna åt jag lchf

    Och innan tjejerna mkt skräpmat /inte nyttigt /godis

  • Svar på tråden Ni som har flickor se hit! / söker Tips för att bli gravid med flicka
  • lövet2

    Sorry, Jag har 5 flickor och 2 pojkar, men det var ingen skillnad i tillverkningen. Levde likadant och gjorde likadant!

  • Glinda från Oz

    Allt det där är bara streck och skrönor, det är precis samma sak som att tro att en svart katt som springer över gatan betyder otur, att en krossad spegel betyder sju års olycka, att nycklar på bordet?. ja, du fattar. 


    Det finns bara ett sätt att välja kön och det är IVF med könsbestämda spermier. Det kan du göra utomlands. 

  • Anonym (Stämmer inte)

    Kan säga att allt som står här på FL inte stämmer. Jag var säkert på att utifrån det folk hade skrivit här så skulle jag få könet jag önskar. Man följer olika metoder, tänker när man har sex, nära äl, långt ifrån äl osv så jag testade allt och fick tvärtom. Det kan finnas en liten chans beroende på när man har sex men stämde inte på mig och min bm skrattade så mycket när jag sa om hur jag hade tänkt.

  • Kexsmula

    Oh my God, om det är så viktigt för dig att få en flicka till ska du vända dig utomlands för IVF med pre-gender selection som någon redan föreslagit. Allt det andra du läst om FUNGERAR INTE och är bara gammal skrock.

  • Kexsmula
    SaraL77 skrev 2021-10-23 10:28:35 följande:

    Snälla, skaffa inte fler barn...


    Hehe, precis min tanke, bara att jag inte vågade dela med mig av den och du var modigare.
  • Anonym (Stämmer inte)
    lövet2 skrev 2021-10-22 23:18:15 följande:

    Sorry, Jag har 5 flickor och 2 pojkar, men det var ingen skillnad i tillverkningen. Levde likadant och gjorde likadant!


    Du är exempel på att man inte kan välja eller göra något speciellt för att det ska bli pojke/ flicka. Spermierna avgör?
  • Anonym (Berit)

    Det blir som det blir.Grattis för så många barn.

  • Anonym (Lördag)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2021-10-23 10:26:12 följande:

    Kan säga att allt som står här på FL inte stämmer. Jag var säkert på att utifrån det folk hade skrivit här så skulle jag få könet jag önskar.


    Men visst förstod du att inga av de tips du fick här på FL kan LOVA ett visst kön? Eller trodde du att det var 100% säkert att få ett visst kön om du följde de råden? :)

    Den enda säkra metoden för att få ett visst kön är att åka utomlands och göra könsbestämd ivf. Det sägs att pojkspermier är snabbare men har en kortare livslängd än flickspermier och att man därför ska ha större chans att få flicka om man har samlag flera dagar innan ÄL och det stämde på mig men med största sannolikhet är det slumpen som avgör vilket kön det blir.
  • Anonym (mlj'opn)

    Säkrast är att vända dig utomlands. 


    Det enda jag annars har i den vägen är en bekant som har åtta barn. Yes. åtta... 


    Varannan pojke varannan flicka. 


    Enligt honom (ja, det är mannen där som har hållit koll för att det roat honom, frun skiter blankt i vilket hon är bara glad åt att alla barnen är friska) så är det så att när de tillverkat pojkar så har de inte haft sex förrän precis vid äl men han har kommit på egen hand någon dag innan så det är 'fräscha' spermier.  


    Flickorna har tillverkats dagarna innan äl och han har inte kommit själv före det förutom i något av fallen. 


    Han förklarar det med att pojkspermier simmar fort, men de dör också fortare så  att när de har sex strax före äl så har pojkarna redan hunnit dö när ägget gör entré. 


    Huruvida det stämmer eller inte vet jag inte. Men kul är det iaf att han har engagerat sig så pass att han kollat upp det haha. 

  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Lördag) skrev 2021-10-23 13:30:16 följande:

    Men visst förstod du att inga av de tips du fick här på FL kan LOVA ett visst kön? Eller trodde du att det var 100% säkert att få ett visst kön om du följde de råden? :)

    Den enda säkra metoden för att få ett visst kön är att åka utomlands och göra könsbestämd ivf. Det sägs att pojkspermier är snabbare men har en kortare livslängd än flickspermier och att man därför ska ha större chans att få flicka om man har samlag flera dagar innan ÄL och det stämde på mig men med största sannolikhet är det slumpen som avgör vilket kön det blir.


    Nä inget är säkert men många hade skrivit hur bra det funkade så därför tänkte jag att det skulle funka på mig med. Jag har vänner som har fått en av varje, andra som har fler barn av samma kön vad än man har testat så därmed tänker jag att det är slumpen som avgör i slutändan och att man inte kan förutse eller styra i detta. Finns kanske en väldigt liten chans och därför skriver folk hur de gör för att gå flicka/pojke.
  • Anonym (Lördag)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2021-10-23 16:05:06 följande:

    Nä inget är säkert men många hade skrivit hur bra det funkade så därför tänkte jag att det skulle funka på mig med. Jag har vänner som har fått en av varje, andra som har fler barn av samma kön vad än man har testat så därmed tänker jag att det är slumpen som avgör i slutändan och att man inte kan förutse eller styra i detta. Finns kanske en väldigt liten chans och därför skriver folk hur de gör för att gå flicka/pojke.


    De som skriver är väl de som lyckades och då kanske det framstår som att många lyckas.
  • jrockyracoon
    hmmm skrev 2021-10-22 23:05:36 följande:

    Har efter 5 barn nu 2 flickor och 3 pojkar!

    Hade så gärna fått en till flicka nu efter 3 pojkar på raken ??

    Tyvärr vet jag inte hur vi hade sex när första

    Flickan blev till då jag ej har kvar anteckningar, var inte mkt

    Sex iaf...

    När andra flickan blev blev till hade vi mkt sex

    Från cd 11-17 varje dag hade äl cd 16

    Med pojkarna såg det ungefär samma ut!

    Sex dagligen från cd 11- cd 17 med äl runt cd 14-16

    Så undrar jag ni som blivit gravid

    Med flickor

    Hade ni sex bara 1 gång cykeln ni blev gravid? Isf hur långt innan positivt ältest om ni tog det?

    Hade ni sex flera dagar innan ägglossning / positivt ältest? Isf hur många dagar ( vilka cykel dagar)?

    Hur långt innan positivt ältest slutade ni ha sex?

    Läst på om shettles metod som verkar på senare år blivit ifrågasatt och bevisad ej effektiv!

    Även läst på om babydust method där man ska ha sex 1 gång på hela cykeln!! Och då 2-5 dagar innan äl!

    Vet att innan pojkarna åt jag lchf

    Och innan tjejerna mkt skräpmat /inte nyttigt /godis


    Men det förstår du väl att det inte funkar!


    Hur du har sex, eller när eller vad du äter har förstås ingenting att göra med vilket kön det blir.

    Jag förstår att det kan upplevas så, men det är för att vi är irrationella människor med hjärnor som försöker hitta mönster där det inte finns. Allt sånt är bara humbug. Ta t.ex. experimentet i programmet hjärnkontoret där två lag skulle försöka klura ut det rätta beteendet för att få maximal poäng. De var säkra på att de hade hittat rätt knep, men det var fel, eftersom poängen som gavs till lagen endast var slumpmässiga. Människan vill hitta svar även där inget svar finns.

    Det finns dock en sak man kan tro på och det är bra forskning. I den kan man slå fast att slumpen endast är slump genom fungerande statistiska metoder.


  • Anonym (Stämmer inte)

    Vi som ?tror? på att man kan styra borde nog läsa mer sånt som det du beskriver ovan. Bra skrivet

  • Anonym (svar)

    Jag tänker inte kommentera din önskar som många andra gör, utan endast svara på frågan.

    Det enda jag känner till är att flickspermier i regel överlever lite längre än pojkspermier. Därav bör du ha större chans till en tjej om ni har sex några dagar innan ägglossningen. Pojkspermier är väl även liiite snabbare ,så att om man har sex just vid ägglossning tror jag chansen är pyttelite större för en kille.

  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (svar) skrev 2021-10-24 12:54:54 följande:

    Jag tänker inte kommentera din önskar som många andra gör, utan endast svara på frågan.

    Det enda jag känner till är att flickspermier i regel överlever lite längre än pojkspermier. Därav bör du ha större chans till en tjej om ni har sex några dagar innan ägglossningen. Pojkspermier är väl även liiite snabbare ,så att om man har sex just vid ägglossning tror jag chansen är pyttelite större för en kille.


    Testa kan man alltid göra, skadar inte men kanske inte hoppas allt för mycket på att det blir som man vill.

    Ts- du får läsa olika teorier och testa något av dessa så lär du se vad som händer
  • Anonym (S)

    Lite gammal tråd, men svarar ändå.
    Hade sex under ägglossningen, det blev en flicka. 

  • Anonym (Malin)

    lägg av.. hur kan kön på bebisar vara så viktigt för dig?

    Grattis till din stora barnaskara, det måste vara väldigt roligt för barnen att ha så många syskon. 

Svar på tråden Ni som har flickor se hit! / söker Tips för att bli gravid med flicka