• En manlig man

    Ni som skriver anonymt på ett anonymt forum.

    Varför skriver de flesta här inne med anonym signatur på ett redan anonymt forum?

    Är det för att inte riskera att ni förlorar samhörighet och ryggdunkar i en annan del av forumet om ni sticker ut med lite mer utmanande åsikter i en annan del?

    Eller

    Vet personer vilka ni är i trådar som är rumsrena så ni vill inte riskera att era mer udda åsikter kommer till deras kännedom?

    Eller

    Är du kvinna och riskerar massa PM från jobbiga män?

  • Svar på tråden Ni som skriver anonymt på ett anonymt forum.
  • Anonym (Luke)
    En manlig man skrev 2021-10-23 20:00:37 följande:

    Varför skriver de flesta här inne med anonym signatur på ett redan anonymt forum?

    Är det för att inte riskera att ni förlorar samhörighet och ryggdunkar i en annan del av forumet om ni sticker ut med lite mer utmanande åsikter i en annan del?

    Eller

    Vet personer vilka ni är i trådar som är rumsrena så ni vill inte riskera att era mer udda åsikter kommer till deras kännedom?

    Eller

    Är du kvinna och riskerar massa PM från jobbiga män?


    För att det finns de som "kartlägger" användare och kommer med personangrepp. Har sett åtskilliga användare som hånats i trådar för vad de erkänt om sig själva i en andra trådar.
  • Anonym (Q)

    För att man riskerar mer att bli igenkänd och diverse ej önskade PM.


    Det har inget med att jag inte skulle stå för mina åsikter och det spelar ingen roll i ämnena som jag diskuterar. Sparar på igenkännandet till mer sunda forum där det känns ok att dela med sig med namn/inarbetat användarnamn.

  • Anonym (Jag)

    Vill inte bli igenkänd då jag skämms över att vara medlem på familjeliv. Skulle aldrig erkänna för någon att jag är det.

  • En manlig man
    Anonym (Jag) skrev 2021-10-23 20:13:56 följande:

    Vill inte bli igenkänd då jag skämms över att vara medlem på familjeliv. Skulle aldrig erkänna för någon att jag är det.


    Men ditt "nick" är ju också anonymt. Det är ju det du skriver i trådar som skulle avslöja dig i så fall. Helt ologisk anledning.
  • En manlig man
    Anonym (Q) skrev 2021-10-23 20:08:28 följande:

    För att man riskerar mer att bli igenkänd och diverse ej önskade PM.

    Det har inget med att jag inte skulle stå för mina åsikter och det spelar ingen roll i ämnena som jag diskuterar. Sparar på igenkännandet till mer sunda forum där det känns ok att dela med sig med namn/inarbetat användarnamn.


    Men ditt "nick" är ju också anonymt. Det är ju det du skriver i trådar som skulle avslöja dig i så fall. Helt ologisk anledning om du nu inte skriver något privat på FÖ och det var så jag tolkade att du inte gör.
  • Anonym (Jag)
    En manlig man skrev 2021-10-23 20:20:24 följande:

    Men ditt "nick" är ju också anonymt. Det är ju det du skriver i trådar som skulle avslöja dig i så fall. Helt ologisk anledning.


    Om jag skriver något om mig själv i en tråd och andra saker om mig själv i andra trådar från mitt oanonyma nick så kopplas ju detta till mitt oanonyma nick och då kan ju vissa kanske förstå vem jag är för då har de ju massa information om mig
  • Anonym (Dubbel)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-23 20:08:28 följande:

    För att man riskerar mer att bli igenkänd och diverse ej önskade PM.


    Det har inget med att jag inte skulle stå för mina åsikter och det spelar ingen roll i ämnena som jag diskuterar. Sparar på igenkännandet till mer sunda forum där det känns ok att dela med sig med namn/inarbetat användarnamn.


    Fast man är ju betydligt mer anonym om man skriver under dubbelanonymt nick. Om du skriver under samma nick kan folk lägga ihop information från saker du säger från olika trådar. Som någon skrev ovan, en del kartlägger och har en väldig koll på användare. Då är jag hellre dubbelanonym. Förstod själv en gång att en person här jobbar på samma arbetsplats. Han skrev alltid från samma nick.
  • Anonym (Dubbel)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-23 20:08:28 följande:

    För att man riskerar mer att bli igenkänd och diverse ej önskade PM.


    Det har inget med att jag inte skulle stå för mina åsikter och det spelar ingen roll i ämnena som jag diskuterar. Sparar på igenkännandet till mer sunda forum där det känns ok att dela med sig med namn/inarbetat användarnamn.


    Förlåt Q. Menade att citera TS.
  • Anonym (*)

    Jag gillar att låta varje inlägg stå för sig självt, så att de som läser är fria från förutfattade meningar baserat på vad jag har skrivit tidigare. Helst hade jag velat kunna använda olika namn i samma tråd.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag) skrev 2021-10-23 20:13:56 följande:
    Vill inte bli igenkänd då jag skämms över att vara medlem på familjeliv. Skulle aldrig erkänna för någon att jag är det.
    Vad löjlig du är. Vad är det för fel att vara medlem på familjeliv? 
Svar på tråden Ni som skriver anonymt på ett anonymt forum.