Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Vad vill du ha i julklapp av din chef? Najs och bajs!

Vi fick sommarpresent av vår verksamhetschef med presentkort på ett stort köpcenter i samma stad som vi jobbar (och de flesta också bor). Det var väldigt uppskattat. Vissa planerade vad de skulle unna sig som de längtade efter men inte hade prioriterat, andra (som jag) pustade ut och fick plötsligt en lösning hur vi skulle få ihop månaden med mat efter att min partner blivit arbetslös i samband med pandemin. Det var en enorm lättnad och jag var så evigt tacksam. Tänk de som oroar sig för att inte kunna köpa julklappar till sina barn eller nån julmat och sen får ett presentkort några dagar innan jul. Jag har aldrig uppskattat en annan present mer.

• Anonym (.)
    Anonym (Oj) skrev 2021-10-31 23:09:29 följande:

Alltså hur mycket pengar var dessa på, (eftersom de verkade göra skillnad för många(?

Det var 1000 kr. Nu sa jag inte att det gjorde stor skillnad för många men för några (som mig) som höll på att vända på varenda krona. Andra såg det som nåt de kunde använda för att unna sig nåt till bara sig själv. Då de flesta av mina arbetskamrater lever i familj i olika konstellationer så är det sällan man prioriterar att unna sig något för den summan till sig själv. Sen är det förstås skillnad på vilken lön man har från start. Den där tusenlappen gjorde troligen inte så stor skillnad för en läkare som för en undersköterska t.ex.
Svar på tråden Vad vill du ha i julklapp av din chef? Najs och bajs!