Blödning vecka 13 - missfall?
Hej!
Idag var jag på KUB-ultraljud och allt såg bra ut. Fick låg sannolikhet på kromosomavvikelser.
Det gick sedan några timmar och helt plötsligt fick jag en blödning, blodrött. Jag hade trosskydd på mig sedan innan och hela trosskyddet var helt rött. Det kom också massa blod på pappret när jag torkade mig.
Hur kan man ha sådan otur, två timmar efter att vi precis varit och sett att allt såg bra ut?
Jag ringde akut till GYN som inte tyckte jag borde bekymra mig allt för mycket. Hon tyckte att det inte lät allvarligt på min beskrivning och menade att det är vanligt med blödningar samt att om det hade varit missfall så hade det varit mycket mer och jag hade också haft väldigt ont. Jag har inte ont men känner av molvärk lite lätt i bakgrunden sådär (tycker också det blivit lite mer nu än tidigare). Jag fick därför inte komma in igen. Hon sa åt mig att söka akut om det skulle bli värre.
Nu oroar jag mig väldigt mycket för att jag ändå fått ett missfall. Blödningen har inte blivit värre. Det har inte kommit något rött igen, däremot blir det fortfarande lite brunt när jag torkar mig när jag kissat.
Hur hade ni gjort, åkt till akuten ändå för att kolla upp det eller avvaktat? Oavsett vad så kan de ju inte göra någonting åt det, men jag vill ju gärna veta om det är ett missfall jag fått eller som jag håller på att få.
Jag är i vecka 13 (12+1).
Är själv väldigt orolig och nedstämd :( jag hoppas verkligen inte detta är ett missfall. Sitter bara och väntar på att blödningen ska starta igen....