Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Blödning vecka 13 - missfall?

Absolut inte ett pågående missfall. Det hade jag v.14 och då pratar vi regelrätta värkar, enorma mängder blod, tjocka klumpar och ligga på golvet och vilja dö typ. Brunt blod betyder att själva blödningen avtagit. Det är positivt! Det är oerhört ovanligt med m.f efter att ha sett ett levande barn v.13. Risken är nere i 0,5%.
    Tycker du ska avvakta. Många får ofarliga blödningar som gravida. Hade jag v.7 med första barnet. Blödde ganska mycket. V.18 igen, men då mindre.

• Jag är bara jag
    S23 skrev 2021-10-29 18:05:15 följande:
    Nu vet jag inte hur det skiljer mellan veckorna. Men jag fick missfall vecka 10+0 och det började under dagen med ett blodigt trosskydd och sedan i princip bara blod i toaletten. Betydligt mindre än en mens, och smärta som knappt var kännbar (mindre än mensvärk).

Sedan tycker jag också att ts kan avvakta lite av anledningen att om hon åker in och kollar nu och allt är bra och hon sedan får mer blödningar så kommer ju oron uppstå igen. Men att säga att det definitivt inte är ett missfall som är på gång kan varken du eller jag göra
    Jodå, efter 4 missfall mellan v.6 och 14 anser jag att lite rött på ett trosskydd absolut inte är ett pågående missfall. Man kan omöjligt blöda så lite och inte ha ont så sent. Mitt m.f v.11 gjorde svinont det med även om jag inte hade just värkar. Även de tidiga har gjort ont, fast mycket mindre än de sena.

Men ts får väl tro att det är m.f och åka in. De gör ändå ingenting. Jag blev tom beskylld för att inte ens ha varit gravid v.14. Man får inte ens smärtstillande. Man kan lika gärna stanna hemma och blöda ut allt i så fall.
Svar på tråden Blödning vecka 13 - missfall?