Inlägg från: Vandraren80 |Visa alla inlägg
  • Vandraren80

    Legat med få?

    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-14 20:57:36 följande:

    Hej

    Precis så är det? att bara släppa taget och ?dumpa? är inte så enkelt när man känslomässigt inte är där. Och det är jag inte just nu även om jag känner att det börjar att närma sig mer och mer. Samtidigt tänker jag ?fegvägen? och analyserar sönder saker i småbitar och tänker att det kanske vore enklare om han gjorde det. Eller om det är det som han redan gjort.

    Ja, hus nu är allt med honom enormt ologiskt. Samtidigt vet man ju inte något. Om han känner sig tvingad eller om det är just den kompisen som ger energi och låter honom vila, inte en aning. Samtidigt bjuder han ju hem kompisar också. Jag förstår inte riktigt.

    Barnfrågan kom upp då jag frågade om han velat ha barn, då fick jag det svaret. Jag uppfattade honom lite som att han kanske var besviken att han inte hade några, jag vet ju att han gillar barn. Och i den åldern har ju de flesta barn, kan tänka mig att det kanske blir någon form av utanförskap. Många pratar ju mycket om sina barn hit och dit.

    Skulle kunna vara så att det bara handlade om sex, och då har vi inte ens haft det. Han sa för några veckor sedan att han när han mår såhär inte alls har någon sexlust.

    Han spelar med mig fortfarande, spelet har gått segt och hållt på en vecka. Jag tänker att jag försöker förlora avsiktigt och se om han skickar en ?rematch??. Det gjorde han. Idag har han spelat ganska mycket, men inte ett enda ord sedan Onsdags. Och det sista jag skrev på snap då ligger fortfarande oöppnat och oläst.

    ?Dra av plåstret? är ett väldigt passade uttryck för vad jag känner för honom just nu?att det kanske måste göras. Han säger ju inte flaska ens och så svårt borde det inte vara att skriva ett par rader. Trots allt är han ju väldigt aktiv för att vara såpass utmattad att inte kunna skriva något. Samtidigt pratade han mycket om sex och tänker jag riktigt svart så kommer han att höra av sig när hans sexlust är tillbaka. Även om sista gångerna vi pratat handlat om hans mående. Å andra sidan hade jag velat pratat med honom, hur han tänker och känner. Tyvärr blir han väldigt tvär om man det minsta kritiserar honom. Supersvårt


    Hej

    Jag har också varit där, när man någonstans inser eler rentav vet att det går utför, men man håller kvar, och rentav hoppas på "fegvägen" som du säger. I mitt fall gällde det ett etablerat förhållande, men principen är väl i stora drag densamma. Jag gissar att en anledning till varför vi ofta håller kvar är att vi är oroliga för att ångra att vi kanske kastat bort något bra, och det är inte fel tänkt. Hellre det än att "dumpa" för lättvindigt antar jag.

    Att du analyserar sönder situationen tycker jag inte är så konstigt, jag hade också gjort det. Eller rättare sagt jag HAR gjort det förr. Och ja, vem vet vad som rör sig i hans huvud, han ser kanske det hela som slut, det är nästan omöjligt att veta iom att han inte kommunucerar. Även som man så kan jag inte för mitt liv förstå hur han tänker.

    Nej det är konstigt det där med att han bjuder hem kompisar och har sig när han är så utmattad. Såvidare han inte ljuger om sitt dåliga mående. Man vill ju inte utgå från att en människa man träffar inte är ärlig, det är liksom ohållbart då, men ja.. hans beteende är ju som sagt ologiskt.

    Ah jag förstår, ja det är ju inget konstigt att barnfrågan kommer upp. Och ja hans svar pekar ju på att han skulle kunna vara besviken över att han inte har några, och det är ju i sådana fall säkert väldigt jobbigt för honom. Utanförskap kan det absolut bli. För egen del är min barnlöshet självvald, men givetvis har man blivit lite distanserad från vissa kompisar som skaffat barn, mycket p.g.a man lever så annorlunda liv. Men hade jag nu velat ha barn så hade det säkert känts jobbigt när ens vänner pratar om sina barn etc.

    Ah, jag vet inte varför men jag fick bara för mig att ni hade haft sex. Nog bara jag som grundlöst läste in det mellan raderna. Men ja, har nu sex varit mycket av fokuset från hans sida, och hans sexlust nu dalat pga dåligt mående (vilket den såklart gör, även hos män) så kanske hans motivation att prata med dig också dalade, precis som du säger. Det känns ju knäppt om det nu skulle vara så förstås, men han verkar ju å andra sidan inte vara den logiska typen.

    Som sagt, knäppt med snapmesset som han fortfarande inte läst, och även knäppt att han bjuder in till spel men inte säger något.

    Ja jag ska ärligt säga att jag hade tröttnat i ditt ställe. Det är en sak om personen mår dåligt, kommunicerar detta, och åtminstone försöker att möta en. Om jag ska utgå från mig om jag träffat en tjej jag gillar och har ett intresse för, så hade jag ansträngt mig även om livet varit kaotiskt, vilket det såklart är för oss alla ibland. Men jag hade inte ignorerat henne i flera dagar. Sen vet jag att ordentliga depressioner kan vara rent av handikappande, men då kommer vi tillbaka till att han ju verkar kunna umgås med kompisar utan problem.

    Och det där med att han blir tvär av kritik är ju inget bra tecken heller, känns inte som att självinsikten är den bästa.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-16 15:04:07 följande:

    Det börjar närma sig mer och mer även om jag inte riktigt är framme ännu. Jag är ju inget etablerat och säkerligen inte något känslomässigt heller vad jag förstått. Kanske var det bara sexbiten vi båda satt och triggade om även om vi hade väldigt mycket vanligt vardagsprat också.

    Jag är ganska säker på att han inte ljuger om sitt dåliga mående, det han säger är alldeles för personligt upplever jag för att hitta på. Men som sagt, klok på honom blir jag inte. Gällande vänner funderade jag på efter att själv ha varit väldigt deprimerad förr, där bjöd vännerna in sig själva? själv orkade jag inget men de såg till att jag åt, kom ut lite osv. Vad jag förstått har han fina vänner. Det skulle kunna vara en sån grej. När jag tittat tillbaka på foton av honom ser han inte ut att må bra, du vet ledsen blick som är alldeles matt. Och det syns oavsett om han ler, ligger på sängen eller tagit en selfie.

    En tanke är, som du säger att sexlusten dalat, kanske tar han t.o.m. läkemedel mot depression som ju ofta tar bort sexlusten. Hade nämligen själv såna för några år sedan? och även om jag är en ganska sexuell person så var den delen totalt avstängd och ointressant. Ingenting i världen kunde få mig det minsta intresserad. Men då vet jag ju hur han tänker, frågan är om han tänker att jag ska finnas kvar när han behagar vara sugen?

    Jag skrev en gång ?känns som att du vill avsluta, och jämfört med hur vi hördes för bara några veckor sedan och ingenting nu så känns det jobbigt??. Fick ett ganska kallt ?ja, tycker du det är jobbigt kanske det är bäst att vi avslutar då??. Och sen en lång harang om hur dåligt han mådde och att han inte kunde ge nåt av sig själv när han inte ens orkade laga mat osv?Innan där frågade jag om han tröttnat på mig och svaret var ?absolut inte?. Annars hade det ju varit enkelt att bli av med mig, ett par knapptryck så är jag borta.

    Igår och idag har varit märkliga, igår spelade han med mig säkert 20 gånger och även i morse?. Men inte ett ljud säger han. Och jag har inte skrivit heller. Snapen är heller inte öppnad. Men varför spela så intensivt med mig hela tiden? Är ju knappast att han glömt att jag finns, men ändå inte ett ljud.

    Jag börjar bli ganska trött på detta helt ärligt. Funderar på om man ska säga något eller bara klicka bort honom, även om jag har lust att skriva nåt djävulskt spydigt.

    Samtidigt är det som du säger, jag lite låter tiden gå för att inte gå miste om något. Frågan är ju vad detta något skulle kunna vara. I bästa fall ?jag mår så fruktansvärt dåligt och har stängt in mig?, i värsta fall ?du var bara sex, och inte speciellt viktig så vad tjafsar du om?.

    Jobbiga är att det gnager konstant och att jag t.o.m. drömmer om honom. Inte som person men känslan att något är stressande och oavslutat.

    Vad tänker du om detta intensiva spelande? Så kul är inte spelet direkt?snarare ganska trist. En kompis till mig trodde att det var hans sätt att säga ?jag är här, även fast jag inte orkar skriva??. Men det vette 17.


    Jo jag förstår att den gränsen börjar närma sig mer och mer. Som du säger så är ju inget etablerat eller lovat. Och känslomässigt.. såklart visar alla sånt lite olika, men jag vill ändå hävda att såhär uppför man inte sig mot någon man är på något vis känslomässigt investerad i, såvidare man inte väldigt socialt handikappad, och det verkar han ju inte vara.

    Nej man brukar märka om saker och ting känns genuina, och som du säger, vissa saker känner du igen. Det där med vänner är en bra poäng, det kan ju vara så att de faktiskt drar ut honom av välmening och att det är bra för honom, men sen när han kommer hem så går han in i sitt skal igen. Jag vet vad du menar med fotona och hans ögon, sånt där kan verkligen säga mycket om ens mående, avsaknad av "livsgnista" etc.

    Läkemedel mot depression är en bra poäng, det tänkte jag inte på. Har förstått att många sorter kan gå hårt på sexdriften, det verkar väldigt jobbigt. Något sånt skulle det kunna vara. Men givetvis är det fullständigt orimligt av honom att tro att du kommer att finnas kvar när han är sugen igen.

    Hm, hans kalla svar om att avsluta låter ju lite som att han också kör lite "fegvariant" och hoppas på att det ska rinna ut i sanden. Det behöver förstås inte vara så, men oavsett så beter han sig väldigt själviskt, och med en självisk offermentalitet. Visst, han mår dåligt, det är inte lätt men någonstans borde han ju logiskt förstå att det finns en annan människa på andra sidan skärmen.

    Det där med spelandet är ju också rätt knäppt, speciellt om det inte är något direkt revolutionerande kul spel. Det skulle såklart kunna vara som din kompis säger, att han spelar för att subtilt påminna dig om att han finns kvar. Men jag vet inte, jag är också tveksam till det.. Han verkar näst intill oförstående för hur jobbigt detta är för dig, mycket för att han är så uppe i sig själv. Kanske tycker han om att ha dig som ett namn på skärmen, men så fort "kraven" speglar att där är en riktig person bakom så blir det plötsligt jobbigt.. vet inte.. Kan inte komma på fler anledningar. Kanske är spelet en bekväm och bekant "outlet" för honom, och det kan vara därför han spelar så intensivt.

    Oavsett anledning så känns detta inte sunt i längden, att du drömmer om det och uppenbart går runt med en negativ stress mer eller mindre konstant är inte ok. Och som du säger, vad är det bästa realistiska scenariet? Som jag har sagt tidigare så tycker jag att du varit och är fantastiskt tålmodig med honom, man kan ju önska att han uppskattat det. Jag förstår absolut frestelsen att skriva något spydigt till honom, det hade jag också varit frestad att göra. Och i ärlighetens namn så börjar det nå gränsen där han faktiskt förtjänat det.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-16 16:55:18 följande:

    Nej, inget etablerat eller lovat. Och som sagt mest sex men mycket vardagsprat. Analyserar man så har mycket handlat om hur han mått. Fick ett medelande alldeles i början bara spontant ?min katt är död, idag orkar jag ingenting??Förstår att han älskade den katten men redan där handlade det om hur han mådde och hur jobbigt det var och att han fick stanna hemma den dagen. Snäll som man är pratade och tröstade man.

    Kan tänka mig att det är så med vännerna och vad jag förstår är det inte första gången det händer att han mår såhär. Hans mående pendlar vad jag förstår det väldigt mycket. Som han skrev en gång ?när jag tappar det tappar jag det helt, ligger bara som en mussla på soffan?. Som vän hade man ju velat bryta det, jag hade det iaf om min vän dessutom knappt kunde laga mat åt sig själv.

    Förstår inte heller hur han tänker där, tror han verkligen att jag skall säga ?tjohooo, där är du? nu plockar vi upp tråden igen?. Sedan tror jag han känner sig ganska säker på mig. Jag har sagt till honom saker som att jag bryr mig om honom och t.o.m. ?tycker mer om dig än vad jag trodde? osv.

    Det är jättesvårt att förstå. Vill han att det ska rinna ut i sanden så är det bara en knapptryckning bort att hitta en ny tjej att spela med. Förra veckan spelade han ju bara 1-2 gånger per dag. Så vad detta nyfunna spelintresse kom ifrån vet jag inte. Smartast hade ju varit att hitta nån annan, eller inte skicka ?rematch? att man vill köra en omgång till som han ju gör. Förr spelade vi ganska mycket, mest för att prata mellan orden liksom.

    Jag vet heller inte hur mycket han spelade innan. Med mig har det varit ganska mycket, men spelade ju mest för hans skull. Vet inte heller om han spelar med andra.

    Visst skulle jag kunna ta en kontakt och troligast är ju att jag gör det, men jag är rädd för vad han skall säga. ?Kanske bäst att bryta om du tycker det är jobbigt? är så galet kallt. Samtidigt är han så insnöad i sig själv just nu. Jag vill ju inte bryta alls, men jag ville ge honom lite space, inte tjata osv. Så rätt som det är dyker han ju upp som gubben i lådan liksom?jag vet inte om han är så egoistisk eller bara är det nu?

    Just nu bara mal tankarna och det värsta scenariot och så som jag tror det skulle bli om jag skrev att jag saknade honom och att det var jobbigt är att han skriver ?vi bryter då om det är jobbigt för dig, jag har bara energi för mig själv och kan du inte acceptera det så?.?


    Ah, ja.. Han låter överlag väldigt självcentrerad. Som sagt, vill inte döma honom genom att kalla honom egoistisk, då jag vet att dåligt mående lätt kan göra att man framstår som självisk. Men det låter onekligen som en röd tråd..

    Ja som vän hade man absolut velat bryta det mönstret, så det är klart en logisk gissning att det är det som hans vänner försöker göra.

    Ja det kan ju vara så att han "tar dig för givet" eftersom att du varit öppen med att du tycker om honom. Kanske antar han att eftersom att du gör det så kommer du att vara där redo att ta upp tråden igen när det passar honom, oavsett om det tar en månad eller ett år. En grej där också är väl att folk som är deprimerade kan ha lite weird tidsbegrepp, en månad kan liksom passera utan att de reflekterar över det?

    Hmm ja.. Jag förstår att det inte känns så kul att spekulera om värsta scenariot, dvs att han skulle avsluta er kontakt med en kall kommentar. Men samtidigt... trots att det skulle göra ont, hade det inte varit bättre än att gå i total ovisshet? Nu är du i ett limbo så att säga.

    Inlägget av "X" ger absolut några bra poänger. Och i slutändan är det upp till dig att väga för och emot.

    En annan grej jag tänker angående "vänta eller inte vänta" är att om en person är deprimerad/mår dåligt men försöker att kämpa med det så hade jag varit mer benägen att ha tålamod, kontra om personen bara kör på som vanligt och typ hoppas att det ska gå över någon gång.

    Jag kanske upprepar mig här, jag minns inte, men jag gillar Einsteins citat: "Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen, och hoppas på olika utfall."

    Jag gillar det citatet.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-17 22:16:56 följande:

    Det gick så illa det kunde i den kommunikationen kan jag säga. Att jag saknade honom besvarade han inte, däremot att han var trött och mådde sådär. Frågade lite om hans planer osv och han trodde det skulle bli lite lugnare efter nästa helg för då hade han inget planerat.

    Svarade på det att ?se till att det förblir så och en glad gubbe? så skrev jag att jag kände mig som en tjatmoster. Men min formulering lät lite arg tyckte jag så jag la till efter stund ?eller nåt?

    Fick detta tillbaka ? Men du, varför skrev du det? Måste jag svara så fort du har skrivit något??

    Vilket jag upplevde som ganska irriterat, svarade ? Mest för att tona ner att jag ?lät? så arg, för jag menade det inte så. Men såg så ut i text tyckte jag?

    Jag fick inget svar tillbaka men han fortsatte att spela vidare.


    Alltså... Han känns märkligare och märkligare hela tiden. Och han verkar dessutom stingslig och otrevlig, och det mot någon som upprepade gånger uttrycker att hon saknar honom och tycker om honom.

    Det är så att man undrar hur han ens fått till det med 11 stycken om detta är hans vanliga beteende. Inser att jag låter lite dömande här, men dåligt mående kan inte ursäkta allt.

    Hans attityd kanske hade kunnat vara marginellt försvarbar om du nu faktiskt varit en tjatmoster (fast egentligen inte ens då), men det är du ju inte. Han lär ju inte springa på någon som är mer tålmodig och förstående än vad du varit mot honom.

    Jag vill inte rakt av säga vad du ska göra, men.. detta är inte sunt. Att döma av hans uppförande så verkar han inte vilja ha kontakt..

    Och även om han kommer ur det om X antal veckor/månader, kan det verkligen väga upp för hur han får dig att må nu?
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-17 16:08:49 följande:

    Det lilla jag uppfattat så är han ganska egoistisk, men det kanske bara är nu när han mår dåligt. Jag vet inte, men det är det intrycket han ger. Lite samma när vi pratade om hur han hade svårt att vara tillsammans med någon för ?jag hatar att kompromissa och göra saker jag inte är sugen på när jag hellre vill göra något annat?. Visst kan sånt vara trist ibland samtidigt så vill man väl ställa upp lite för dem man är ihop och och ja? kompromissa.

    Känns också som han tar mig lite förgiven? och jag är långt borta också och lätt att distansera sig ifrån och betyder förmodligen inte så mycket mer än att det går bra att pausa som man vill.

    Har en fundering ang hans spelade då han skrev till mig för ett par veckor sedan att han går upp så tidigt osv och inte kan sitta med telefonen på jobbet. Om det skulle kunna vara så att han faktiskt är sjukskriven och hemma. Vet att han jobbar hemma ibland men inte såhär många dagar. Så det skulle kunna vara så att han mått sämre och faktiskt är hemma.

    Jag hade absolut kunnat vänta OM jag vetat att han verkligen ville det och det betytt något.

    Skrev till honom nu ?Hur har du det? Saknar dig?, och för första gången på länge så har han inte spelat tillbaka (skrev i spelet). Jag är nervös vad han ska svara men känner att jag inte kan dra på det mer. Men nervös så jag skakar är jag.

    Jag gillar Einsteins citat, tyvärr känner jag mig lite så nu. Läst igenom ganska saker vi skrivit men känns som jag är brutalt grym på att svartmåla också.


    Svarade på ditt andra inlägg först för att det kändes viktigare.

    Jo han säger ju rakt ut att han inte är mycket för förhållanden. Och naturligtvis måste man kompromissa, det hör ju till när man har med människor att göra överlag. Och återigen så verkar han inte ha några problem med att frångå sina planer att ta det lugnt för sina vänner eller sitt jobb, så där klarar han att göra saker han egentligen inte vill göra.

    Hm ja, det skulle kunna vara så att han är hemma och sjukskriven, svårt att veta något alls när han inte säger flaska, som du sa.

    Det är fullt rimligt att vänta på någon som mår dåligt, men som du säger, det måste ju ändå kännas att där är något man väntar på. I, säg, ett etablerat förhållande så har man ju någon slags grund att stå på, och förhoppningsvis något bättre kommunikation än såhär.

    Jag förstår att du skrev, att gå i limbo och ovisshet är ofta värre än det värsta beskedet.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-17 23:11:47 följande:

    Hej, vad skönt att just du skrev nu.

    Ja detta är en sida jag inte sett innan riktigt. Men väl ändå hade på känns skulle finnas, han är lite ?lättkränkt? eller vad man ska säga. Och just nu verkar han vilja ta illa upp. Tycker det är jätteskumt att han fortsätter att spela men ingenting säger. Trots allt en vecka sedan vi hördes sist. Så det är ju inte direkt att jag tjatar på honom utan tycker snarare att jag respekterar hans space och trötthet.

    Nej, jag känner att jag verkligen inte vill att han skall höra av sig om en lång tid framöver och tycka att vi plockar upp bollen igen. Att han inte kan sitta och skicka snaps och greja hela dagarna som vi gjorde förr kan jag förstå men från det och inget liksom.

    Jag vet inte om detta är hans vanliga betende eller inte. Men innan detta att han blev såhär trött så var han lite smårolig, charmig och en ganska förnuftig person. Lite flippad om det diskuterades sex? av den personen finns ingenting kvar. Detta blir en riktigt skitnatt


    Hej. Jag gick in här och såg att du skrivit andra inlägget för inte så längesen. Det kändes viktigt.

    Ska jag vara ärlig så blev jag lite lack på hans otrevliga svar till dig, det var oförtjänt. Man skulle vilja ruska om honom och säga åt honom att åtminstone agera som en semi-vuxen person, jösses.

    Ja lättkränkt är en bra beskrivning, verkligen. Det är lite som du säger, han verkar nästan leta efter saker att ta illa upp över. Och jag menar, en hel vecka sen ni hördes, knappast befogat av honom att reagera så. Och nej, det känns lite för långt gånget för att plocka upp bollen framöver.

    Detr verkligen tråkigt att han blivit så personlighetsförändrad, svårt att veta vilken som är den "riktiga". Men oavsett vad så är det väldigt tråkigt, och ännu tråkigare att det bäddar för en skitnatt för dig.

    Nu har det ju blivit ett antal inlägg om dig och honom, så jag önskar att jag haft något mer uppmuntrande att säga för att du ska må lite bättre i det här.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-17 23:39:54 följande:

    Jag är också rätt lack så det var riktigt skönt att du skrev samma sak. Försöker hålla den känslan mer än saknaden och sorgen över det som kunde blivit. Han är verkligen skit just nu, förmodligen stressade jag honom. Jag vet inte, eller så vill han själv att jag ska släppa taget men vill hellre vara en skit så jag gör det. Samtidigt är det då märkligt att han fortsätter spela så intensivt. Men hela världen kretsar inte runt hans mående, som jag till mångt och mycket tycker han byggt upp själv. Han är liksom ingen tonåring. Enligt sig själv är han en lugn person som i princip aldrig blir arg och tål det mesta.

    Jobbar inatt så därav lång natt, ganska exakt efter 05 kommer han att dyka upp i spelet och spela för att sedan inte säga något alls. Det är jag helt säker på.


    Ja, det är ett bra knep, att fokusera på hans beteende istället för vad som kunde varit. När sorgen trycker på, vilket den såklart lär göra, så påminn dig själv om hur han är, och försök att inte fokusera på den du trodde han var.

    Det känns faktiskt lite som att han "fegar" och väljer att bete sig som en skit. Alternativt att han är så egoistisk att han helt enkelt inte förstår eller bryr sig om att det finns en annan människa också där.

    Visst, från hans perspektiv kanske du har "stressat" honom. Men helt ärligt, du verkar inte ha varit ett dugg pushig, tvärt om faktiskt. Så i sådana fall ligger problemet hos honom, absolut inte i något du sagt eller gjort. Som du sa, han är ingen tonåring, spot-on där.

    Ah nattjobb, då förstår jag. Ja det är inte så kul att tänka på det här på jobbet såklart. Har själv en kompledig dag imorgon så har lyxen att hänga uppe lite längre än jag annars borde.

    Angående hans spelande, ja det där är skumt. Måste ju kännas sådär att ens spela med honom när han beter sig som han gör. Och hans beskrivning om sig själv.. Nej han blir kanske aldrig arg, men däremot verkar han bli snäsig och passive-agressive, vilket egentligen är värre, och tål det mesta? Han verkar ju bli kränkt av precis allt.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-18 00:15:06 följande:

    Jag sitter faktiskt och skriver ett brev- som han aldrig kommer att få. Bara för min egen skull.

    Jag tror han är egoistisk, lite såna vibbar har jag ju fått innan. Samtidigt tänker jag att han varit singel mesta tiden och då har han ju bara sig själv att ta hänsyn till.

    Känner inte heller att jag varit dum mot honom på något sätt. Att någon lägger till något ytterligare i en Messengerkonversation är heller inget märkligt tycker jag.

    Nej, att jobba inatt med detta var ingen hit alls känner jag. Gott att vara lite ledig, hoppas du får en bra dag imorgon då.

    Passivt aggressiv var verkligen att sätta fingret på hur han är just nu. Förvisso kan jag med vara så när det är för mycket och jag är för trött och känner mig pressad. Men kanske inte ta ut det sådär över nån som inte vill mig nåt illa. Och har jag ändå bitit ifrån får jag faktiskt be om ursäkt.

    Ja, hans spelande känns inte sunt. Om han nu är trött på mig är det väl knappast speciellt kul att få upp mitt face på displayen 20 gånger om dagen heller. Det hade inte jag velat med någon jag var trött på, snarare avslutat spelet när det var över och inte rematchat igen.

    Att försöka analysera honom gör att jag själv mer tappar mig själv och vad som är ?normalt sätt? att tänka. Just nu känns han bara omöjlig att förstå. Och vad jag än gör så är det ju uppenbarligen fel. Och om jag tyckte det var jobbigt att han mådde såhär och vi inte hördes så mycket kanske det ju var bäst att avsluta sa han ju själv. För själv behöver han ju inte ändra sig något. Helt skevt


    Ja, att bara skriva av sig sägs vara en bra terapi, man får liksom ut det.

    Ja egoistisk är nog rätt "diagnos". Kanske p.g.a att han mestadels varit singel, eller så har han mestadels varit singel p.g.a att han är egoistisk, vem vet.

    Nej herregud, inget av det du berättat om är märkligt från ditt håll, du har bara brytt dig om honom, de flesta normalt funtade hade faktiskt uppskattat det.

    Tack, det ska bli skönt. Hoppas även att din natt blir så dräglig den nu kan bli under omständigheterna.

    Jo såklart, vi kan ju alla snäsa ifrån mer än vi egentligen menade när det blir mycket och vi är irriterande, det har jag också gjort, har faktiskt en rätt grinig sida. Men som du säger så ber man ju om ursäkt när man inser det.

    Ja precis, att han rematchar är ju rätt knäppt. Ingen aning hur han tänker där, som så mycket annat så är det ologiskt.

    Jo det är ju det, att du liksom tappar dig själv, hans mående har blivit väldigt stort fokus, och likaså dina försök att förstå honom, vilket såklart är förståeligt, men det tär ju på dig oerhört. Tycker för övrigt att du har rätt i att han själv verkar vara skuld till mycket av sitt dåliga mående. Det är skevt, och han kan ju få gå i tron att han är offret som mår dåligt. Den dagen han vaknar upp (om han gör det) lär bli tuff för honom, men det är inte ditt bekymmer.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-18 01:59:28 följande:

    Nu har jag tänkt till lite och läst genom konversationen igen. Verkar som det mer var detta han reagerade på som jag skrev.

    ? Låter skönt, se till att det förblir så ?? Trodde du tröttnat på mig, så känner mig som värsta tjatmostern?

    ?Eller nåt?

    Svar: ? Men du, varför skrev du det? Måste jag svara så fort du har skrivit något??

    Vilket ju i sin tur bara gör det han skrev till ännu otrevligare tycker jag. Vissa har man ju sporadisk kontakt med men från att ha gått från flera gånger om dagen till att det går veckor emellan så är det ju inte så underligt att man känner sig tjatig. Han är ju rätt svårnådd. Och självklart måste han väl inte svara direkt, men inom nån dag brukar ju vara ganska normalt.

    Ja, rematchandet är superkonstigt. Som om han vill ta upp tråden igen nån gång när han blir kåt och sugen eller mår bättre. Så måste han ?ge litegrann?. Då kan man ju undra hur många ?som jag? han har. Eller så har han hittat nån annan som är intressantare än jag så jag ?ligger på hyllan?.

    Och återigen, ingenting har varit dåligt innan så man tänker sig att han tröttnat. Snarare tvärtom.

    Han har absolut en stor skuld till sitt mående, man kan inte jobba som han gör på det viset utan att krascha. Och har han dessutom gjort det förr borde han vara räddare om sig och åtminstone försöka återhämta sig när möjligheten finns. T.o.m. jag har lärt mig det, och jag kan vara rätt envis och omöjlig om jag sätter den sidan till ????

    Just nu tycker jag han har en stor offerkofta på sig, det har man ibland men hans är ju enorm. Och återigen, jag har bara tyckt om honom, velat ge honom tid, space och brytt mig om honom.

    Jag frågade honom faktiskt nu (han sover) ? Eller var det första du reagerade sådär på? Jag förstår inte?

    Förmodligen svarar han inte. Men det blir hans sista chans att ?göra om och göra rätt?. Så kan han rematcha med nån annan än mig sen.


    Ja jag får hålla med om att det han skrev faktiskt blev ännu otrevligare. Det var helt enkelt fullständigt obefogat, och om han någon som helst grundläggande självinsikt sp hade han åtminstone dagen efter insett det och bett om ursäkt.

    Jag är rätt analytisk av mig, och försöker ofta att "kolla under huven" till varför folk säger/gör på ett visst sätt. Inte för att orsaker så som t.ex dåligt mående är något substitut till personligt ansvar, det är det verkligen inte, men för att förstå något är alltid bättre än att inte förstå något, inte minst för att det ofta gör det lättare att möta personen på rätt sätt, inte minst i relationer/dejting blir detta väldigt påtagligt.

    Men hos honom dock, så verkar det personliga ansvaret saknas helt. Allt är den andres fel, det är jobbets fel att han är trött, det är säkert vännernas fel också. Om bara människor, jobbet, och samhället varit mer som han vill så hade han mått så mycket bättre. Hur kan HAN hållas ansvarig för sitt eget mående? Befängt! Jepp, offerkofta precis som du säger, och det verkar vara en ordentlig en. En sådan människa kan man inte möta, det är rent krasst att kasta pärlor åt svin.

    Angående hans spelande och rematchande, ja kanske har han dig lite "på hyllan" ifall han skulle bli lite kåt igen. Kanske har han andra han pratar med. Det finns ju dessutom vissa människor som gillar fantasin av sex, gillar att prata om det, men när det kommer till att faktiskt "göra slag i saken" så backar de. Detta fenomenet verkar finnas bland både män och kvinnor, anledningen är dock oklar såvitt jag vet.. Uppmärksamhet? Överdriven porrkonsumption? (det senare skulle kunna vara en förklaring till hans "gränslöshet" när ni pratar sex), vem vet? Men att fenomenet finns är solklart.

    Men som du säger, mer analys av honom är rätt meningslös och kanske rent av skadligt. Du gjorde rätt i att fråga honom och be honom förtydliga varför han tog illa upp. Det känns någonstans som en lämplig sista chans. Är han inte villig att ge dig det, ja.. då finns det ju inte mer att säga eller göra. Du verkar som sagt bara ha varit bra mot honom, brytt dig, oroat dig, gett honom space etc.
  • Vandraren80
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-18 13:58:41 följande:

    Eller hur, vem tror han att han är. Jag är fortfarande arg, och i mitt fall är det bra för det ger lite drivkraft och energi. Bara idag har han spelat 3 gånger, utan ett ord såklart.

    Funderar på att sluta spela tillbaka och låta spelet dö efter 72 timmar.

    Tror också han är en sådan person, alltid alla andras fel. Och den stackaren är ett offer för allt ont som hindrar honom från att bara få ligga hemma på soffan och vila.

    Ett offer Mao. Jag gillar också att analysera, även om jag säkert inte har alla rätt blir det i tex detta fallet ?min sanning? som hjälper mig att gå vidare. Och är det inte så är han iaf ett tag till helt fri att be om ursäkt eller förklara sig. Vilket inte lär hända, även jag är väl en energitjuv som plågar den stackars mannen från att bara vila.

    Överdriven porrkonsumtion skulle inte förvåna mig, jag råkade se ett av hans klipp eller rättare sagt han visade det? inget direkt någon normal kvinna skulle tända på första dejten med nån hon är kär i-sk hårdporr. Även saker han säger att han velat göra är lite ?men hallå?.

    Vi pratade en gång om sexnoveller vs porr. Jag svarade att jag lättare skulle tända på en novell, så en novell fick jag skickad. Den handlande om en ung tjej på firmafest som blev hårt påsatt, ?överallt? av 2 kollegor med stor snopp? totalt orealistisk och väldigt too much. Minns att jag tänkte att ?tror han verkligen jag skulle gillat den på riktigt? för den var verkligen så bisarr.

    Så jag tror mycket väl det skulle kunna hända att han faktiskt är det. Är såna saker som för mig känns gränsöverskridande och för mycket.

    Jag skulle tippa på att han inte pratar med någon annan, han har ingen sexlust enligt egen utsago och det stämmer säkert? därför ligger jag på hyllan tills jag blir rolig att plocka fram igen?.tror han ??


    Ja du har verkligen all rätt att vara arg. Inget i hans beteende har varit okej. Och som du säger så är det inte dåligt eftersom att det ger dig en drivkraft. Att låta spelet dö låter faktiskt som en bra idé. Och eftersom att det verkar som att han gillar att spela så kanske det är lite av en knäpp på näsan.

    Jag tror personligen att antingen låta det dö ut, eller skriva något i stil med "Du är uppenbarligen inte längre intresserad av att ha någon kontakt med mig, så jag går vidare och spelar med andra, ha ett bra liv." Och sen ta bort, blocka, och gå vidare. Då kommer du inte heller undermedvetet att halvt hoppas på att han tar kontakt igen (det kanske du inte gör ändå vid det här laget, men det är ofta lätt hänt).

    Ah, jepp.. Han låter allt lite "porrskadad", att han tänder på den typen av hårdporr. Hmm, skulle det kunna vara så att när han förstod att du inte tände på den typen av sex så blev du ointressant i hans ögon? Känns som antingen det eller så ligger du på hyllan.. Oavsett vilket så är det ju sjukt osunt.

    Såklart prickar man ofta fel när man analyserar, man kan väl säga att det är mer eller mindre grundade spekulationer, men ofta kan man åtminstone få en "lågupplöst" fingervisning.

    Känns som att det är dags för dig att gå vidare, antingen genom att låta spelet dö, eller säga tack och hej till honom. Du har verkligen gjort allt du kunnat.
Svar på tråden Legat med få?