• AndreaBD

    Hur länge var ni sjuka i corona? Vilka symtom hade ni? Behöver lite hopp :(

    Jo, det är vanligt att det sätter fart igen andra veckan. Jag hade också ett konstigt luktsinne, kände lukter som inte riktigt fanns, ibland också samma konstiga lukt i näsan. Och just det där med att man bara känner sig väldigt sjuk bara. 

    Hur länge det håller i sig är svårt att säga. Om det är ganska lindrigt så går det ju ändå över efter 1 1/5 eller högst 2 veckor.  Jag kände mig så gott som frisk igen efter 10, 11 dagar. 

  • AndreaBD
    elliss skrev 2021-11-01 01:22:14 följande:
    Åh TACK för att du svarade! Är verkligen en tröst att läsa och jag ber till Gud att även jag får mår bättre snart. Jag måste bara kommentera gällande denna här "lukten".. det luktar bara äckligt & konstigt och man vill inger hellre än att slippa känna det. Hellre inte känna ngn lukt än det här. Nässpray Mentol hjälper lite i alla fall:) Återigen tack för ditt svar.
    Just den där lukten gick över för mig efter några dagar. Snarare hade jag konstigt smaksinne efter det, men inte länge heller. 
  • AndreaBD
    elliss skrev 2021-11-09 22:23:50 följande:
    Hej! Ja tack & LOV så försvann den där äckliga lukten på mig efter nästan 2 dagar! Har läst om en kvinna som haft covid, men känner än idag lukten av (som hon beskriver det) "cigg fimpar & rutten fisk". Stackars kvinna! Hoppas hon får hjälp på något vis.

    På vilket sätt var ditt smaksinne konstigt? Jag minns en dag då jag började må lite bättre från corona, så blev jag jättesugen på Högrevshamburgare med pommes. Fixade allt själv hemma, sen skulle jag ta en tugga av hamburgaren och det blev bara usch rakt av! Blev så besviken! Alla andra smaskade glatt i sig burgaren, dipp, pommes.. medan jag satt där med en oäten burgare. Det enda som jag kunde äta var pommes och morotsstavarna. Burgaren smakade så jäkla SKUMT! Och hamburgardressingen smakade jätteäckligt! Och så var det mee det mesta jag åt. Men det höll som tur bara i sig i några få dagar. Sedan började smaken och lukten bli allt mer "normal". Hoppas att du har fått tbx ditt smaksinne också:)
    För mig smakade allt vitlök ett tag. Sedan gick det över också. 
  • AndreaBD
    elliss skrev 2021-11-11 23:03:46 följande:
    Men ojjj!! Lät inte så trevligt direkt. Skönt att det gick över!

    Hade du eller ngn annan i tråden det som benäms som "sviter av corona" eller nått likande uttryck? Min hals har varit helt knasig efter covid. Har hes röst nästan hela tiden och jättetorr i halsen. Har jag sovit och försöker säga ngt så har jag plötsligt ingen röst. Men jag tycker även att det blivit värre på sätt & vis. Är öm i halsen och lite obehagligt då jag sväljer. Ngn som haft nått liknande? Hur är det med huvudvärk eller ngt annat??
    Nej, inget sånt. Men mitt luktsinne blir nog aldrig som innan. 
Svar på tråden Hur länge var ni sjuka i corona? Vilka symtom hade ni? Behöver lite hopp :(