• ElissaLevin

    0-1 barn eller 1-2 ( VILKET VAR JOBBIGAST )

    Till alla er som har två barn.. villen omställning var jobbigast , att gå från inget barn alls till ett barn , eller från ett barn till två?

  • Svar på tråden 0-1 barn eller 1-2 ( VILKET VAR JOBBIGAST )
  • Jemp

    Två. Jag hade läst om det och tyckte det lät fullkomligt orimligt, men så är det för oss.

    Ettan var såklart en förändring i livet men för min del inte särskilt jobbig sådan. Med två barn blev det oväntat mycket jobbigare. Mer kivande, mer krävande, sämre tålamod och mindre vila.

  • Sisisisi

    Det var en stor omställning att få första barnet, men jag minns när jag hade fått tvåan, att jag undrade hur jag kunde tycka att det var jobbigt med ETT barn. När man sedan gjorde saker och bara hade ena barnet med sig kände jag mig i princip barnfri :)

    Jag tyckte egentligen inte att omställningen från 0-1 barn var särskild jobbig, jag trivdes väldigt bra så 1-2 barn var jobbigast då stressen ökade.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Zouxman

    För oss var det jobbigt som fan med första barnet, den otroliga omställning från 0-1 var enorm. Från 1-2 var ingen större skillnad, från 2-3 blev däremot jobbigt då vi nu har två blöjbarn... Och mellanbarnet är i sin fina 2.5års trots som driver oss till vansinne.

  • LaFontaine

    Jag tyckte att det var en enorm omställning att få första barnet. När tvåan kom, hängde han bara på. Jag har aldrig upplevt det som tufft med tvåan.

  • MrsJenka

    Jag har 20 månader mellan mina barn.

    Första var ingen påfrestning alls.

    Andra hängde på tills hon var 3 månader ungefär, sen var det en kamp fram tills hon var runt 9 månader o barnen kunde börja ha lite, lite glädje av varann.

    Otillräckligheten var intensiv under den perioden.

  • ElissaLevin

    0-1 barn tycker jag var jobbigare än 1-2! 


    de som va jobbigare men 1-2 var mig att man känner sig så
    o tillräcklig mot den stora. 

Svar på tråden 0-1 barn eller 1-2 ( VILKET VAR JOBBIGAST )