Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Otrogen sambo

Jag är ledsen över att din sambo har svikit dig men jag måste säga att det är uppfriskande att läsa en ts som verkar har lite jävlar anamma och inte bara genast kryper ihop i fosterställning och undrar vad hon har gjort för fel för att misshaga den otrogne sambon. Jag tycker att du försöker hålla fast vid den ilskan och övertygelsen om att du förtjänar bättre. För du har naturligtvis rätt. Självklart förtjänar du bättre än en man som går bakom ryggen, har så dålig fantasi så att han inte kunde komma på en bättre ursäkt, har så låg självkänsla så att han genast måste få bekräftelse så fort livet inte går på räls, väljer att söka den bekräftelsen hos andra, inte dig, och sist men inte minst, respekterar dig lika mycket som han antagligen respekterar en kackerlacka. Om han inte kan bemöda sig med att försöka vara 1000% ärlig, verkligen gräva i sitt inre för att förstå och förklara för dig varför han gjorde detta, så är det lönlöst. Har han djupet och viljan att gräva i sitt inre för att hitta anledningen? För det beror ju inte ett skvatt på att du "inte gett honom tillräcklig bekräftelse på sistone". Hur svag är man inte som människa om man istället för att ta tag i den situationen och pratar med sin partner, så vänder man sig till någon annan.

Svar på tråden Otrogen sambo