Otrogen sambo
Hej,
Jag ber om ursäkt för den röriga tankegången men allt är lite rörigt just nu.
Jag (27 år) fick reda på idag att min sambo (31 år) sedan nästan 8 år tillbaka har varit otrogen. Eller i alla fall något i det stuket. En tjej kontaktade mig under dagen och förklarade att dom har haft kontakt via tinder och snapshat i ca en månad. Dom har pratat om allt mellan himmel och jord samt flirtat.
När jag konfronterade sambon i fråga sa han att han aldrig hade avsikt att träffa henne utan gjorde det för att få uppskattning/ uppmärksamhet vilket jag tydligen inte hade gett honom på senaste tid. Men vem vet hur länge han hade hållt på och om han hade träffat någon om han inte hade blivit påkommen.
Vi har nyligen flyttat och jag har startat mitt examensarbete vilket inte gör saken lättare. Vi har även en hund som inte är så lätt att göra med som ställer mycket krav i vardagen.
Jag känner mig otroligt lurad och besviken när vi ena dagen pratar om att köpa hus efter min examen till att få veta detta dagen efter.
Vi har kanske inte haft det på topp senaste taget men han har inte pratat med mig om dessa saker alls även om vi pratar och umgås varje dag.
Jag vet att jag inte har varit så lätt att bo med på sista tiden då jag har studerat hemma under pandemin och har blivit seg mer åt deprimerade hållet vilket har gjort att jag har gått upp lite i vikt. Men han är ingen ängel heller, förutom detta så har han kort temperament. Han har själv inte haft något initiativ att göra saker eller starta konversationer.
Oavsett så känns det som jag förtjänar mer än detta, jag trodde aldrig han skulle göra så mot mig när han tidigare flickvän var otrogen mot honom, så han vet hur ont det gör.
Han lovar heligt och dyrt att jag är den enda och han inte tänkte att träffa någon men jag har ingen tillit eller respekt kvar för honom.