• Anonym (Förvi­rrad)
    Thu 4 Nov 2021 18:25
    2997 visningar
    11 svar
    11
    2997

    Hur vet man att man är intresserad och inte bara kåt?

    Har träffat en kille nu flera gånger. Vi kan umgås i timmar med varandra. Prata hitta på saker och ha sex flera gånger på ett dygn. Vi kan ligga och kramas i sängen efter sexet och fortsätta prata.

    Hålla varandra i handen när vi går ut. Men alltså han gör mig nog glad tror jag. Jag är nog mest rädd. Ibland tror jag typ mer att han är så rädd för att vara ensam att han därför gör allt detta med mig.

    Hur vet jag att han inte bara vill ha närhet? Att fråga är inte något jag kan göra för han skulle knappast erkänna om det faktiskt va så att han använde mig för sex.

  • Svar på tråden Hur vet man att man är intresserad och inte bara kåt?
  • Anonym (Tid)
    Thu 4 Nov 2021 18:27
    #1

    Det är nog bara tiden som kan utvisa det.

  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Sat 6 Nov 2021 06:29
    #2

    Det säkraste är att fråga här på FL. Som exempel: jag var kär i en tjej. Men fick veta här att jag bara var kåt.

  • Anonym (Tid)
    Sat 6 Nov 2021 11:14
    #3
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-06 06:29:47 följande:
    Det säkraste är att fråga här på FL. Som exempel: jag var kär i en tjej. Men fick veta här att jag bara var kåt.
    Och att hon inte var intresserad. Vilket hon inte var. Heja FL!
  • Sat 6 Nov 2021 11:34
    #4

    Är han intresserad att få veta mer om dig som person? Pratar han med dig, lyssnar han? Visar han hänsyn till dig? Prioriterar han dig?

  • Anonym (handl­ingar säger allt)
    Sat 6 Nov 2021 11:37
    #5

    Med killar är det bara tiden och handlingarna som kan utvisa. De flesta män tröttnar efter de fått sex och dejtar nog kvinnor främst för att de är kåta och vill ligga. Utmaningen är att få dem att vilja träffas i andra sammanhang, träffas en längre tid och ibland utan att ligga och se hur de agerar i kontakten mellan träffarna. Sen när  killar börjar introducera en för föräldrar och vänner brukar det vara en stor indikator på djupare känslor.

    När man träffas och har sex med nån är mycket "måbrahormoner" som lägger sig efter hand och det är inte helt lätt att veta vad som är vad. Men efter några månader, ett halvår borde man veta.

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Sat 6 Nov 2021 14:54
    #6
    AndreaBD skrev 2021-11-06 11:34:25 följande:

    Är han intresserad att få veta mer om dig som person? Pratar han med dig, lyssnar han? Visar han hänsyn till dig? Prioriterar han dig?


    Absolut han vill hitta på aktiviteter, han ber mig spela upp mina favoritlåtar på mobilen, han vill veta vilka favoritböcker jag hade som barn. Han vill planera aktiviteter framåt. Han vill veta vad jag gillar att äta, hur jag vill ha saker lagat?. Typ om jag har selleri i köttfärssåsen eller hur jag brukar laga min köttfärssås. Vi har pratat om hur vi vill uppfostra ett barn. Vilka värderingar som är viktiga och liksom va vill man ha gett sitt barn under barnets barndom?,

    Han ändrar i sitt schema för min skull för att vi ska kunna ses också.
  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Sat 6 Nov 2021 15:04
    #7
    Anonym (Tid) skrev 2021-11-06 11:14:26 följande:
    Och att hon inte var intresserad. Vilket hon inte var. Heja FL!
    Ja. Det är betryggande att vi har sån kunskap här.
  • Anonym (Ett tips i all välmen­ing)
    Sat 6 Nov 2021 19:12
    #8
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-06 06:29:47 följande:

    Det säkraste är att fråga här på FL. Som exempel: jag var kär i en tjej. Men fick veta här att jag bara var kåt.


    Du är som en trasig skiva som går hakat upp sig, gå vidare med livet
  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Sat 6 Nov 2021 20:34
    #9
    Anonym (Ett tips i all välmening) skrev 2021-11-06 19:12:21 följande:
    Du är som en trasig skiva som går hakat upp sig, gå vidare med livet
    Jag tycker det tål att upprepas. Så att fler blir informerade om att dom kan få veta hur dom ska göra. Det är bara att fråga här på forumet, så får man klara besked om hur saker ligger till.
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Mon 17 Jan 2022 08:14
    #10
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-06 06:29:47 följande:

    Det säkraste är att fråga här på FL. Som exempel: jag var kär i en tjej. Men fick veta här att jag bara var kåt.


    Jag frågar min syster
  • Anonym (Major­)
    Mon 17 Jan 2022 08:16
    #11
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-01-17 08:14:13 följande:

    Jag frågar min syster


    Det gör jag också.
Svar på tråden Hur vet man att man är intresserad och inte bara kåt?