• Kajsa1996

    Här är 25 år och har aldrig haft ett förhållande. Mår skit:(

    Hej,

    Det känns lite dumt att skriva det här men det är ingen annan som förstår hur jag känner mig och jag tycker att jag behöver skriva av mig.

    Jag är en tjej på 25 år och jag har aldrig haft en pojkvän eller ens killkompisar för den delen. Jag börjar få riktigt mycket ångest desto äldre jag blir för alla i min omgivning frågar konstant "varför har du ingen pojkvän för? " och "är det inte dags att skaffa en?". Det är inte så lätt när man aldrig har ens fått en bekräftelse att någon har varit intresserad heller.

    Jag har alltid haft dålig självförtroende för att jag är 150cm, väger några kilo mer än vad man ska, ungefär 65kg. Jag har en stor rumpa och stora lår som jag har skämts för i många år. Jag är också usel på att sminka mig fast jag har försökt öva varje dag. Jag tycker inte heller att jag har det bästa ansiktet heller. Jag vet att jag måste jobba med mitt självförtroende och det försöker jag och men det känns extremt jobbig att gå ut i dejtingvärlden när jag aldrig har fått någon slags bekräftelse av någon.

    Nu när jag har blivit 25 år skäms jag att jag inte har haft ett förhållande och jag vågar knappt börja dejta någon för att jag har ingen erfarenhet och jag börjar närma mig 30. Jag har inte ens hållit hand, kysst eller haft sex med en kille. Jag håller på att bli galen för jag vill ha en relation men är för mesig att göra något.

    Lite bakgrundsinformation:

    När jag var liten var min pappa inte i bilden för han var en alkoholist och väldigt aggressiv. Jag har ett minne av att han försökte hoppa på min mamma när jag var 6 år, men han har aldrig slagit mig eller mina syskon och han är en helt annan människa när han är nykter. Min mamma pratade aldrig ont om honom för hon ville inte snacka skit om vår pappa och ville att vi skulle ha kontakt med honom för att han är vår pappa.

    Men han ringde alltid till mig när jag var 8-12 för att berätta vilken blåst mamma jag har och hemsk hon är. Det slutade alltid med att jag började gråta och mådde extremt dålig. Jag tror att det har gjort att jag var rädd för killar. Jag ville aldrig ha någon kontakt med killar och var jätte blyg i klassen och pratade aldrig med mina klasskamrater som var killar.

    När jag var tonåring fick social fobi och jag har det fortfarande idag men inte så extremt som det var då.

    Jag har inte heller några vänner utan är mest med mina syskon och med min mamma som är sjuk och jag är därför med henne hela tiden när jag inte jobbar . Jag jobbar och studerar men jag är jätte dålig på att läsa av människor och vågar aldrig heller ta första steget.

    Så det har varit jätte svårt att träffa någon.

    Tinder och andra dejtingsappar känns inte heller så seriösa och jag är rädd att berätta att jag inte har någon erfarenhet och bli dömd.

    Jag har också varit med om många tråkigheter i familjen och det har fått mig att jag kan inte lita på folk lätt heller och har svårt att öppna upp mig med andra utomstående.

    Jag känner att dejting är ett hopplöst fall för mig. Är det någon som känner likadant som jag?

    Jag ser mina arbetskamrater och kusiner gifta sig och skaffa barn. Jag är glad för deras skull men det gör riktigt ont i hjärtat att jag står kvar på samma plats och att jag aldrig kommer att träffa någon.

    Det blev ett långt inlägg men det känns skönt att berätta vad jag känner och vara anonym på ett sätt.

    Om det är någon som skriver att jag behöver prata ut med någon, det har jag försökt i många år men det hjälper inte.

  • Svar på tråden Här är 25 år och har aldrig haft ett förhållande. Mår skit:(
  • Anonym (Z)

    Finns flera män på FL som aldrig haft en relation trots att de inget hellre vill (som inte tänker på sex i första hand) . Win win.

  • Wiggum

    Känner igen mig i väldigt mycket av vad du skriver. Jag är en 23 årig kille och har också väldigt lite erfarenhet av relationer.

    Precis som du vet jag liksom inte vart jag ska börja, ge sig ut på tinder eller någon annan köttmarknad känns som fel första steg. Just nu är jag inte så orolig, men jag tänker ändå ofta på att klockan tickar och om jag inte gör något åt saken kommer jag dö ensam.

    Jag har mitt gamla kompisgäng som jag umgås med mycket, och fyller därigenom mitt behov för socialt umgänge. Men det känns som det saknas något, någon att skeda med och klia på ryggen. Min kropp nästan skriker efter det.

  • jrockyracoon
    Kajsa1996 skrev 2021-11-05 15:13:03 följande:

    Hej,

    Det känns lite dumt att skriva det här men det är ingen annan som förstår hur jag känner mig och jag tycker att jag behöver skriva av mig.

    Jag är en tjej på 25 år och jag har aldrig haft en pojkvän eller ens killkompisar för den delen. Jag börjar få riktigt mycket ångest desto äldre jag blir för alla i min omgivning frågar konstant "varför har du ingen pojkvän för? " och "är det inte dags att skaffa en?". Det är inte så lätt när man aldrig har ens fått en bekräftelse att någon har varit intresserad heller.

    Jag har alltid haft dålig självförtroende för att jag är 150cm, väger några kilo mer än vad man ska, ungefär 65kg. Jag har en stor rumpa och stora lår som jag har skämts för i många år. Jag är också usel på att sminka mig fast jag har försökt öva varje dag. Jag tycker inte heller att jag har det bästa ansiktet heller. Jag vet att jag måste jobba med mitt självförtroende och det försöker jag och men det känns extremt jobbig att gå ut i dejtingvärlden när jag aldrig har fått någon slags bekräftelse av någon.

    Nu när jag har blivit 25 år skäms jag att jag inte har haft ett förhållande och jag vågar knappt börja dejta någon för att jag har ingen erfarenhet och jag börjar närma mig 30. Jag har inte ens hållit hand, kysst eller haft sex med en kille. Jag håller på att bli galen för jag vill ha en relation men är för mesig att göra något.

    Lite bakgrundsinformation:

    När jag var liten var min pappa inte i bilden för han var en alkoholist och väldigt aggressiv. Jag har ett minne av att han försökte hoppa på min mamma när jag var 6 år, men han har aldrig slagit mig eller mina syskon och han är en helt annan människa när han är nykter. Min mamma pratade aldrig ont om honom för hon ville inte snacka skit om vår pappa och ville att vi skulle ha kontakt med honom för att han är vår pappa.

    Men han ringde alltid till mig när jag var 8-12 för att berätta vilken blåst mamma jag har och hemsk hon är. Det slutade alltid med att jag började gråta och mådde extremt dålig. Jag tror att det har gjort att jag var rädd för killar. Jag ville aldrig ha någon kontakt med killar och var jätte blyg i klassen och pratade aldrig med mina klasskamrater som var killar.

    När jag var tonåring fick social fobi och jag har det fortfarande idag men inte så extremt som det var då.

    Jag har inte heller några vänner utan är mest med mina syskon och med min mamma som är sjuk och jag är därför med henne hela tiden när jag inte jobbar . Jag jobbar och studerar men jag är jätte dålig på att läsa av människor och vågar aldrig heller ta första steget.

    Så det har varit jätte svårt att träffa någon.

    Tinder och andra dejtingsappar känns inte heller så seriösa och jag är rädd att berätta att jag inte har någon erfarenhet och bli dömd.

    Jag har också varit med om många tråkigheter i familjen och det har fått mig att jag kan inte lita på folk lätt heller och har svårt att öppna upp mig med andra utomstående.

    Jag känner att dejting är ett hopplöst fall för mig. Är det någon som känner likadant som jag?

    Jag ser mina arbetskamrater och kusiner gifta sig och skaffa barn. Jag är glad för deras skull men det gör riktigt ont i hjärtat att jag står kvar på samma plats och att jag aldrig kommer att träffa någon.

    Det blev ett långt inlägg men det känns skönt att berätta vad jag känner och vara anonym på ett sätt.

    Om det är någon som skriver att jag behöver prata ut med någon, det har jag försökt i många år men det hjälper inte.


    Hej Kajsa!

    Du är inte ensam. Det är många som har svårt att få till det med det andra könet, även om det kanske inte känns så för dig.

    Jag har också varit i din situation, det var först vid 27 som jag hade sex första gången exempelvis.

    Så vad kan du göra åt det här?

    Egentligen finns det bara en sak du behöver göra - utvecklas.

    Med det menar jag att du behöver jobba med dig själv och det inom dig som hindrar dig från att skaffa en relation. T.ex. få en bättre självkänsla, våga tro mer på dig själv, bli mer social kanske, bli modigare, våga utsätta dig för fler situationer där du kan tänkas hitta en partner o.s.v.

    Och du behöver börja med små steg, och sedan ta större och större steg. Till slut lyckas du!

    Beröm dg själv för varje steg du tar närmare ditt mål. När du drabbas av motgångar så får du tänka positiva, trösterika tankar.

    Använd också din desperation som en drivkraft för att våga mer och mer! 


    25 år är inte så mycket. Du har gott om tid att hitta en relation. Kanske det blir så för dig att du faktiskt dröjer lite längre med att hitta någon, men när du väl gör det håller det hela livet. Om du då hittar någon detta år och du lever till 90, så kommer du leva i en relation i 90 - 25 år, d.v.s. 65 år. Det är ju en imponerande siffra du i så fall har att se fram emot.

    Fundera över vad du kan göra med ditt utseende så att du själv blir mer nöjd. Jag tänker att om du gör något litet kanske det kan ge dig lite bättre självförtroende och få dig att utstråla det.

    Du skriver att du har svårt för att läsa av människor och har svårt att ta initiativ. Jag tänker att man kan träna på att läsa av personer genom att läsa in sig på kroppsspråk. Att ta initiativ handlar om mod och vilja. Det kan man också träna sig på.

    Ett förslag är att du tar kontakt med någon här på FL. Det finns ju jättemånga trådar om ensamma män som säkert skulle uppskatta en kontakt, även om det bara i slutänden skulle leda till vänskap.

    Men är det för ett stort steg kanske du ska träna på att gå fram till en främling och fråga vad klockan är. Eller gå in på ett kafé och fråga en man om hans namn, och sedan säga: "Ursäkta, jag trodde att du var någon annan." Hitta på en första grej som är på en lagom svårighetsgrad och fortsätt sedan och gör mer och mer modiga saker, samtidigt som du jobbar med att bli bättre på kroppsspråk.

    Till slut kommer det hända för dig med!

  • zz22zz

    Jag är själv väldigt blyg men när jag började på universitetet så började en tjej som jag träffade hos en vän som börjat på ett annat program skriva till mig. Efter ett tag bestämde vi oss för att träffas och ta promenader. Sedan tog jag mod till mig och bjöd hem henne på middag och det ena ledde till det andra och sedan blev vi ett par. 

    Mitt förslag är därför att om du inte vill få kontakt med någon helt okänd från någon dateingapp så kan du kanska höra av dig via facebook eller någon annan stans till någon väns vän som verkar snäll. Fråga annars dina vänner om de har någon passande person som du kan kan gå på date med eller som de kan bjuda med till någon gemensam aktivitet där ni kan försöka få kontakt med varandra. Kankse har någon väninna en pojkvän någon passande, snäll och trygg kompis som skulle kunna vara en kanditat. Om det sedan inte leder till något så har du ändå tagit ett steg i rätt riktning och då är det bara att fortsätta att försöka träffa någon annan som kanske är den rätte. 

    Smink bryr nog inte så många killar sig om så det behöver du inte oroa dig över. Jag tror inte heller att majoriteten skulle bry sig om att du är oskuld. När du väl kommit till en situation där det blir aktuellt med någon sexuell handling så är det dock viktigt att du talar om att du inte är erfaren. Be killen att ta det försiktigt och instruera dig hur du ska göra. Känns det inte rätt är det mycket viktigt att du säger till. Det förstör bara för båda om man gör något som man egentligen inte vill. Du kan ju själv förbereda dig genom att läsa på om om olika typer av sex och du kan ju fråga om tips från en vän om du har någon som det känns bevämt att prata om sådant med. Annars kan du ju alltid fråga upp om tips på forumet och har du frågor som du vill ställa anonymt till en 27-årig man så kan du skriva ett meddelande till mig.

    Lycka till!

  • Anonym (Class)
    Anonym (Z) skrev 2021-11-05 21:31:46 följande:

    Finns flera män på FL som aldrig haft en relation trots att de inget hellre vill (som inte tänker på sex i första hand) . Win win.


    Ja, jag är 50 och har aldrig haft en flickvän.
    Jag lär inte hitta nån heller, och så är jag bara ute efter sex. har jag läst här på FL.

    Jag vet hur det känns att inte hitta rätt. Jag mådde också skit i den åldern. Jag ville ha en tjej, som "alla andra".
    Jag har inga direkta tips eller råd. Det enda är väl att dejta och hoppas att man hittar rätt.
  • Anonym (Ann)

    Jag var frivilligt oskuld tills 23. Du behöver inte må dåligt Över det där, många män tycker ju om att tjejer inte varit med många.  
    du har ju din historia, så jag tycker inte det är konstigt. 
    testa nätdejting, finns många bra killar där också, inte bara de som är ute efter ligg .

  • Anonym (Class)
    Anonym (Class) skrev 2022-02-19 12:54:51 följande:
    Ja, jag är 50 och har aldrig haft en flickvän.
    Jag lär inte hitta nån heller, och så är jag bara ute efter sex. har jag läst här på FL.

    Jag vet hur det känns att inte hitta rätt. Jag mådde också skit i den åldern. Jag ville ha en tjej, som "alla andra".
    Jag har inga direkta tips eller råd. Det enda är väl att dejta och hoppas att man hittar rätt.
    Det är det som är skillnaden mellan män och kvinnor.
    Män är bara ute efter sex, enligt många kvinnor.
    Även om han säger att sex inte är det vitkigaste för honom.
Svar på tråden Här är 25 år och har aldrig haft ett förhållande. Mår skit:(