• Anonym (Mål)

    Vad är ditt mål med viktnedgång?

    Lite nyfiken på vad erat mål med viktnedgång är?

    Tänker på att vissa enbart vill gå ner på enklaste möjligaste vis.

    Är det utav hälsoskäl eller för att man anser sig bli snyggare vid en viss vikt?

  • Svar på tråden Vad är ditt mål med viktnedgång?
  • Anonym (Kvinna 39)

    Jag vill komma i fler av mina kläder så jag behöver gå ner en storlek, ca fem kg borde räcka. Det gäller alltså både byxor, kjolar och klänningar.

  • Anonym (S)

    För att kläderna ska sitta bättre samt att folk inte ska döma ut mig som en fet latmask. Har gått ner 40 kg, ca 10 kg kvar.

  • Anonym (Förr)

    Vill komma i kläderna igen. Och känna mig mer som förr vad gäller utseendet. Och få på mig vigselringarna. Det är en enorm tillfredsställelse att få på sig byxor man inte kunnat ha på flera år. I mitt fall sen jag var gravid med första barnet -16.

  • Anonym (…)

    Själv är jag mindre bekymrad över vikten då muskler väger mer än fett. Jag vill ha bättre hälsa och se bättre ut. Jag mås också skit med lite extra hull på magen. Jag vill ändå bara gå ner ett par kilo.

  • Anonym (Bli snygg)

    Målet är främst att bli snygg och att alla karlar skall vilja ligga med mig. Men så får man väl inte säga i PK-Sverige. 40kg borta 40kg till skall väck. Ingen magsäcksoperation, bara diet och träning, men skall ta bort löshud sedan.

  • Anonym (...)

    Trivs mer med mig själv som smal. Alltså mer bekväm i de flesta sociala tillfällen... Sen tycker jag det är mycket snyggare att vara smal, ha den där glipan mellan låren :)

  • Anonym (Jocke50)
    Anonym (S) skrev 2021-11-07 13:22:29 följande:

    För att kläderna ska sitta bättre samt att folk inte ska döma ut mig som en fet latmask. Har gått ner 40 kg, ca 10 kg kvar.


    Bra jobbat!
  • Anonym (Jocke50)
    Anonym (Bli snygg) skrev 2021-11-07 14:31:12 följande:

    Målet är främst att bli snygg och att alla karlar skall vilja ligga med mig. Men så får man väl inte säga i PK-Sverige. 40kg borta 40kg till skall väck. Ingen magsäcksoperation, bara diet och träning, men skall ta bort löshud sedan.


    Här börjar problemen på allvar, det är inte billigt precis.
  • Anonym (K)

    Jag vill slippa på diabetes. Det är en hemsk sjukdom som dödar. Varje dag dör 5-6 personer i Sverige där diabetes är den indirekta orsaken.

    Idag har 4% eller en halv miljon människor diabetes typ2 i Sverige men mörkertalet är mycket stort. Andelen kommer att öka kraftigt i framtiden. Det hänger delvis ihop med livsstil men det finns andra faktorer som gener osv.

    Så jag satsar på att ändra livsstil och strävar efter en långsam viktminskning över tid. Jag behöver gå ner ungefär 10 sambokilon och satsar på att nå det målet om ett år ungefär.

Svar på tråden Vad är ditt mål med viktnedgång?