• Anonym (Knäckt)

Han jävlas in i det sista!

Jag har levt tillsammans med denne man i många år nu. Han har hotat så många gånger att kasta ut mig och att jag måste flytta, när vi blir ovänner. När jag sa att det inte är lätt att hitta hyresrätter i en storstad, så sa han att det är mitt problem.  Till slut så hittade jag en lägenhet förra året, som jag ville flytta in i eller hyra ut i andra hand så att jag iaf har något ifall han skulle hota med att jag måste flytta ut igen.
    När han fick veta om lägenheten så blev allt ännu värre mellan oss, eftersom han vill ha kontrollen. Han litar inte på mig i stan och särboskap kommer inte på frågan enligt honom. Därför bodde kvar med honom i huset och hyrde ut min lght. Men han har hela tiden tjatat om att min lägenhet måste bort, för annars kan vi inte ha det bra. Jag stod på mig att ha den kvar så länge vi inte får det lugnt och bra i förhållandet.

Efter många turer så sa han återigen i lördags efter något helt oväsentligt bråk att jag ska genast skriva över mig på min lght och flytta ut nu nu nu!!! Jag bad honom lugna ner sig, eftersom hans barn var hemma. Vi behöver ju inte utsätta dem så de ser på när jag packar. Vi kunde väntat till söndagkvällen eller måndagen. NEj! Han sa att han skulle hjälpa mig flytta NU! Så jag började packa i panik, han tvingade mig skriva över mig på min andra adress, han tog nycklarna. Sen plötsligt när jag lastat mina kartonger och saker på hans släp....så sa han att han inte alls tänker hjälpa mig med flytten! att han bara ville att jag skulle skriva över mig på min adress, men att han aldrig bett mig flytta.

Jag höll på att bli galen!! Nu stod jag där med saker! Körde in till min lght med så mycket saker som fick plats i bilen och lämnade de stora sakerna.

Igår var han efter många om och men snäll nog att lämna vissa saker, men sa att inte allt fick plats. Så nu idag skall han lämna resten säger han. Jag mår så dåligt idag.

Han skyller fortfarande på mig att det är mitt fel alltihop som inte vill och kan bo med honom och hans barn. Att jag är egoisten som vill flytta. Jag har sagt att jag gärna är särbo, men då säger han att det kan jag glömma.

Mår så dåligt idag, för nu vet jag att det är definitivt.

• Svar på tråden Han jävlas in i det sista!
  • Anonym (Knäckt)
    Emmy3895 skrev 2021-11-09 11:27:23 följande:

Du har blivit utsatt för någon som har en psykisk störning, narcissistisk personlighetsstörning, borderline etc. Personen har manipulerat dig i många år och tappade kontrollen när du skaffade en egen lgh, personen har livnärt sig på att ha makten över dig då denne vet att du hade åkt ut på gatan innan du skaffade lgh, detta är INTE en person du vill ta ditt liv. Du kommer må dåligt och känna stor skuld och klandra dig själv, men det är falska känslor, din hjärna som är normal reagerar på behandlingen du blivit du utsatt för men det är du som blivit utsatt! Denne personen är sjuk och har utsatt dig för psykisk misshandel och manipulation, det kan ta tid att återhämta sig ifrån men det går. Mitt råd är att du genast går till en psykolog och får hjälp och avprogrammera dig. Det är normalt att känna ilska mot personen sov utsatt dig och mot dig själv son tillåtet det. Men allt går över! Jag vet inte hela historien men det hade ev varit bra att anmäla personen till socialen för barnen skull, barn mår inte bra av att växa upp med en sådana förälder och de kommer bli skadade för livet. Lycka till!!

Tack ! Barnen är redan rejält skadade av honom och bär därför på olika diagnoser och är väldigt introverta och annorlunde.

Jag har också blivit likadan....har borderline, svårt att ta beslut, vet inte längre vad som är rätt och fel, blir lätt stressad och orolig, gråter för allt och är allmänt förvirrad. Jag har alltid varit en bestämd och målinriktad person, som är fokuserad och vet vad jag vill.....enligt min bror, mamma och dotter. Jag hade nästan glömt bort att jag var den personen innan, tills de påminde mig. Min ex sambo har ju dagligen sagt: du är ett nervvrak, osäker, obeslutsam, egoist, nervöst lagd, barnbeteende, mytoman, etc....har blivit kallad så många saker. Hade behövt prata med någon, men har pratat under förhållandet med flera psykologer. Bäst är nog att inte längre fokusera på denne man, utan att stryka ett streck över våra över 5 år tillsammans och gå vidare.

Nu vet jag iallafall var jag står och har fått alla mina saker....vi har avslutat detta tillsammans och båda har gråtit. Vi är inte ovänner som jag trodde vi skulle bli. Han står bara fast vid att sambo kommer han aldrig bli med mig, utan då får det vara slut. så jag måste gå på det!

Förstår inte ännu idag hur han kan utsätta sina barn på det sättet.....att tvinga dem att behöva bo med mig vare sig de lider eller inte. Han struntar i vad de säger och vad de vill!
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (bravo) skrev 2021-11-09 11:01:31 följande:
    Jag minns att du skrivit förr, så jag säger också BRAAAAAAAA, att du nu flyttar. Hoppas verkligen du blockar honom när allt är klart och aldrig ser dig om igen. Det var inte sunt, det ni hade. Jag hoppas du förstår det. 
    Jag kan inte blocka honom och tänker inte göra det sålänge han inte börjar lägga ut något som stör mig. Eller borde jag göra det?
    Han är inte typen som lägger upp saker på insta eller fb, så spelar nog inte roll om jag har honom eller inte. Det är en person som jag har älskat i 5 år. Har svårt för att ta bort honom helt. Han däremot sa att han kommer plocka bort mig. Vi får se.
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Agnes) skrev 2021-11-09 13:26:18 följande:

Så skönt att du äntligen kommit bort från honom! Försök att inte ta till dig när han säger att det är ditt fel eller att enbart du är problemet... För det är ju inte sant och han är ju ingen auktoritet i det här. Fokusera på dig själv nu och om jag vore du skulle jag nog blocka honom bara så att du slipper se honom och slipper bli lockad att svara om han kontaktar dig.

Jag vet att alla tycker att jag är en idiot. Men om han någon gång skulle gå med på att vara särbo....så att jag har MITT och slipper dottern på barnveckan, så är jag redo att vara med honom. Vårt enda problem är ju dottern och att han blir galen om jag skulle säga något negativt om henne. Jag bryr mig inte om henne om jag inte bor med henne, så jag förstår inte varför jag måste bo med någon som inte gillar mig. Hon vill ju inte heller bo med mig och är lyckligast på jorden nu när jag flyttat. Så nu kan inget bli sämre om vi någon gång skulle vilja försöka igen.
  • Anonym (Knäckt)
    sextiotalist skrev 2021-11-09 13:38:19 följande:
    Men varför. Han har ju visat sitt rätta ansikte, han är ingen trevlig person (att han kan vara trevlig ibland är inget konstigt, det kan alla)
    Han är trevlig person alltid om vi inte pratar om hans barn. Så fort de kommer på tal som blir han en jävul och hämndlysten. Fast även när jag nu ville flytta så är han jävulen.
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (A) skrev 2021-11-09 20:07:38 följande:

Håller med

Det är svårt precis nu i början att tänka att han är en jävul! Är så skadad uppenbarligen efter allt han gjort o sagt att jag tror det är normalt! T.o.m. hans dotter (som avskyr mig) har frågat mig hur jag kan stå ut o vara kvar med en man som kallar o säger så fula saker som han gör till mig. Han kan omöjligt älska mig, han vill bara inte vara ensam..Jag borde ha lyssnat på henne!

Men jag inbillar ju mig att det har varit äkta kärlek eftersom han skämt bort mig o gjort så mycket för mig ! Ändå haft kvar mig trots att jag inte varit snäll mot hans barn!

Men börjar mer o mer kunna se utifrån nu när jag får lite distans !

Någonstans hoppas jag fortfarande o h det är sjukt!! Fattar inte hur dum jag är
  • Anonym (Knäckt)

Idag känns det lite bättre. Jobbigast var igår när jag visste att när han levererat resten av alla mina saker så är det 100% slut och kört. Jag har ett trevligt ex som finns där för mig i vått och torrt för mig....(som vän) och stöttar, vilket hjälper enormt mycket i dessa tider.

Han sa att så fort jag tagit mina sista saker, skrivit över mig och verkligen flyttat ut så skulle han blocka mig överallt och ta bort alla bilder.
    Detta har inte skett ännu, vilket jag är tacksam över! Även om att blocka är det bästa för stunden, så tycker jag det är hemskt att ta bort alla bilder och minnen.

• Anonym (Knäckt)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-11-10 09:01:42 följande:
    Bra att du har stöd :)

Även om du blockar honom så försvinner ju inte bilderna på er två, och vad han själv gör kan du inte påverka. Men var så säker på att han kommer krypande snart nog, och då måste du stå fast vid att det är slut!
    Han är oxe och han är envis så han lär inte komma tillbaka om han bestämt sig för något! Han har sagt ifrån dag ett att han vill vara sambo och inte särbo, eftersom han inte litar på mig! Jag har försökt att påverka och övertala honom i över 2 år nu, men han står fast vid sitt beslut. Så nej, han kommer nog inte krypande.

OM han skulle göra det, så kommer jag skriva här direkt!
  • Anonym (Knäckt)
    Anonym (Linn) skrev 2021-11-10 10:11:33 följande:
    Oj vad han dikterar alla villkor runt er relation och pratar illa om dig: att han inte kan lita på dig om ni skulle vara särbo. Varför vara tillsammans med någon som man inte litar på undrar jag då?
    Jag vet inte varför jag inte kan se de negativa sidorna hos honom längre, utan bara de positiva! Att han var omhändertagande, generös, lojal, vi skrattade, han var snygg, samma humor, samma värderingar, attraktion...känner att all min trygghet försvinner för mig nu. Vad jag än hade för problem så var han problemlösaren som fixade allt.

Det negativa var att han kallade mig fula saker när han var arg, stod fast vid att vi ska vara sambo även om varken barnen eller jag ville, jag fick inte uttrycka mig om jag tyckte något med barnen var fel när jag bodde där etc.
  • Anonym (Knäckt)
    En manlig man skrev 2021-11-10 15:51:30 följande:

Det är väl bara att bita ihop tills flytten är klar sen är det över.

Kan väl röra dig om max ett par veckor.

Flytten blev ju klar igår!! Allt är borta nu. Jag bor i min egen lägenhet och det är slut!!
    Jag vet bara inte hur jag ska handskas med det, eftersom det har varit ett problem för mig så länge hahah!! Känns väldigt skönt och befriande idag och i förrgår. Men galet jobbigt igår när han lämnade sista sakerna och vi tog farväl gråtandes. Det är ju den jobbigaste biten. Nu finns inget annat än att kämpa med ensamheten och saknaden. Det kan inte bli mycket sämre.
Svar på tråden Han jävlas in i det sista!