• Xenia

Han jävlas in i det sista!

Skriv en lista på vad som var bra och vad som var dåligt med honom. Så du inte glömmer det dåliga. Då ser du att det dåliga väger över.

Dessutom de "trevliga" sidorna kan inte kompensera för de dåliga när de innebär kontroll över dig, att han inte litar på dig, att han hotat kasta ut dig och till sist gjort det.

En del saker du saknar är nog vad du trodde och hoppades han var och vad han kände för dig, men det var inte verklighet. Det är en drömbild du saknar.

Ni borde varit särbo hela tiden. Men åas så har hans verkliga jag kommit fram tydligare när ni bodde ihop.

• Xenia
    Anonym (Knäckt) skrev 2021-11-15 12:07:15 följande:
    Mamman mår också dåligt uppenbarligen och har varit singel i över 10 år. Både mamman och pappan avskyr tjocka människor, så båda barnen har ätstörningar. Strunt samma. Jag behöver inte bry mig längre!! Tycker synd om deras barn faktiskt, även om de aldrig gillade mig.

Jag kan inte riktigt förklara varför jag saknar honom. Jag känner mig delaktig, eftersom jag förstörde mycket ifrån början av vår relation. Jag var otrogen och gick inte att lita på och jag visade tydligt att jag inte var intresserad av hans barn. Jag levde ett destruktivt liv på den tiden och festade mycket och drack mycket. Han var ständigt orolig. Sedan började han misshandla mig och när polisen blev inblandad så kunde han inte ta ut sin frustration på slagen längre....så då blev han elak verbalt istället. Jag bättrade mig rejält de senaste åren med honom, men har ständigt dåligt samvete för de 2 första åren och därför kan jag inte låta bli att beskylla mig själv att det blev som det blev.
    Du har uppfört dig illa men det ursäktar inte misshandeln, den fysiska och senare den verbala.

Han valde att inte göra slut med dig trots att du var otrogen och elak mot hans barn. Det borde han ha gjort. Antingen göra slut eller komma över otroheten. Inte använda det som vapen mot dig, kontrollera dig och straffa dig. Låter som ett riktigt osunt förhållande.

Och nej, det är inte bäst att vara två i alla situationer. Hellre singel än i ett dåligt och nedbrytande förhållande.
  • Xenia

Om det bara var hans barn som var problemet, då kunde ni vara särbor. Men eftersom han hyser "agg och hat" och även misstror dig, så borde ni klippa rakt av.

Annars kan jag tänka mig att han börjar noja över vad du hittar på när han är hemma med sina barn och du är fri i din lägenhet. Han vill ha dig hemma för att ha full koll.

• Xenia

Jag tror inte på smitta. Snarare att två människor med dysfunktioner när det gäller relationer dras till varann.

Det verkar inte som om någon av er är särskilt empatisk. Däremot växlar ni mellan undergivenhet/foglighet och motsatsen.

Anonym (Knäckt) skrev 2021-12-23 10:05:31 följande:
    Ja du har rätt! Vi lider nog av ungefär samma störning. Jag saknar empati och kan inte förstå att jag sårar honom gång på gång genom att lägga till killar på nätet, eller att jag dagligen har klagat på och tryckt ner hans barn. Jag glömmer att så kan man inte göra, om jag inte vill såra honom. På något sätt har jag fört över detta på honom och han har straffat mig genom fysisk och psykisk misshandel. Nu har han blivit som jag!! Så var han inte de första åren av vårt förhållande. Kan man "smitta av" sin diagnos på någon man lever med nära
Svar på tråden Han jävlas in i det sista!