• Anonym (Dilemmatjej)

Dilemma relation

Dilemma , snälla hjälp mig tänka. Tänk dig nedan:

Gifta sedan 13 år tillbaka, 3 barn (8 och 5 år), hus osv......

Du vet vad du har, trygghet att ha honom, men är inte 100% nöjd. Du saknar attraktion till honom, han har blivit mer som en kompis som du inte känner något behov av att vara nära. 

Du saknar honom aldrig. Tycker det är skönt att vara själv. Funderar på detta varje dag. Han älskar dig mer än något annat och vill inget hellre än att det ska fungera. Dessa tankar har cirkulerat läääänge nu. Men man går i samma gamla mönster och längtar liksom ut.

Du har fått kontakt med en kille som du är intresserad av på jobbet, han är intresserad av dig med.

Han är allt du drömt om, du känner attraktion, värme, pirr och att han är en på miljonen ungefär. Du har kommit honom nära, ni berättar allt för varandra, ni saknar varandra när ni inte hörs. Du känner att du skulle vilja ge det en chans men är orolig för hur det kommer funka såklart. Du vill inte svika din man, men samtidigt känner du att du inte kan gå i ett förhållande där du känner som du känner. Håller endast ihop för det praktiskt i princip känns det som.

• Svar på tråden Dilemma relation
  • Anonym (Kollegan)

Skulle istället säga att det går 13 på dussinet av din kollega. Ta tag i ditt liv istället för att söka bekräftelse.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Dilemmatjej) skrev 2021-11-11 13:04:51 följande:

Du vet vad du har, trygghet att ha honom, men är inte 100% nöjd. Du saknar attraktion till honom, han har blivit mer som en kompis som du inte känner något behov av att vara nära. 

Du saknar honom aldrig. Tycker det är skönt att vara själv. Funderar på detta varje dag. Han älskar dig mer än något annat och vill inget hellre än att det ska fungera. Dessa tankar har cirkulerat läääänge nu. Men man går i samma gamla mönster och längtar liksom ut.

Du har fått kontakt med en kille som du är intresserad av på jobbet, han är intresserad av dig med.

Han är allt du drömt om, du känner attraktion, värme, pirr och att han är en på miljonen ungefär. Du har kommit honom nära, ni berättar allt för varandra, ni saknar varandra när ni inte hörs. Du känner att du skulle vilja ge det en chans men är orolig för hur det kommer funka såklart. Du vill inte svika din man, men samtidigt känner du att du inte kan gå i ett förhållande där du känner som du känner. Håller endast ihop för det praktiskt i princip känns det som.

Du känner inte din kollega, så att tro att han är mannen i ditt liv är naivt att tro. Du trodde väl samma sak med din nuvarande man.
  • Anonym (Dilemmatjej)
    Anonym (Kollegan) skrev 2021-11-11 13:19:17 följande:

Skulle istället säga att det går 13 på dussinet av din kollega. Ta tag i ditt liv istället för att söka bekräftelse.

Handlar inte om bekräftelse. Söker inte bekräftelse av någon annan. Men om man inte känner att förhållandet man lever i är rätt, hur ska man ta tag i det då menar du?
  • Anonym (Dilemmatjej)
    Anonym (xxx) skrev 2021-11-11 13:30:44 följande:

Du känner inte din kollega, så att tro att han är mannen i ditt liv är naivt att tro. Du trodde väl samma sak med din nuvarande man.

Jag känner honom visst, sen flera år tillbaka.

Har aldrig känt med min man att han varit mitt livs kärlek.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Dilemmatjej) skrev 2021-11-11 13:45:46 följande:
    Handlar inte om bekräftelse. Söker inte bekräftelse av någon annan. Men om man inte känner att förhållandet man lever i är rätt, hur ska man ta tag i det då menar du?
    Varför har du inte tagit tag i det tidigare? 

Du får bestämma dig för vad du vill, vill du lämna din man så gör det. Men gör det för att du vill, inte för att du tror du har chans på någon annan, och stanna inte bara för att du inte har någon annan. Beslutat ska tas av rätt anledning.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Dilemmatjej) skrev 2021-11-11 13:46:59 följande:
    Jag känner honom visst, sen flera år tillbaka.

Har aldrig känt med min man att han varit mitt livs kärlek.
    OK, du har alltså gift dig och skaffat 3 barn med en man som inte ens i början var ditt livs kärlek? 

Är du en sådan som stannar av bekvämlighet?

Hur kan du känna honom, när du beskriver det så här. Du har fått kontakt med en kille som du är intresserad av på jobbet,

Du har inte fått kontakt med honom, du har haft kontakt med honom i flera år, eftersom du känner honom. Nej, det känns som en efterhandskonstruktion. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Dilemmatjej) skrev 2021-11-11 13:04:51 följande:

Du har redan svikit din man genom genom att "berätta allt för varandra" osv. Gränser förflyttas. Saker du tidigare bara skulle pratar med din partner om, berättar du nu för den här kollegan. Kollegan är först i dina tankar, innan du tänker på att vissa saker kanske du borde ta med din partner istället. 

Så ta nu tag i hemmasituationen! Skit i den här andra personer för ett tag. Separera som du är säker på att du vill det, eller om du tror ni har en chans, så ta hjälp utifrån. Men gå inte omkring och låtsas som att du inte vet att du redan passerat gränser. 
  • Anotherone
    exandthecity skrev 2021-11-11 14:07:04 följande:

vem fan är gift med sitt livs kärlek

Jag är. Vem skulle jag annars vara gift med?
    Men seriöst TS, man kan inte både ha kakan och äta den. Och som vuxen vet du (hoppas jag) att det är taskigt att inte först göra slut och sen inleda något. Skulle du önska att din man betedde sig så mot dig? Bara kände efter lite... provcyklade så att säga... och sen ba- nä. Jag vill nog hänga med Agneta ändå. Tjena.

Gå i terapi om du behöver. Fundera på vad DU vill ha ut av ditt liv. Och så lämna och ge dig ut på bete eller stanna. En bör också förstå att lösningen på alla behov en människa ha sällan finns i EN individ. Man diskuterar politik med en vän, utmanas intellektuellt av att läsa eller genom sitt arbete, man festar med väninnorna, har sex med sin partner etc. Det är nog få som har allt och ett i samma person.
  • Anonym (ooo)
    exandthecity skrev 2021-11-11 14:07:04 följande:

vem fan är gift med sitt livs kärlek

jag
Svar på tråden Dilemma relation