• Anonym (Jasmine)

Fler i tredje trimestern som inte vaccinerat sig mot covid?

Hej, finns det fler här än jag som är i tredje trimestern och inte vaccinerat sig mot covid?

Kommer ni vaccinera er trots att det inte är så lång tid kvar till BF? Berätta hur ni resonerar.

• Svar på tråden Fler i tredje trimestern som inte vaccinerat sig mot covid?
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Jasmine) skrev 2021-11-11 22:42:03 följande:

Hej, finns det fler här än jag som är i tredje trimestern och inte vaccinerat sig mot covid?

Kommer ni vaccinera er trots att det inte är så lång tid kvar till BF? Berätta hur ni resonerar.

Är gravid i vecka 20 och inte tagit vaccin. Vågar inte riktigt fast att jag har funderat ett tag. Vill vaccinera mig efter förlossningen.
  • Blomma5

Jag är i andra trimestern och kommer inte vaccinera mig. Hade covid precis innan graviditeten och jag märkte knappt av sjukdomen. Enligt mig är riskerna större än nyttan.

• Anonym (Jasmine)
    Talia88 skrev 2021-11-12 22:03:56 följande:

Hej,

Jag är i vecka 32 och skulle aldrig riskerat varken min eller mitt barns hälsa, liv eller framtid för ett vaccin där man inte vet långtidseffekterna och där de kortsiktiga visar på att vaccinet är läckande (alla blodproppar, strokes, hjärtproblem) för ett virus där jag har 0,0005% risk att dö qcovid.org/. Vaccinet tycks även skada ens naturliga immunförsvar där man i blodprov hos vaccinerade sett en sänka i CD8- och t celler-din kropps cancer- och tumörkrigare!

Min sambo resonerar likadant. Alla gravida som dött i Covid har haft underliggande sjukdomar, och majoriteten av de som legat på IVA har haft d-vitamin brister.

Stäng av TV, njut av livet och kolla lite på statistik över att medelåldern på de som dött i Covid är 82år. Medellivslängden i Sverige är densamma. Njut av ditt liv och försätt inte dig och ditt barn för en risk där studien för injektion av gravida med mRNA vaccinen endast bestått av runt 3000 pers, och där ca 800 gått ut med barn. För snävt att göra ett livsavgörande beslut kring tycker jag.

Man har ju sett att personer i riskgrupper (vilket graviditet räknas som) blir sjukare om man inte är vaccinerad. Jag har inte blivit påverkad av media utan starkt rekommenderad av läkare att ta vaccinet, men jag är orolig för långtidseffekterna och biverkningar. Jag känner också att nu när jag är så långt gången som i vecka 33 så är det ingen idé att vaccinera sig då jag snart ska föda om bara några veckor och dessutom arbetar jag hemifrån så jag träffar väldigt få människor.
  • Anonym (Jasmine)
    Blomma5 skrev 2021-11-12 17:37:29 följande:

Jag är i andra trimestern och kommer inte vaccinera mig. Hade covid precis innan graviditeten och jag märkte knappt av sjukdomen. Enligt mig är riskerna större än nyttan.

Du hade kanske blivit sjukare om du fick covid under graviditeten, det kan man ju inte veta. Men jag tror inte jag kommer vaccinera mig, har klarat mig såhär långt (vecka 33) och är rädd för långtidseffekterna av vaccinet.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Jasmine) skrev 2021-11-12 22:42:53 följande:
    Man har ju sett att personer i riskgrupper (vilket graviditet räknas som) blir sjukare om man inte är vaccinerad. Jag har inte blivit påverkad av media utan starkt rekommenderad av läkare att ta vaccinet, men jag är orolig för långtidseffekterna och biverkningar. Jag känner också att nu när jag är så långt gången som i vecka 33 så är det ingen idé att vaccinera sig då jag snart ska föda om bara några veckor och dessutom arbetar jag hemifrån så jag träffar väldigt få människor.
    Du väljer ju själv förstås, men det farligaste skedet för gravida är ju om de blir smittade runt tiden när de föder, då är det stor risk för både barn och mamma. Skulle själv inte vilja utsätta mitt barn för en sådan risk, så skulle vaccinera mig innan födseln. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Jasmine) skrev 2021-11-12 22:48:06 följande:
    Du hade kanske blivit sjukare om du fick covid under graviditeten, det kan man ju inte veta. Men jag tror inte jag kommer vaccinera mig, har klarat mig såhär långt (vecka 33) och är rädd för långtidseffekterna av vaccinet.
    Vilka långtidseffekter? Har du några seriösa källor som påvisar några långtidseffekter alls?
  • Anonym (Japp)

Samma här. I vecka 30 och ej vaccinerad. Vågar inte..håller mig hemma isolerad i stället och hoppas att syskonen inte drar hem ngt från skolan.

• Anonym (Smart att avvakta)

Det är smart att avvakta och se vad det har för effekter. Moderna har ju stoppats i flera länder pga biverkningar tex. Så gå inte på vare sig antivaxxarnas eller vaccinhetsarnas ideer utan det är smart att vänta och se.

Svar på tråden Fler i tredje trimestern som inte vaccinerat sig mot covid?