Talia88 skrev 2021-11-12 22:03:56 följande:
Hej,
Jag är i vecka 32 och skulle aldrig riskerat varken min eller mitt barns hälsa, liv eller framtid för ett vaccin där man inte vet långtidseffekterna och där de kortsiktiga visar på att vaccinet är läckande (alla blodproppar, strokes, hjärtproblem) för ett virus där jag har 0,0005% risk att dö qcovid.org/. Vaccinet tycks även skada ens naturliga immunförsvar där man i blodprov hos vaccinerade sett en sänka i CD8- och t celler-din kropps cancer- och tumörkrigare!
Min sambo resonerar likadant. Alla gravida som dött i Covid har haft underliggande sjukdomar, och majoriteten av de som legat på IVA har haft d-vitamin brister.
Stäng av TV, njut av livet och kolla lite på statistik över att medelåldern på de som dött i Covid är 82år. Medellivslängden i Sverige är densamma. Njut av ditt liv och försätt inte dig och ditt barn för en risk där studien för injektion av gravida med mRNA vaccinen endast bestått av runt 3000 pers, och där ca 800 gått ut med barn. För snävt att göra ett livsavgörande beslut kring tycker jag.
Man har ju sett att personer i riskgrupper (vilket graviditet räknas som) blir sjukare om man inte är vaccinerad. Jag har inte blivit påverkad av media utan starkt rekommenderad av läkare att ta vaccinet, men jag är orolig för långtidseffekterna och biverkningar. Jag känner också att nu när jag är så långt gången som i vecka 33 så är det ingen idé att vaccinera sig då jag snart ska föda om bara några veckor och dessutom arbetar jag hemifrån så jag träffar väldigt få människor.