Barnuppfostran.
Jag får väl tillägga att vuxna på skolan reagerar. Kompisars föräldrar reagerar. Släkten reagerar. Svårt att få med helheten I ett inlägg. Sonens mamma har samma problem med barnet men hon sätter ner foten och sätter tydliga regler och där fungerar det då till det bättre. Vi har en god kontakt med varandra och bollar tankar och idéer som är till det bästa för barnet.
Och till er som säger att jag ska backa. Det blir ju lite konstigt när jag är till mestadels hemma med barnet då pappa jobbar mycket. Jag spenderar lite mer tid med barnet än honom, då blir det ju super konstigt om jag inte ska sätta regler. Blir även konstigt för våran dotter då om hon har regler och sonen får göra vad han vill.
Största problemet ligger helt klart mellan dig och din sambo- jag skulle kalla den förnedringen du beskriver för psykisk misshandel. Och det bör du ta itu med genom familjerådgivning eller liknande GENAST. Ta det från någon som växte upp med en pappa som psykiskt misshandlade min mamma, det är fruktansvärt att växa upp i den miljön. Man tvingas välja sida pch man tar väldigt mycket skada. Så fokus där ??
Sen håller jag inte med om att du inte ska få säga ifrån, inom rimliga gränser. Då jag antar att er dotter är yngre än bonussonen så lär ju hon ta efter det beteendet och tänka att det är okej om inte han får några konsekvenser?
Önskar dig stort lycka till och hoppas att det löser sig.