Inlägg från: Anonym (Lämna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lämna)

Barnuppfostran.

Ok till att börja med, min man påstår också att han gör ALLT i hemmet. Till saken hör att jag är hemmafru och varit de senaste 12 åren.
    Nåja inget att bry sig i för sånt säger man ibland när man blir upprörd. Däremot försörjer han hela familjen, men jag gör allt hemma i själva hemmet. Vi bor utomlands så min man skattar inte bort 70% av lönen.

Hur som helst så skulle jag säga att trots är en fas som alla normala barn går igenom nån gång, kanske flera gånger.

Har du barn själv? Gissar inte. Och mitt råd är att sluta sätta barnet på plats, barnet kommer bara bete sig värre. Barn är en spegel av en själv, beteendet alltså. Det låter som om ni hamnat i en slags ond cirkel. 

Gå in och prata med bonusen, fråga vad han gillar att göra, så gör ni det eller något liknande du och han ihop? Ta en dag själva och hitta på något kul. Åk på något äventyrsbad eller på naturreservat, finns miljoner saker att välja på. Det brukar vara väldigt effektivt och visst kan det vara sura miner i början, men du är ju faktiskt den vuxna av er och måste bete dig som en vuxen. Du kommer förmodligen med ha kul.

Sen är ungar bara trotsiga ibland. Bara gilla läget. Du har ju förmodligen själv varit det? Ibland ska ju barnen flytta hemifrån med för att man är en idiot som förälder, sagt ok, men du är alltid välkommen hem oavsett och det kommer du vara när du är 40 år med. Eller sagt att dom kan ju börja med att tälta på gräsmattan, vilket de gör ibland.

Jag har 4 barn själv, 3 söner, och tagit hand om dom själv med hjälp av min mamma. 

Men fundera över eran relation du och din partner, är den dålig kommer det gå ut över barnen. Kanske bäst att gå åt varsitt håll för er?

Svar på tråden Barnuppfostran.