Barnuppfostran.
Anonym (helt) skrev 2021-11-15 14:19:54 följande:
För mig låter det som en helt vanlig 9-åring. 9 år är en utvecklingsålder, en början till att gå in i puberteten och bli tonåring. Många i den åldern blir sura och gör uppror, helt normalt. Och det gäller för de vuxna runt omkring att välja sina strider och se till att håll humöret trots att barnet inte orkar hålla sitt humör. Ett barn som inte är med sin pappa mer än varannan helg borde pappan inte bråka alls med, då har man liksom inte den relationen, ingen vardagskontakt. Och i synnerhet ska inte pappans nya bråka de få dagar pojken får träffa sin pappa, så det tycker jag du borde lägga ner helt. Det är inte alls säkert att beteendet blir värre för att ni inte sätter hårt mot hårt, jag skulle säga tvärtom, att ju minder uppmärksamhet ni ger beteendet, desto bättre kommer det att gå. Sen låter inte pappan så trevlig mot dig heller, men det är ju en helt annan fråga. Jag förstår att det är lite jobbigt därhemma. Du bidrar ju tyvärr till det också genom att hålla på och bråka med 9-åringen som träffar sin pappa bara 4 dagar per månad.
Vad löjligt att skriva så, när man är 9 är man en liten plutt som går på lågstadiet.
Vissa gör det säkert, men sluta få det att låta som om det är vanligt.