• Anonym (dejtnervöstjej)

Första dejt ikväll hos mig! Så nervös! Hjälp

Senare mot kvällen kommer en kille till mig som jag haft kontakt med och han är vettig. Han bor jättenära. Hemmadejter har jag alltid, så om ni ska gnälla om säkerheten så nej, f-off liksom. Aldrig varit nåt problem.

Han kommer hit.. vi ska ha en filmdejt och umgås. Vill bara ha det enkelt och mysigt. Båda är seriösa. MEN är fett nervös!! Vad ska jag säga för vettigt??Tänk om jag får hjärnsläpp??? Haha har inte känt en mans hud mot min på flera månader. ???? Känner mig som en oskuld igen. Någon som kan skriva nåt peppande? Har ingen i min närhet som kan göra just det. Söker liksom pepp, stärkande ord, inga negativa åsikter.. ????

• Svar på tråden Första dejt ikväll hos mig! Så nervös! Hjälp
  • Anonym (Kul!)
    Anonym (dejtnervöstjej) skrev 2021-11-14 13:54:06 följande:

Senare mot kvällen kommer en kille till mig som jag haft kontakt med och han är vettig. Han bor jättenära. Hemmadejter har jag alltid, så om ni ska gnälla om säkerheten så nej, f-off liksom. Aldrig varit nåt problem.

Han kommer hit.. vi ska ha en filmdejt och umgås. Vill bara ha det enkelt och mysigt. Båda är seriösa. MEN är fett nervös!! Vad ska jag säga för vettigt??Tänk om jag får hjärnsläpp??? Haha har inte känt en mans hud mot min på flera månader. ???? Känner mig som en oskuld igen. Någon som kan skriva nåt peppande? Har ingen i min närhet som kan göra just det. Söker liksom pepp, stärkande ord, inga negativa åsikter.. ????

Det verkar ju inte som att du faktiskt är oskuld, eller som att du aldrig har dejtat förut, så chilla - det kommer att gå hur bra som helst :) Att man är allmänt nervös inför en första dejt är ju helt normalt och inget konstigt. Vet du själv varför du är så extra nervös just den här gången?  
  • Guldnovan

Ta det lugnt och flyt med bara. Jag är riktigt avis på dig och önskar er en fin kväll.

• Anonym (Hispig)

Ja det märks att du är hispig och nervös. Tror inte att någon skulle skrivit något om att ha en hemma-dejt. Det är väl helt naturligt för att lära känna varandra.

Bjud på mat som kan skapa samtalsämne. Nått ovanligt. Duka så att det finns något på bordet att prata eller diskutera. Lägg fram saker som gör att dejting vill ställa frågor osv.

Tänk som programmet ?halv åtta hos mig?. Där är det tänkt att tittarna ska lära känna värden på ett roligt sätt.

Försök ställa motfrågor så han är hemma i samtalen. Om han inte frågar något så förslå en film. Eller ta en promenad.

Det kommer gå bra! Ha så kul :)

• Tecum

Du fixar det lätt, oroa dig inte! Lite tilltugg av olika slag ger något att prata om, vad ni gillar och inte. Sen är det första dejten och ni känner inte varann så väl, då är frågor ett utmärkt sätt att hålla samtalet igång.

• Anonym (dejtnervöstjej)

Åh wow vad fina ni är! Tack!! Ska bli kul! Han kommer om någon timme.. nu blev jag peppad

• Anonym (Hispig)

Återkom gärna efter dejten med detaljer :)

• Anonym (Urban)
    Anonym (dejtnervöstjej) skrev 2021-11-14 13:54:06 följande:

Ok, ni ska traffas och ligga?
  • Anonym (zeus)
    Anonym (Hispig) skrev 2021-11-14 14:19:58 följande:

Tror inte att någon skulle skrivit något om att ha en hemma-dejt. Det är väl helt naturligt för att lära känna varandra.

seriöst?
Svar på tråden Första dejt ikväll hos mig! Så nervös! Hjälp