Anonym (TS) skrev 2021-11-18 09:47:02 följande:
Hej!
Vad fan gör jag nu??!!
Jag har lyckats blivit gravid IGEN oplanerat.
Min man och jag har flera barn och de två sista har varit riktiga hoppsan.
Nu är det alltså en tredje gång!
JA, jag vet såklart hur barn blir till men det har blivit ändå, trots skydd.
Det här kommer bli världens kris.
Jag kan inte tänka mig abort och han vill verkligen verkligen inte ha fler.
Jag har försökt ignorera det här, men är typ i v.7 och snart kommer jag nog inte kunna dölja det.
Vad fan gör jag??
Du har ju själv svarat på din fråga. Du säger att du inte kan tänka dig abort, så då innebär ju det att det blir ett till barn. Du får ju dock vara medveten om risken att du blir ensam med barnet, om din man nu skulle lämna om ett till barn kommer till världen.
Att säga att han får skylla sig själv (som några verkar resonera) tycker jag är hårt eftersom även han tycks ha levt i tron om att ni har skydd. Vidare låter det otroligt märkligt att lyckas bli gravid tre gånger trots att man använt preventivmedel på det sätt man ska. Och om man nu använt preventivmedel enligt konstens alla regler borde ni ha funderat över ett annat alternativ när skyddet misslyckats två gånger tidigare. Så kanske var detta ändå en kalkylerad risk ni tagit med tanke på tidigare erfarenheter.
Om jag var du skulle jag omgående berätta för honom. Han har rätt att veta och ju längre du väntar med att berätta desto värre blir det.