Sambon väljer bort mig
Jag förstår dig, helt klart. Hans beteende är inte okej. Absolut att man måste få umgås med sina vänner men det ska inte bli så att vännerna kommer före partnern och förhållandet blir lidande. Att springa på krogen varenda helg är väldigt konstigt om man är i ett förhållande. Att du aldrig får följa med är också väldigt konstigt. Vet du om de andra tar med sina partners någon gång? Det är ju som att han skäms eller vill ha sina vänner för sig själv.
Tyvärr är det så att han hellre umgås med dem än med dig. Det har han visat tydligt. Kanske är han less på dig och har tappat känslor eller så tycker han att vännerna är roligare att umgås med. Kanske känner han att ni umgås tillräckligt mycket, även fast du inte håller med honom om det. Har du frågat honom vad han känner för dig?
Mitt tips är att prata med honom igen. Försök att inte bråka, berätta bara vad du känner och att du inte mår bra i förhållandet. Om han verkligen älskar dig så lyssnar han på dig och förstår. Kanske kan du visa honom denna tråd och svaren du får? Kanske inser han då att det faktiskt är ett märkligt beteende som gör dig ledsen.
Om ingen förändring sker så hade jag lämnat honom, även fast det är jobbigt. Då har han bestämt att vännerna är viktigare än förhållandet och en sådan man hade jag inte velat vara med. Du måste tänka på dig själv och vad du accepterar/inte accepterar i ett förhållande. Man ska inte behöva må dåligt i förhållandet. Då är det bättre att hitta någon som faktiskt vill spendera tid med dig också och inte bara med andra.