• Anonym (Typ separerad)

Otrogen?

Jag har nyligen flyttat isär från min man, vi är dock inte skilda ännu och har fortfarande sex med varandra emellanåt. Han vill att det ska bli vi igen, det vill inte jag. Är dock rätt dålig på att vara helt tydlig med det då jag vet att han blir ledsen.

Rätt nyligen började jag ha kontakt med en man som jag hade en kortare relation med innan jag träffade min man. Förra veckan bestämde vi oss för att ses över en middag. Det ena ledde till det andra och vi hade (fantastiskt) sex. Hade glömt hur det var att ha sex med någon annan, det kändes så befriande.

Har dock en lite konstig känsla nu efteråt. På ett sätt känner jag mig otrogen, men samtidigt är vi ju separerade.

• Svar på tråden Otrogen?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Din ensak) skrev 2021-11-19 16:33:46 följande:

Det är faktiskt din ensak vem du ligger med. Har absolut ingen skyldighet att berätta det för ditt ex trots att ni fortfarande ligger. Var snarare ärlig och säg till ordentligt att det aldrig kommer bli något.

Så hon ska ligga med två personer regelbundet utan deras vetskap? Finns väl ett yrke för sånt. Hon vet mycket väl att de båda hade dumpat henne i samma sekund om de vetat vad hon håller på med.
  • Anonym (Var lite smart)
    Anonym (svaret) skrev 2021-11-19 16:12:49 följande:
    Grunden till ditt problem och svaret på din fråga finns i din egen trådstart. Se det understrukna.

Kort sagt. Sluta fega och slira på´/undanhålla sanningen för att kunna äta kakan och ha den kvar och skylla det på att du inte vill såra honom. Ta och bestäm dig för vad du vill och håll dig till det, Vill du knulla båda, var då ärlig med det inför din partner/expartner så han vet vad som gäller.
    På vilket sätt menar du att TS ensam har ansvaret och skulle vara skyldig att vara så himla tydlig?

Han exet fattar ju sitt eget beslut att ha sex med TS.
    TS har inget med hans fria val att göra. 
    Om han blir sårad så är det ju på grund av hans eget val.

Under förutsättning att de inte har avgivit några nya trohetslöften till varandra efter att de flyttade isär,
    eller att båda har avgett löften till varandra att dyrt och heligt vara tydliga i allt efter att de flyttat isär.

Jag förutsätter självfallet att TS inte har avgivit några sådana löften.
    Därmed har exet ett helt eget ansvar för sina egna beslut.
    De har valt att flytta isär så självfallet har TS ingen skyldighet att bestämma sig för den ena eller den andra, hon kan helt fritt, utan ånger och utan dåligt samvete, mycket väl välja att ha sex med båda och hon har givetvis ingen som helst skyldighet att informera någon annan om alla detaljer, och det gäller givetvis också mot hennes ex.

TS har inget problem och det finns ingen grund för något problem.
    Om det är ett problem för exet så ansvarar han för sina egna beslut och de eventuella problem som följer av hans beslut.
    TS har nog med sitt och är fri att fatta sina egna beslut. TS har inget med exets fria val och hans problem att göra.
  • Anonym (svaret)
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-19 17:31:41 följande:
    På vilket sätt menar du att TS ensam har ansvaret och skulle vara skyldig att vara så himla tydlig?

Han exet fattar ju sitt eget beslut att ha sex med TS.
    TS har inget med hans fria val att göra. 
    Om han blir sårad så är det ju på grund av hans eget val.

Under förutsättning att de inte har avgivit några nya trohetslöften till varandra efter att de flyttade isär,
    eller att båda har avgett löften till varandra att dyrt och heligt vara tydliga i allt efter att de flyttat isär.

Jag förutsätter självfallet att TS inte har avgivit några sådana löften.
    Därmed har exet ett helt eget ansvar för sina egna beslut.
    De har valt att flytta isär så självfallet har TS ingen skyldighet att bestämma sig för den ena eller den andra, hon kan helt fritt, utan ånger och utan dåligt samvete, mycket väl välja att ha sex med båda och hon har givetvis ingen som helst skyldighet att informera någon annan om alla detaljer, och det gäller givetvis också mot hennes ex.

TS har inget problem och det finns ingen grund för något problem.
    Om det är ett problem för exet så ansvarar han för sina egna beslut och de eventuella problem som följer av hans beslut.
    TS har nog med sitt och är fri att fatta sina egna beslut. TS har inget med exets fria val och hans problem att göra.
    Man ska väl ALLTID vara tydlig med gränserna för ett förhållande oavsett vilket slags förhållande det handlar om så ALLA vet vad de ger sig in i och kan ta beslut baserade på verkligheten istället för beslut baserade på lögner eller undanhållande. Ditt argument är som att säga att det är ok att knulla med andra utan skydd fast man vet att man har HIV för det är ju deras beslut att knulla utan skydd... ja det är det ju, fast de kanske inte hade velat knulla öht om de vetat att du har HIV?

Narcissister och psykopater utan förmåga till empati resonerar alltid från ett "jag och vad jag tjänar på det, alla andra skiter jag i" perspektiv och har inga som helst problem med att manipulera andra för att alltid få som man vill. Det är ju det som gör dem störda. Normala människor med förmåga till empati försöker givetvis behandla andra människor med respekt och tar hänsyn till andra människors känslor och behov oxå, inte bara sina egna.

TS är fri att göra vilka beslut hon vill, men hon har ingen rätt att manipulera andra att vilja ha ett förhållande med henne genom att undanhålla sanningen för dem. Om TS vill knulla 14 män så är det helt ok, men då ör det ju bra om männen vet det så de oxå kan avgöra om de vill vara buksvåger med 13 andra eller inte.
    Anonym (svaret) skrev 2021-11-19 17:42:54 följande:
    Man ska väl ALLTID vara tydlig med gränserna för ett förhållande oavsett vilket slags förhållande det handlar om så ALLA vet vad de ger sig in i och kan ta beslut baserade på verkligheten istället för beslut baserade på lögner eller undanhållande. Ditt argument är som att säga att det är ok att knulla med andra utan skydd fast man vet att man har HIV för det är ju deras beslut att knulla utan skydd... ja det är det ju, fast de kanske inte hade velat knulla öht om de vetat att du har HIV?

Narcissister och psykopater utan förmåga till empati resonerar alltid från ett "jag och vad jag tjänar på det, alla andra skiter jag i" perspektiv och har inga som helst problem med att manipulera andra för att alltid få som man vill. Det är ju det som gör dem störda. Normala människor med förmåga till empati försöker givetvis behandla andra människor med respekt och tar hänsyn till andra människors känslor och behov oxå, inte bara sina egna.

TS är fri att göra vilka beslut hon vill, men hon har ingen rätt att manipulera andra att vilja ha ett förhållande med henne genom att undanhålla sanningen för dem. Om TS vill knulla 14 män så är det helt ok, men då ör det ju bra om männen vet det så de oxå kan avgöra om de vill vara buksvåger med 13 andra eller inte.
    Du verkar ju vara helt från vetet.

Enligt ditt resonemang har alla människor i hela världen en skyldighet att berätta vem man har sex med för alla andra människor i hela världen.
    I enlighet med dina teorier måste man ju ta hänsyn till att varje levande människa vid något tillfälle skulle kunna ha sex med vilken annan levande människa som helst. Så som du ser på saken blir det rätt många man är skyldig att informera om alla detaljer...

Sansa dig för tusan, försök åtminstone tänka efter en enda sekund innan du kommer med dina allra vansinnigaste påståenden.
    Du framstår ju som att du är helt från vettet...
  • Anonym (jury)

Jag tycker nog att du är otrogen, eftersom ni bara är separerade och du inte lyckats kommunicera till din antagligen snart ex-man att det definitivt är slut. Tvärtom får du honom att tro det motsatta genom att fortsatt ha sex med honom. Han verkar kanske tro att ni har någon slags paus där du skall finna dig själv.

Så det första du skall göra är att deklarera att det är definitivt och oåterkalleligt slut och därmed också helt slut med sex.

Anonym (jury) skrev 2021-11-19 18:05:24 följande:

Jag tycker nog att du är otrogen, eftersom ni bara är separerade och du inte lyckats kommunicera till din antagligen snart ex-man att det definitivt är slut. Tvärtom får du honom att tro det motsatta genom att fortsatt ha sex med honom. Han verkar kanske tro att ni har någon slags paus där du skall finna dig själv.

Så det första du skall göra är att deklarera att det är definitivt och oåterkalleligt slut och därmed också helt slut med sex.

Om jag och min partner bestämmer oss för att flytta isär och min partner säger att den vill hitta sig själv.
    Då krävs det för mig inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att min partner vill ha sex med någon annan.
    Det är vad jag hör när någon i detta sammanhang använder uttrycket "finna sig själv".
    Jag är rätt säker att väldigt många håller med om den tolkningen.

Om någon gör valet att dölja den risken för sig själv så är det helt uppenbart att den gör sitt eget val att ljuga för sig själv.
    För sådana val bär man själv ansvaret och man kan inte vara så naiv att man försöker skylla sitt val på någon annan, särskilt inte på sitt ex.

För mig är det helt givet att TS inte är otrogen och det är lika självklart att exet faktiskt gör sitt eget val, han har ett eget ansvar, när han väljer att fortsätta ha sex med henne.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-19 18:21:43 följande:

Om jag och min partner bestämmer oss för att flytta isär och min partner säger att den vill hitta sig själv.

Då krävs det för mig inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att min partner vill ha sex med någon annan.

Det är vad jag hör när någon i detta sammanhang använder uttrycket "finna sig själv".

Om någon gör valet att dölja den risken för sig själv så är det helt uppenbart att den gör sitt eget val att ljuga för sig själv.

För sådana val bär man själv ansvaret och man kan inte vara så naiv att man försöker skylla sitt val på någon annan, särskilt inte på sitt ex.

För mig är det helt givet att TS inte är otrogen och det är lika självklart att exet faktiskt gör sitt eget val, han har ett eget ansvar, när han väljer att fortsätta ha sex med henne.

Snyggt att lägga skulden på mannen, han ska tydligen kunna läsa tankar också för TS framstår inte alls som tydlig enligt mig.

Hon vet nog innerst inne att hon gör fel, annars hade hon nog aldrig skapat den här tråden till att börja med!?
  • Anonym (jury)
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-19 18:21:43 följande:

Nu är ju det där med att "finna sig själv" något som jag har hittat på. vi vet inte vad ts och hennes man har sagt till varandra och vad modparten har fattat. 

Men jag tycker inte man kan använda ett kodord, typ "jag vill finna mig själv" och kräva att motparten skall fatta, när ens handlingar motsäger det som antas vara budskapet i kodeordet. 
  • Anonym (Dessie)

Kanske inte otrogen, men elak. Du kan inte agera som att det finns delar av er relation kvar och samtidigt träffa någon annan. Det är oärligt mot båda männen. Hur kul kan det vara att inleda en relation och sen få veta att den man trodde var seriös och intresserad pippade sitt ex parallelt?

Hyggligaste lösningen är att säga till exet att det är slut, be om ursäkt för din otydlighet och förklara att er relation är avslutad och att det inte blir mer sex mellan er mer.

Sen bjuder du hem den nya mannen på filmkväll. :)

• Ordinär Man
    Anonym (ppp) skrev 2021-11-19 14:49:51 följande:

Du behöver givetvis genast vara tydlig mot ditt ex!

När jag var i samma läge och vi ff hade sex då och då, kom det fram att mitt ex tydligen hade haft sex med en annan kvinna dagen innan, sen med mig. Detta kläckte han ur sig efter vi var färdiga. Jag blev så jäkla arg! Jag kände mig verkligen som något han bara använde som ett hål.  

Så bespara både ditt ex och dig själv den situationen. 

Du ville ha sex med mannen du är separerad ifrån, v och förväntar dig att han ska vara "trogen". Bespara oss dina dumheter!
Svar på tråden Otrogen?