• Anonym (Typ separerad)

Otrogen?

Jag har nyligen flyttat isär från min man, vi är dock inte skilda ännu och har fortfarande sex med varandra emellanåt. Han vill att det ska bli vi igen, det vill inte jag. Är dock rätt dålig på att vara helt tydlig med det då jag vet att han blir ledsen.

Rätt nyligen började jag ha kontakt med en man som jag hade en kortare relation med innan jag träffade min man. Förra veckan bestämde vi oss för att ses över en middag. Det ena ledde till det andra och vi hade (fantastiskt) sex. Hade glömt hur det var att ha sex med någon annan, det kändes så befriande.

Har dock en lite konstig känsla nu efteråt. På ett sätt känner jag mig otrogen, men samtidigt är vi ju separerade.

• Svar på tråden Otrogen?
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Typ separerad) skrev 2021-11-19 13:53:24 följande:

Jag har nyligen flyttat isär från min man, vi är dock inte skilda ännu och har fortfarande sex med varandra emellanåt. Han vill att det ska bli vi igen, det vill inte jag. Är dock rätt dålig på att vara helt tydlig med det då jag vet att han blir ledsen.

Rätt nyligen började jag ha kontakt med en man som jag hade en kortare relation med innan jag träffade min man. Förra veckan bestämde vi oss för att ses över en middag. Det ena ledde till det andra och vi hade (fantastiskt) sex. Hade glömt hur det var att ha sex med någon annan, det kändes så befriande.

Har dock en lite konstig känsla nu efteråt. På ett sätt känner jag mig otrogen, men samtidigt är vi ju separerade.

Du behöver givetvis genast vara tydlig mot ditt ex!

När jag var i samma läge och vi ff hade sex då och då, kom det fram att mitt ex tydligen hade haft sex med en annan kvinna dagen innan, sen med mig. Detta kläckte han ur sig efter vi var färdiga. Jag blev så jäkla arg! Jag kände mig verkligen som något han bara använde som ett hål.  
    Så bespara både ditt ex och dig själv den situationen. 
  • Anonym (Nja)

Nej du är inte otrogen men du är taskig som inte är rak emot honom. Du sårar honom mer genom att låta honom tro att det kan bli ni, och sluta ha sex!

• Fjäril kär

Vad har ni kommit överens om? Om han vill ha dig tillbaka och ni fortsätter att ha sex är det väl ganska givet att han kommer bli sårad om du samtidigt ligger med nån annan.

• Anonym (Var lite smart)

Du är singel nu, ni har flyttat isär, och du bestämmer över dig själv och du har rätt att vara lite egoistisk och sätta dig själv främst.
    Om du kan hantera det på ett sätt så att du känner dig rätt säker på att ditt ex inte får reda på något så är det ju ingen fara. Du har ju egentligen inget särskilt ansvar mot honom, inte mer än mot vilken annan som helst.
    Ni har flyttat isär och du är singel.
    Din exman gör givetvis ett eget val när han har sex med dig, han vet vad som gäller nu när ni har flyttat isär. Han kan givetvis välja att inte träffa dig, att inte ha sex med dig, om han skulle föredra att göra det valet.
    Du har ju inget ansvar för vilket val han själv gör.

Givetvis ska du känna dig fri att ha bra sex med den andra mannen utan att alls ha några känslor av att du är otrogen.
    Men om du vet säkert att det inte kommer att bli något mera seriöst mellan dig och ditt ex så bör du ju för din egen skull fundera igenom vilka prioriteringar du vill göra och vilka risker du vill ta. Men du har självfallet rätt att sätta dig själv främst och att vara egoistisk i dina egna val.

Ni har flyttat isär, ditt ex vet att du självfallet är fri att träffa någon annan, du är inte skyldig att redogöra för dina handlingar, ni har väl inte avgivit nya trohetslöften till varandra efter att ni flyttade isär?
    Ditt ex vet och han är fri att fatta sina egna beslut och givetvis att du är fri att fatta dina egna beslut.

• Guldnovan
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-19 16:06:44 följande:

Du är singel nu, ni har flyttat isär, och du bestämmer över dig själv och du har rätt att vara lite egoistisk och sätta dig själv främst.

Om du kan hantera det på ett sätt så att du känner dig rätt säker på att ditt ex inte får reda på något så är det ju ingen fara. Du har ju egentligen inget särskilt ansvar mot honom, inte mer än mot vilken annan som helst.

Din exman gör givetvis ett eget val när han har sex med dig, han vet vad som gäller nu när ni har flyttat isär. Han kan givetvis välja att inte träffa dig, att inte ha sex med dig, om han skulle föredra att göra det valet.

Givetvis ska du känna dig fri att ha bra sex med den andra mannen utan att alls ha några känslor av att du är otrogen.

Men om du vet säkert att det inte kommer att bli något mera seriöst mellan dig och ditt ex så bör du ju för din egen skull fundera igenom vilka prioriteringar du vill göra och vilka risker du vill ta. Men du har självfallet rätt att sätta dig själv främst och att vara egoistisk i dina egna val.

Ni har flyttat isär, ditt ex vet att du självfallet är fri att träffa någon annan, du är inte skyldig att redogöra för dina handlingar, ni har väl inte avgivit nya trohetslöften till varandra efter att ni flyttade isär?

Ditt ex vet och han är fri att fatta sina egna beslut och givetvis att du är fri att fatta dina egna beslut.

+1.
  • Anonym (svaret)
    Anonym (Typ separerad) skrev 2021-11-19 13:53:24 följande:

Grunden till ditt problem och svaret på din fråga finns i din egen trådstart. Se det understrukna.

Kort sagt. Sluta fega och slira på´/undanhålla sanningen för att kunna äta kakan och ha den kvar och skylla det på att du inte vill såra honom. Ta och bestäm dig för vad du vill och håll dig till det, Vill du knulla båda, var då ärlig med det inför din partner/expartner så han vet vad som gäller.
  • Anonym (Din ensak)

Det är faktiskt din ensak vem du ligger med. Har absolut ingen skyldighet att berätta det för ditt ex trots att ni fortfarande ligger. Var snarare ärlig och säg till ordentligt att det aldrig kommer bli något.

• Anonym (svaret)
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-19 16:06:44 följande:

Gösses vilken lång text för att säga något som hade kunnat sägas i en enda mening "skit i alla och alla och tänk bara på dig själv".

Fast det blir väl så när man ska hitta kreativa sätt att få något omoraliskt att framstå som helt ok... krävs ju lite lek med ord och omskrivningar för att få det att låta bättre än vad det är Drömmer

Ljug för ditt ex.... blir...
    ... men om det nu är så ok som du påstår, varför måste man hålla det hemligt för sitt ex?... hmmm

Skit i att du vet att han vill ha dig tillbaka och kanske inte är så pigg på att ha en buksvåger.. blir....
    du är inte skyldig att redogöra för dina handlingar, ni har väl inte avgivit nya trohetslöften till varandra efter att ni flyttade isär?
    Ingen har ju något "skyldighet" att bete sig ok mot andra människor egentligen, men det kan ju vara bra att göra det ändå och när man inte gör det så klassas man ju oftast som ett rövhål men det framgår inte riktigt i den här fina omskrivningen... smart där

Skit i att du leker med hans förhoppningar om att ni ska bli ihop igen och undanhålla att du knullar nån annan oxå så han inte ska besluta sig för att dumpa dig helt så du kan få behålla båda två i ditt liv tills du bestämt dig för vad du tycker är bäst för dig... blir 
    Att det kan vara jävligt svårt att besluta sig om något man inte vet om och och gör blinda val baserat på falsk information för att den andra valt att undanhålla det för dig framgår inte heller av denna fantastiska omskrivning.. så fiffigt

Tänk vad lätt man kan göra om omoralisk beteende till något något rumsrent och fint med lite kreativ lek med ord Cool

• Anonym (Nej)

Nej du har inte varit otrogen. Jag skulle också gjort som dig, knullat andra män med snyggare kuk och kropp.

Svar på tråden Otrogen?