madame8790 skrev 2021-11-20 07:46:49 följande:
Och jag som tyckte ost + marmelad var en konstig kombo när jag flyttade ner till skåne och upptäckte att alla gamla här äter mackor med den kombon..
Anonym (Näää) skrev 2021-11-20 08:06:40 följande:
Haha va! Jag är 35 och äter så, är uppvuxen i Norrland och det åt vi alla som små. :D
Och jag är 24 och bor i en förort söder om Sthlm och käkar ost & apelsinmarmelad-mackor ibland. Har invandrade föräldrar men vi lärde oss det av äldre svenska vänner till familjen.
Gott men egentligen inte så konstigt mtp det inte är ovanligt med olika marmelader eller vindruvor på ostbrickan.

Anonym (C) skrev 2021-11-20 08:05:55 följande:
Så länge som en TS inte är ute efter att bråka och provocera så anser jag att TS kan få komma från vilken skog eller o-skog som helst. Jag menar, man ska inte behöva skicka med personbevis vid varje trådstart så att andra kan avgöra om frågan är seriös eller inte.
Människor måste helt enkelt lära sig förstå vad trollning är och framförallt vad det INTE är.
Det låter lite udda men mer udda är gurka+banan som pålägg. Het tips: testa inte det. Det smakar sk*t.
Förvånansvärt eftersom var och en smakar gott för sig men tillsammans blir det en sensorisk katastrof.
Fast mitt tillägg om det kanske är vanligt i trollskogen skrevs inte med anklagande ton utan snarare glimten i ögat. Men visst jag håller med dig i princip.
Sen att två ingredienser smakar gott var för sig men illa tillsammans är väl inget konstigt egentligen. Sushi är gott och Nutella likaså men knappast i kombo, samma med mycket annat medans annat passar fantastiskt ihop som kaffe och choklad eller rödvinssås till stekt oxfilé. Fast självklart är det sen upp till var och en va man gillar och inte och ibland blir ju helt galna kombos nya favoriter.