Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

Accepterar inte bonusbarnet

Jag hade inte heller orkat med ett barn som håller på så där. Var hon lika jobbig innan ni fick ert gemensamma barn?

Hade ni inte haft barn ihop så hade mitt självklara råd varit att du skulle flytta, men det är ju inte så lätt nu.

Har denna flicka n styvfar hos sin mamma? Hur fungerar det mellan dem ispfall?

• Anonym (Donna)
    Anonym (M) skrev 2021-11-21 23:12:15 följande:
    Det finns verkligen såå många kvinnor som inte borde vara i närheten av barn. Du och ts inkluderat. Fy fan så vidrigt, okunnigt och lågbegåvat att inte förstå den mest basala barnpsykologin. Ni är ju helt tomma i huvudet.
    Ja, jobbiga styvbarn är jag gärna utan. Ina problem!
    Kan trösta dig med att jag numera inte har några styvar. Och aldrig mer kommer ha. Det är det garanti på.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mmmmmmm) skrev 2021-11-22 13:29:50 följande:
    Hur kommer det sig att den känslan rättas mot barnet och inte mot pappan? Det logiska för mig hade varit att rikta den känslan av att inte orka med personen vara mot pappan som skapar situationen och inte primärt mot barnet (även om det är en sekundär effekt).
    Ska man vara krass så är det ju barnet som är problemet oavsett hur det blev så. Man hade ju hellre sett att mannen inte har några ungar.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mmmmmmm) skrev 2021-11-22 20:02:34 följande:
    Jag ser det som en enhet. Barnen kommer med på köpet och är en ganska direkt produkt av föräldrars beteende och speglar det. Jag har svårt att förstå att man fortsätter känna för den mannen på något sätt. Det skulle vara väldigt avtändande för mig. Alla är vi olika.
    Det skulle vara avtändande för mig också, därför väljer jag bort män med minderåriga barn.
Svar på tråden Accepterar inte bonusbarnet