Inlägg från: ALLIEVERDO |Visa alla inlägg
  • ALLIEVERDO

    Hur skyddar jag kaninernas hö från fukt

    Hej,

    Vi är hyfsat nya kaninägare och har därför fått börja hantera hö. Först kunde vi hämta småbal rätt så nära så det va inga problem. Nu kan vi inte få där längre och vi får nu hämta längre bort, vilket gör att vi behöver hämta en större mängd åt gången. (Vi har dessutom 8 kaniner så det tar slut hyfsat snabbt)

    Till problemet. Vi har ingen ladugård eller så utan vi har bara lite plats i garaget och även på altanen. Altanen har två husväggar och sen öppet med staket runt, samt tak.

    Hur ska vi göra för skydda höet mot fukt osv både inne oxh ute. Just nu står några på altan i säck. Det får väl inte vara tätt, men inte heller få in fukt.. hjälp snälla.

  • Svar på tråden Hur skyddar jag kaninernas hö från fukt
  • ALLIEVERDO

    Tack för alla svar.

    Just nu står de i 240 liters påsar.. Skulle det gå stt ha dom i det men öppet längst upp eller lägga hö på eller nåt?

  • ALLIEVERDO

    Jag såg att jag skrev lite dåligt. Jag har några på en pall i en pallkrage i garaget.sen några i 240 liters påsar qom logger på varann med öppningen öppen.

    Sen några ute på altan i 240 litera påsar. Det är dom jag funderar på hur jag ska göra med. Om jag ska lägga halm över öppningen eller nåt..hmm

Svar på tråden Hur skyddar jag kaninernas hö från fukt