Hur står ni ut?
Jag lever i en ganska dålig relation. Vi har varit tillsammans i många år och har 3 barn ihop.
Jag är trött på denna man nu. Vi tänker olika om det mesta och jag känner knappt något längre.
Jag attraheras inte av honom och det handlar inte endast om utseende utan att han är en lögnare, kass pappa och inte klarar av att ta egna initiativ med något i hemmet eller barnen. Jag gör allt helt enkelt.
Hade det varit normalt så hade jag skiljt mig. Men, jag litar inte på honom med barnen. Han har visat sig vara våldsam fåtal gånger (ej slag) men putta, bära iväg, slänga in på rummet. När han höjer rösten (helt i onödan ibland) blir barnen rädda och gråter ibland.
Han har tagit droger bakom min rygg, tagit lån så han nu sitter på skulder. Han har ingen koll var barnen behöver eller hur man pratar med dom ordentligt.
Vi har tidigare vart inne på skilsmässa och då har han framfört att vi ska ha varannan vecka. Jag skulle aldrig klara av att ha dom ensam med honom i en hel vecka.
Just nu försöker jag så gott jag kan att ha den här relationen.
Jag kan inte vara ensam om att inte våga lämna? Så ni andra, hur står ni ut?
Jag stannar bara för barnens skull och får ställa upp på det han vill för att hålla honom tillräckligt nöjd, annars vill han lämna mig.
Tar jag nån vårdnadstvist till rätten så kommer han bli skitsur och straffa mig genom barnen :(
Och hur skulle jag ?vinna?, finns inga ?bevis? på hur dålig han är.