• VickanPickan

    Nyanställd på förskola och hög frånvaro

    Jag blir så jävla less och får sån grov ångest -är hemma sjuk - igen ???? för femte gången.

    Jag är nyexad förskollärare och började på mitt första jobb i augusti. Arbetar heltid på en småbarnsavdelning.

    Först fick jag en lättare förkylning där jag inte var sådär jättesjuk men pga restriktionerna var jag tvungen att vara hemma.

    Kom tillbaka till jobbet och arbetade två veckor innan jag blev helt genomförkyld och fick en hosta som jag fortfarande känner av.

    En tid efter detta var det min tur att få vaccin mot covid, dos 2, och jag blev rejält dålig igen. Var hemma ett par dagar med feber.

    Kom tillbaka till jobbet, hann jobba 3 veckor innan jag fick magsjuka. Överlevde det *dramatisk*, och har nu jobbat cirka 4 veckor. Frisk och pigg.

    Tills igår då jag började känna mig sjuk igen och idag vaknade jag med sprängande huvudvärk och mår riktigt risigt. Ont i kroppen osv.

    Men har på detta också en rejäl ångest. Jag blir aldrig sjuk annars, var inte sjuk en enda gång under hela 2020 och fram tills jag började på detta jobb. Jag är orolig över hur min chef och mina kollegor ser på frånvaron.

    Vad kan den här frånvaron tänkas få för konsekvenser för mig? Behöva gå på möten? Bli uppsagd?

    Ingen har sagt något men jag skäms som fan och vet inte vart jag ska ta vägen ????

    Totalt har jag varit hemma 16 dagar sedan augusti och är nu inne på 5:e tillfället.

  • Svar på tråden Nyanställd på förskola och hög frånvaro
  • Anonym (x)