• Anonym (Kvinnokören)

Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?

Det verkar mer regel än undantag att tjejer blir dumpade av killar fort de haft sex.

Också att så gott som varenda tjej blir intresserad av en fortsättning med de killar de ligger med. Detta måste ju göra killar väldigt självsäkra på att de duger och att de tar kvinnors hjärtan för givet fort de legat?

Det är ju väldigt tragiskt att det är sån diskrepans i förhållningssättet till sex och emotionell anknytning.

Att det är så här för kvinnor är inget nytt. Så länge jag kan minnas har tjejvänner suktat efter otillgängliga män och snöat in flera år på en och samma kille och inte klarat ha varken sex eller att få känslor för nån annan.

Många tjejer ligger inte på flera år, medan killpolarna ligger hela tiden och alltid haft många att välja på. Inte konstigt att de blivit players när kvinnor alltid bekräftat dem. Killar behöver ju i princip aldrig noja över att kvinnor inte vill ha dem efter sexet och behöver ju inte spela spel heller eller vänta med att höra av sig och all sån skit.

Vad jag däremot aldrig förstått är varför killar inte är intresserade av kvalitetssex och hellre har sex endast en eller två gånger med många olika brudar.

För mig som kvinna ger ju inte det ett skit, jag vill ju ha sex med samma flera gånger om vi väl klickat. Någon man som kan förklara detta på ett bra sätt?

Är killar rädda för att utveckla känslor eller är de bara konflikträdda?

• Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?
  • Anonym (K)

Det är därför man skaffar kk ;)

• Anonym (man)

Det är nog snarare så att 10% av killar ligger runt - de 10% som ser bäst ut och har bäst självförtroende. Resten får kämpa för att alls få ett ligg och hittar de en tjej som är inntresserad och som de gillar släpper de henne inte för att ragga på andra. Problemet är att de tjejer som ligger och suktar och avstår sex för att de är kära i killen som dumpade dem är bara intresserade av de 10% av killarna, som därför kan välja och vraka och inte har någon anledning att binda sig när de så lätt kan hitta en ny tjej. Det blir inte lättare av att dessa players gärna ligger med en tjej som är långt under deras egen nivå utseendemässigt, så länge hon ser normalbra ut, vilket gör att många tjejer med medelmåttigt utseende och personlighet intalar sig själva att de kan få en fast partner som är mycket mer attraktiv. Om dessa tjejer var mindre utseendefixerade och i stället valde kille från de andra 90% eller åtminstone någon i samma kategori som de själva skulle de nog relativt lätt kunna hitta en kille som inte skulle dumpa dem efter sex.

• Hotelliggaren

Du verkar umgås med den klick killar som har lätt att få tjejer. Den stora andelen killar får verkligen inte ligga lätt och får jobba hårt för det. Man kan nog säga att båda dessa grupper gärna har sex för att sen dumpa tjejen. Det fåtal som har lätt att få tjejer vet om sin kvalitet och förvaltar den genom att lägga ner så många som möjligt. Det är få killar förunnat och det är ju ingen hemlighet att det finns en viss status i det. Så de har nog helt enkelt svårt att sluta... Rädda att hamna bland killarna som inte kan få. Det stora antalet killar som har svårt att få tjejer tar varje chans och kommer ligga med tjejer även om de inte är attraherade av dem. Det enkla skälet är att de inte vet när de kommer få ligga nästa gg. De skulle gärna fortsätta ligga med en och samma tjej, men problemet är att de är dissade av de attraktiva tjejerna som precis som du skriver bara trånar efter de där populära killarna. 
    Därför blir det som du skriver. En liten andel killar kan få den största andelen tjejer och är därför noga med att plocka russinen ur kakan och vill inte gå miste om nåt. Den stora massan av killar är hänvisade till de tjejer som förstått att de aldrig kommer få de där snyggingarna och de är verkligen inget man vill ha mer en än gg.

• Hotelliggaren
    Anonym (man) skrev 2021-11-22 17:38:34 följande:

Det är nog snarare så att 10% av killar ligger runt - de 10% som ser bäst ut och har bäst självförtroende. Resten får kämpa för att alls få ett ligg och hittar de en tjej som är inntresserad och som de gillar släpper de henne inte för att ragga på andra. Problemet är att de tjejer som ligger och suktar och avstår sex för att de är kära i killen som dumpade dem är bara intresserade av de 10% av killarna, som därför kan välja och vraka och inte har någon anledning att binda sig när de så lätt kan hitta en ny tjej. Det blir inte lättare av att dessa players gärna ligger med en tjej som är långt under deras egen nivå utseendemässigt, så länge hon ser normalbra ut, vilket gör att många tjejer med medelmåttigt utseende och personlighet intalar sig själva att de kan få en fast partner som är mycket mer attraktiv. Om dessa tjejer var mindre utseendefixerade och i stället valde kille från de andra 90% eller åtminstone någon i samma kategori som de själva skulle de nog relativt lätt kunna hitta en kille som inte skulle dumpa dem efter sex.

Haha, två själar en tanke! Det lustiga är att alla killar vet att det är så, men tjejer verkar inte ha en aning!
  • Anonym (L)

Nu generaliserar du väldigt mycket. De flesta killar får inte alls ligga så frekvent som du beskriver här. Det gäller endast de absolut snyggaste killarna och de rika killarna.

• Anonym (man)
    Hotelliggaren skrev 2021-11-22 17:42:05 följande:
    Haha, två själar en tanke! Det lustiga är att alla killar vet att det är så, men tjejer verkar inte ha en aning!
    Ja, det är fascinerande hur något som är uppenbart för halva mänskligheten är ett sådant mysterium för den andra halvan...
  • Anonym (Kvinnokören)
    Anonym (man) skrev 2021-11-22 17:38:34 följande:

Detta stämmer inte alls med mina erfarenheter och inblandade. De flesta killarna har varit ytterst ordinära i allt från utseende till personlighet och karriärsval. Många har varit relativt korta, otränade också men aldrig varit utan kvinnor och sex. Snarare har de haft mycket snyggare flickvänner och i så fall har ju kvinnorna snarare gått nedåt i val av partner.

Känner nog bara en väninna som har en sån där typisk drömpartner till man. Häpnadsväckande stilig och så trevlig att man bara kan le beundransvärt. Hon är långt mindre attraktiv än honom om man ska mäta.

De allra flesta normala kvinnor nöjer sig med ganska alldagliga "lagommän". Titta dig runt. Hur ser majoriteten av alla par mellan 30-60 ut?

Kvinnor faller för såna män om de visar sig vara trevliga att ha sex och umgås med. Men blir dumpade förhållandevis ofta även av dessa män, som jag inte för mitt liv kan tro har nån större kö... Blir lika förvånad varje gång det händer.
    Tänker att alla dessa dumpade kvinnor kan väl inte vara så dåliga ligg att de inte är värda att ligga med igen?

Någon i tråden skrev att därför man skaffar kk, men det är nästan lika svårt att få till för kvinnor eftersom män sällan vill ligga mer än 2-3 ggr med samma. ONS är nog det enda som är lätt för de flesta kvinnor. Inget annat faktiskt.

• Anonym (Kvinnokören)
    Anonym (L) skrev 2021-11-22 17:51:58 följande:

Nu generaliserar du väldigt mycket. De flesta killar får inte alls ligga så frekvent som du beskriver här. Det gäller endast de absolut snyggaste killarna och de rika killarna.

Nej jag generaliserar utifrån mina erfarenheter utifrån ett ganska långt liv med många olika bekanta och arbetskamrater, berättelser, läsning mm.

Känner inga såna män som skulle vara högst på näringskedjan och har inga väninnor som fallit för den typen av män eller skaffat familj med såna. De män jag utgår ifrån och varit förtrolig med skulle alla falla inom ramen för de 60 % ytterst vanliga/ovanliga killar med allt ifrån ordinärt, mindre snyggt utseende till ganska bra utseende men inget iögonfallande. Vissa typiska arbetarkillar (fler som legat runt i denna grupp generellt av dem) och akademikermän, några egenföretagare, tjänstemän, musiker och en del andra kreativa yrken. Det finns ingen röd tråd förutom att de är män och ganska bra män med sunda värderingar och empatiska personligheter. Fler åt vänster än höger skulle jag tro.

De killar du verkar referera till verkar höra ungdomen till eller leva i nån influencer/kändisbubbla. Känner som sagt inga såna, varken män eller kvinnor.

Har bara känt en eller två män i hela mitt liv som inte haft förhållande eller legat med nån och de såg också ut som vem som helst.

• Hotelliggaren
    Anonym (Kvinnokören) skrev 2021-11-22 17:58:34 följande:
    Detta stämmer inte alls med mina erfarenheter och inblandade. De flesta killarna har varit ytterst ordinära i allt från utseende till personlighet och karriärsval. Många har varit relativt korta, otränade också men aldrig varit utan kvinnor och sex. Snarare har de haft mycket snyggare flickvänner och i så fall har ju kvinnorna snarare gått nedåt i val av partner.

Känner nog bara en väninna som har en sån där typisk drömpartner till man. Häpnadsväckande stilig och så trevlig att man bara kan le beundransvärt. Hon är långt mindre attraktiv än honom om man ska mäta.

De allra flesta normala kvinnor nöjer sig med ganska alldagliga "lagommän". Titta dig runt. Hur ser majoriteten av alla par mellan 30-60 ut?

Kvinnor faller för såna män om de visar sig vara trevliga att ha sex och umgås med. Men blir dumpade förhållandevis ofta även av dessa män, som jag inte för mitt liv kan tro har nån större kö... Blir lika förvånad varje gång det händer.
    Tänker att alla dessa dumpade kvinnor kan väl inte vara så dåliga ligg att de inte är värda att ligga med igen?

Någon i tråden skrev att därför man skaffar kk, men det är nästan lika svårt att få till för kvinnor eftersom män sällan vill ligga mer än 2-3 ggr med samma. ONS är nog det enda som är lätt för de flesta kvinnor. Inget annat faktiskt.
    Låter som att du och vi som skriver här i tråden har helt olika uppfattningar där... Som svar på varför tjejer inte får KK: för att så många tjejer är tråkiga i sängen kanske? Precis som många killar är. Du nämner kvalitetssex i TS. Då krävs att det är nån som man kan få det med. Verkligen inte alla som är såna. därför måste man prova sig fram. 2-3 ggr är lagom för att avgöra det.
  • Anonym (Ja)

Alla killar gör det, förutom Lars i Bredäng, och Mourad i Montreal.

Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?